voorgesteld+raad

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
aroundinafrica
Quadfanaat
Quadfanaat

voorgesteld+raad

Bericht door aroundinafrica »

gmiddag
dames en heren,jongens en meisjes van dit al dagenlange gelezen quad forum,nu maar de knoop doorgehakt om wat info te vergaren etc..

m,n naam is joris ben 46
woonachtig omtrek van wijchen

wat wij van plan zijn aankomende januarie 2014,is vanuit wijchen een reis te ondernemen ,naar zuid afrika en weer terug voor een tijd van 1,5 jaar .

we rijden met een man kat1 4x4 ,,,een oud duits legervoertuig ,wat ontworpen was op hoge snelheden de leopards tanks bij te kunnen houden op hoge snelheid door het terrein,,,v8 deutz van 12,7 ltr inhoud, semi automaat,,etc..

daar gaat het nu niet om,maar wat we nu wilden was eerst motor achterop meenemen,maar daar kan de vrouw niet op rijden,,,ook geen A rijbewijs...
,om een heel lang wat korter te maken hadden we bedacht om z,n quad bovenop de cabine te zetten ,middels kraantje,,e vast te sjorren met spanbanden,,ook om wat meer in de veren te trekken ivm hoogte ,,
we hadeen al wat quads gezien op MP ,maar we zijn nog niet uit voor wat voor een ,,
gebruik,voor wat we nodig hebben,,zand,duinen,dus woestijn,semiwoestijn,echte blubber voor de gongo,s etc,en verhard ,dus asfalt ,
we zaten te denken aan een soort enduro engine,,betrouwbaar en vermogen ,etc..

dus is een veelvoud aan terreinen ,veelvoud van machine,s

dit was het dan ,,zal het niet te lang maken ,anders zijn jullie lang aan het lezen,,dus te weinig tijd dan over voor de antwoorden :mrgreen:

gr joris
i dont need sex, the gouverment fuck's me every day!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: voorgesteld+raad

Bericht door Jason McCoy »

Welkom!

Ik zou een 4x4 quad adviseren zoals de Yamaha Grizzly, een Can-am Outlander. Zulk soort quads kun je wat bagage en extra benzine meenemen ook. Mevrouw hoeft niet te schakelen, ook wel handig en ze zijn bere sterk.

Wel komt de vraag om de hoek wat je denkt uit te geven aan een quad
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Het budget is idd wel van belang maar een 4x4 is toch wel aan te raden.
Een lier in die omstandigheden is ook wel handig.
Beadlock velgen is dan in de situatie van woestijn misschien ook wel handig.
Heb je een grotere foto van de MAN? Ziet er bruut uit!
Quadfanaat
Quadfanaat

holla mannen

ja budget is altijd belangrijk,daar weten we met z,n allen wel vanaf,,zit toch te denken rond de 4 A 5000 EURRIE,S,liefs minder,weet het is niet veel,,maar al dat andere [truck,bouwen ]kost al klauwen vol met eurrie,s,,

is maar voor beetje rond te knorren ,,heb al wat modellen gezien ,,de yamaha warrior 450 ,,zag ik al op MP,en andere verkoop sites staan,,had ook al naar van der ham gebeld,,

en de andere kant is het ook wel fun om beetje te knalluh ,met zo,n ding,,jaren lang gecrosd ,supermotard husqvarna 450TE gereden,, blijft wel trekkken beetje modderen,,,..

dan maar vrouwtje les gaan geven met schakelen,, :mrgreen: ,het belangrijkste is de hoogte ,,totale hoogte ,,en het gewicht zal ook wel aardig wat verschil hebben,tussen grote 4x4 of een crossmodel,,,wil geen R ,maar dan wel meer enduro style,,heb geen zin om veel te gaan sleutelen eraan,,
en als we miss terug komen ?????? kan ik het ombouwen naar supermotard hahahhahah.

zal binnenkort ff wat foto,s neerkwakken

gr joris
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Warrior is 350 ;)
Toevallig heb ik er daar nog 1 van te koop staan.

T ligt er echt aan wat je precies in gedachten hebt om er mee te gaan doen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
scorpion
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scorpion »

hoi joris,
kleine wereld :roll:
ik veronderstel dezelfde joris als op overlanders :?:
een quad op uw kabine? dat is meer als 200/300kg.
in u plaats zo ik rekening houden met;
quad is meestal benzine, eventueel voor u een dieselquad, dat heb je bij. een quad die moet werken drinkt meer als ons :roll: .
als je hem te klein neemt, en dan met 2 erop?
neem een quad van een bekend merk, enkel betere bescherming onderaan, handbescherming, lier eventueel en je bent klaar. :crosser:
aroundinafrica
Quadfanaat
Quadfanaat

holla

de wereld is niet klein,,blijkt maar weer :D

we gaan toch niet voor een 4x4 quad ,,te lomp ,,en zeker teveel gewicht,,tussen 250 en 350 kg las ik al ergens ..
zit toch een beetje links naar een suzuki ltz 400 te kijken,,klinkt veelbelovend ,en stukken lichter en kleiner ,,
en op de mankat mag best wat gewicht op de cabine he ,reserveband weegt ook al snel 120 kg,,zonder velg ,,en we hebben ff wat dingen doorlopen,gaan we xtreem 4x4quad rijden ,,,,nee.
altijd met z,n tweeen,nee,,zitten ook nog met de hond
de ene kan met de kat rijden,de ander de quad ,als we willen,,de hond heb nog geen rijbewijs :D
boodschapjes halen ergens in dorpje ???? kan je ook alleen.
zo zijn er vele voordelen,en ook nadelen ,voor 1 persoon ,of 2 .

benzine ach is bijna overal ter wereld te koop.
diesel kat ,,jaja in belgie miss wel,,hier in dit mongolenland nee doe maar niet ,,moet ook nog betaalbaar zijn he ,,ga geen bakken eurrie,s uitgeven voor een quad,,is maar beetje erbij,,anders gooi ik wel yamaha tw 125 cc achterop,,,,,alleen vrouw kan geen motor[tje] rijden ook rijbewijs ervoor ,dus dachten we na over een quad ...
kan ze gewoon op zitten,,schakelen moet ze maar leren dan..+ achteruit erop
onderdelen voor zo,n suzuki ook wel ????? makkelijker te verkrijgen ,zeker zuid afrika

gr joris
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door rayuutkuuk »

Welkom!! Dat wordt een spannende maar ook zeker een mooie onderneming. Misschien een leuk idee om een reisverslag te maken en op het forum te zetten, lijkt me leuk om jullie te volgen.
Een suzuki ltz is een betrouwbare enduro quad .
aroundinafrica
Quadfanaat
Quadfanaat

holla

als alles goed gaat ,hebben we een quadsport z400 gekocht uit 2009 ..met heel weinig km dacht iets van in de 800 km pas .
volgende week zaterdag ,kijken,kopen etc,,
er komt ook nog een website ,,zodra die in de lucht komt zal ik het hier plaatsen ...wij volgen ook kennissen ,,die intussen al weg zijn
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door rayuutkuuk »

Leuk!! Ik ga het volgen
aroundinafrica
Quadfanaat
Quadfanaat

holla

een kennis van ons komt ook uit cuik ,,is ook met z,n nieuwe ,MAN truck door afrika getrokken
http://3travel2africa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie