Nieuwe Raptor 700 SE

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Doxxo
Toeschouwer
Toeschouwer

Nieuwe Raptor 700 SE

Bericht door Doxxo »

Hey !

Ik ga in Januari mij een nieuwe 700 aanschaffen. ( Pas dan omdat het dan autosalon is )
Maar ik had nog een paar vraagjes over de aanpassingen die ik wil doen.

Ik wil heel graag de 700 verlagen en verbreden, meer een lowrider. Hij gaat volledig op de baan gebruikt worden.

Ik heb al zitten lezen dat verlagen goed gaat met de KW veren dus lekker laag. ( heb de KW schroefset onder mijn auto dus ik weet dat het goed materiaal is)

Maar voor het verbreden vind ik redelijk veel verschillende opties.
Dus mijn vraag is: wat raden jullie aan?

Want ik vind onderandere: Long travel A-armen vanvoor en langere assen vanachter, ook heel veel mensen met spoorverbreders en extended hubs ( weet ik niet precies wat ik mij hier mee moet voorstellen..)

Maar alvast bedankt voor jullie reacties en als ik de 700 heb zal ik mij zeker en vast voorstellen 8)
BramC
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Nieuwe Raptor 700 SE

Bericht door BramC »

Proficiat met je toekomstige aankoop, je zal er veel plezier aan beleven :D

Hoe jij je quad wilt verlagen en verbreden, hangt ervan af hoeveel geld je erin wilt steken. Dus zal hieronder een korte opsomming schrijven.

Verlagen:
Dit ka je doen door ofwel verlagingsblokjes ( goedkoopste 100-120EUR ) of door verlagingsveren ( 300EUR ).

Verbreden vanvoor:
Als je andere A-armen koopt kan je meer instellen ( caster enz. ) deze kan je dan ofwel in standaard lengte kopen of verlengde A-armen kopen. Als je je quad al gaat verlagen gaan je voorste banden al automatisch breder staan. Je kan ook nog verbredingsblokken monteren zodat je dan maximaal 9 cm verbreed ( dit zou slechtere rijeigenschappen geven maar heb nog niet kunnen vergelijken :D).

verbreden vannahter:
Hier kan je met een standaard als ook verbredingsblokken op monteren ( +9cm ) en dan nog verbredingshub (+9cm ). Deze heb je al zeker nodig om vanachter een hogere breedte te hebben dan vooraan. Als je dan nog extra wilt verbreden kan je nog een andere achteras steken ( meeste gaan tot +10cm, enkele vind je voor +14cm )

Ik ga er misschien soms snel over maar je moet maar eens op het forum verder over lezen, of andere leden moeten mij te hulp schieten :D
geo2frey
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Nieuwe Raptor 700 SE

Bericht door geo2frey »

Bram ,

Deze info komt mij eigenlijk ook goed te pas :D
Proud to drive a Yamaha Raptor 700R SE :D
Plaats reactie