Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 17 okt, 2013 23:44
- Locatie: Antwerpen, België
Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
Hallo,
iemand een idee hoe ik mijn Eiger een klein beetje sneller kan laten lopen?
Het is een 400cc, 2X4 / 4X4.
Hij gaat net 80..ik had graag toch een 90 A 95 eruit gehaald..
En Alsook een vraagje
wat verbruikt jullie quadje?!
Groetjes!
iemand een idee hoe ik mijn Eiger een klein beetje sneller kan laten lopen?
Het is een 400cc, 2X4 / 4X4.
Hij gaat net 80..ik had graag toch een 90 A 95 eruit gehaald..
En Alsook een vraagje
wat verbruikt jullie quadje?!
Groetjes!
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
soms is het op qua snelheid.
Ik verbaas me er soms over dat veel mensen eerst kopen en dan ontdekken dat hun quad met een relatief kleine motor niet zo snel gaat.Ik zou eerst eens flink zoeken naar ervaringen alvorens ik wat zou kopen maar ja;de centjes kriebelen in de zak en dan moer een quad komen.
Ik denk dat je met een 400 redelijk aan de max zit met 80.
Anders had je meer moeten investeren in een groter aantal cc.
Ik verbaas me er soms over dat veel mensen eerst kopen en dan ontdekken dat hun quad met een relatief kleine motor niet zo snel gaat.Ik zou eerst eens flink zoeken naar ervaringen alvorens ik wat zou kopen maar ja;de centjes kriebelen in de zak en dan moer een quad komen.
Ik denk dat je met een 400 redelijk aan de max zit met 80.
Anders had je meer moeten investeren in een groter aantal cc.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
Grotere banden eronder zetten
Als die in zijn toeren begrenzer hangt kun je hem nog sneller laten lopen... als die niet in de toeren begrenzer zit heb je geen vermogen meer over.
Andere optie is om de toeren begrenzer hoger te zetten als dat een beperking is, alleen niet de beste oplossing voor je blok. Zeker niet als je lang durig op top snelheid gaat rijden dan.

Als die in zijn toeren begrenzer hangt kun je hem nog sneller laten lopen... als die niet in de toeren begrenzer zit heb je geen vermogen meer over.
Andere optie is om de toeren begrenzer hoger te zetten als dat een beperking is, alleen niet de beste oplossing voor je blok. Zeker niet als je lang durig op top snelheid gaat rijden dan.
No Can't Do!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 17 okt, 2013 23:44
- Locatie: Antwerpen, België
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
Het was gewoon een vraag of ie een stukje sneller kon ivm inhaal maneuvres.
Ik heb bewust voor deze quad gegaan:)
Bedankt het zal met deze quad niet gaan.
Ik heb bewust voor deze quad gegaan:)
Bedankt het zal met deze quad niet gaan.
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
Helaas zal het niet gaan .
Ik begrijp dat het misschien niet het antwoord is waar je op wacht maar vraag het volgende eens af:
Als je quad 15km sneller zou rijden op de top wat zou je winnen bij inhalen?
ik denk dat de tijd die je nodig hebt om van 80 naar 95 te gaan heel lang zou duren.Ik denk dat die tijd te lang is om een verantwoorde inhaalmanoeuvre te doen. Vooral als je dichter bij je topsnelheid komt zal de acceleratie fors afnemen.
Die zal niet snel zijn als bijv., van 0 t/m 40.
Ik zou meer gaan voor koppel in de lagere gebieden daar je vaker in de lagere snelheden zal rijden als op zijn top.
Gemiddeld rij je over het algemeen niet zo snel en een hogere top is leuk maar niet noodzakelijk om van je quad te genieten. Vooral bij een 4x4 komt het meer aan op terreinvaardigheid dan op snelheid.
Je bent al goed bezig met een nieuwe lier en dergelijke dus focus je daarop.denk ook aan een goed boomlint en degelijke sluitingen. en banden met een terreinprofiel zijn ook niet te versmaden.Maak er een terreinbeest van.
Veel plezier gewenst.
Ik begrijp dat het misschien niet het antwoord is waar je op wacht maar vraag het volgende eens af:
Als je quad 15km sneller zou rijden op de top wat zou je winnen bij inhalen?
ik denk dat de tijd die je nodig hebt om van 80 naar 95 te gaan heel lang zou duren.Ik denk dat die tijd te lang is om een verantwoorde inhaalmanoeuvre te doen. Vooral als je dichter bij je topsnelheid komt zal de acceleratie fors afnemen.
Die zal niet snel zijn als bijv., van 0 t/m 40.
Ik zou meer gaan voor koppel in de lagere gebieden daar je vaker in de lagere snelheden zal rijden als op zijn top.
Gemiddeld rij je over het algemeen niet zo snel en een hogere top is leuk maar niet noodzakelijk om van je quad te genieten. Vooral bij een 4x4 komt het meer aan op terreinvaardigheid dan op snelheid.
Je bent al goed bezig met een nieuwe lier en dergelijke dus focus je daarop.denk ook aan een goed boomlint en degelijke sluitingen. en banden met een terreinprofiel zijn ook niet te versmaden.Maak er een terreinbeest van.
Veel plezier gewenst.
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
^Mee eens.
Misschien nog een snorkel en een radiatorkit, of is die luchtgekoelt?
Misschien nog een snorkel en een radiatorkit, of is die luchtgekoelt?
_____________________________


