goedendag
mijn tgb blade 425 heeft soms last van een zenuwachtige tankmeter
rij ik weg met een halve tank, en ik pak een drempel, of rotonde, dan schiet de meter omlaag, en staat mijn display te knipperen dat mijn tank leeg is, 3 seconde later schiet hij weer terug naar een halve tank
met als gevolg dat een knipperend display geen indruk meer maakt, en ik dus op de laatste druppels benzine precies de pomp heb kunnen bereiken
is er iets waarmee ik mijn meter wat kan dempen zodat hij altijd de juiste waarde aangeeft?
zelf dacht ik aan een electronische oplossing, alleen gebruikt de tankmeter slechts 2 draden ipv 3, waardoor mijn idee om de reactietijd wat te vertragen door middel van een condensator niet gaat werken
zenuwachtige brandstofmeter
Re: zenuwachtige brandstofmeter
Ik denk dat gewoon je meter versleten is, kan je vrij weinig aan doen volgens mij
One life, live it !
Ik heb sinds een maand ook een tgb blade 425.
Ik herken het probleem, als je denkt dat de tank ver leeg is, kan het zomaar zo zijn dat hij later weer vrolijk 2 streepjes aan geeft.
Ik zal het eens na gaan vragen bij brabant quads.
To be continued...
Ik herken het probleem, als je denkt dat de tank ver leeg is, kan het zomaar zo zijn dat hij later weer vrolijk 2 streepjes aan geeft.
Ik zal het eens na gaan vragen bij brabant quads.
To be continued...
daar heeft elke auto/ quad last van , weet je hoe een tankmeter werkt ?
met een vlotter, dus zo gauw jij remt of flink optrekt klotst de benzine op en neer in je tank en schommelt die vlotter dus ook op en neer in je tank ... zodoende dat de tankmeter op en neer gaat, hoe "lomper" jij zelf rijdt , hoe meer en hoe harder het schommelt !
gewoon effe je meter in de gaten houden als je effe constant rijdt op een beetje vlakke ondergrond
met een vlotter, dus zo gauw jij remt of flink optrekt klotst de benzine op en neer in je tank en schommelt die vlotter dus ook op en neer in je tank ... zodoende dat de tankmeter op en neer gaat, hoe "lomper" jij zelf rijdt , hoe meer en hoe harder het schommelt !
gewoon effe je meter in de gaten houden als je effe constant rijdt op een beetje vlakke ondergrond
- yamahakoppel
- Quad GOD
normaal zit daar een condensator tussen zodat de schokken wat opgevangen worden dan kan uw meter nog een beetje schommelen maar toch niet meer gelijk een toerenteller als je met uw gas aan het spelen zijt
bij mijne raptor 700 duurt het enkele sec voor het lampje aan gaat en het gaat ook niet direct uit als ik een drempel pak, ik heb die reserve zelfs nog nooit weten flikkeren het is aan of uit
zelfs als ik weet dat hem op reserve staat van de laatste rit, duurt het nog een tijdje voor het lampje ook echt terug gaat branden als ik hem gestart heb
bij mijne raptor 700 duurt het enkele sec voor het lampje aan gaat en het gaat ook niet direct uit als ik een drempel pak, ik heb die reserve zelfs nog nooit weten flikkeren het is aan of uit
zelfs als ik weet dat hem op reserve staat van de laatste rit, duurt het nog een tijdje voor het lampje ook echt terug gaat branden als ik hem gestart heb
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Is een normaal verschijnsel bij TGB. Benzine tanken kun je het beste doen op de tripteller. Dat doen de meesten en dat werkt goed. Er behoort een meter op te zitten, maar bij de meesten heb je er weinig aan. Trippen is de oplossing.