-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
dutchsmoesje, dat is onzin van "zal niet gaan".. alles kan maar is het misschien niet waard!
Per inch grotere banden win je iets van 4 km/h top snelheid.
CDI kan ik zo snel niet vinden...

Per inch grotere banden win je iets van 4 km/h top snelheid.
CDI kan ik zo snel niet vinden...

No Can't Do!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 17 okt, 2013 23:44
- Locatie: Antwerpen, België
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
Ehm ik denk dat deze lucht gekoeld is, ik heb er eigenlijk geen idee van.. er zit toch een "ventilator" op!
Ik heb enkel geen idee hoe ik aan een snorkel kit kom..
ik heb alsook een Moosse koffer voor voorraan besteld (bijna toch besteld) dus dan kan ik ook geen snorkel plaatsen?
en ik wens ook geen gaten in de ABS te maken..
Ik heb alsook een olie filter besteld
luchtfilter niet want die zou recent zijn.
enige tips voor het onderhoud van de motor? ik zit op +- 4,300 km
ik ga nu dus gewoon:
de olie en de filter vervangen
om de hoeveel KM moet ik de cardan.."smeren" en dat doe ik langs voor en achteraan? (er zitten 2zwarte rubbers op)..
nog even een andere vraag!
bestaat er een zak of hoes voor over een winch/lier tegen het water? aangezien ik met een staalkabel zit..
Ik heb enkel geen idee hoe ik aan een snorkel kit kom..
ik heb alsook een Moosse koffer voor voorraan besteld (bijna toch besteld) dus dan kan ik ook geen snorkel plaatsen?
en ik wens ook geen gaten in de ABS te maken..

Ik heb alsook een olie filter besteld
luchtfilter niet want die zou recent zijn.
enige tips voor het onderhoud van de motor? ik zit op +- 4,300 km
ik ga nu dus gewoon:
de olie en de filter vervangen
om de hoeveel KM moet ik de cardan.."smeren" en dat doe ik langs voor en achteraan? (er zitten 2zwarte rubbers op)..
nog even een andere vraag!
bestaat er een zak of hoes voor over een winch/lier tegen het water? aangezien ik met een staalkabel zit..
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
Hoes hoeft niet.kan een winchkabel best tegen hoor,wat water.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Re: Snelheid opdrijven Suzuki LT eiger
Als je een fan hebt zit er een radiator op.google maar eens op relocator /radiatorkit dan zie wst er bedoelt word.dat us om te voorkomen dat je radiator dichtslipt met modder en je motor te warm word en uiteindelijk je koppakking kapot gaat.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk