Motor loopt warm

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Motor loopt warm

Bericht door Kev006 »

Probleempje met Yamaha Raptor 2008,

Ik heb nu al enkele keren gehad dat mijn motor wat warm wordt 120°... en dan begint het lampje te branden en het water wat te borrelen.
Dus stil zetten die handel.

Ik heb dit in de zomer een keer gehad met warm weer. En ik was aardig aan het crossen dus ik dacht, ok, kan normaal zijn.
Maar vant weekend gewoon stationair aant draaien en hetzelfde probleem bij een buiten temp van 5°... dus :verymad: probleem...

Nu heb ik de indruk dat de ventilator niet op volle toeren draait. maar ben niet zeker (hij draait wel)...
Hoe kan ik dit checken ??

Ofwel moet het de waterpomp zijn zeker ? Maar iemand die me kan helpen met waar da ding zit en hoe ik die kan controleren ?

Of iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn ??
PS: motor is nog maar 2500km geleden gereviseerd (als dat er iets mee te maken kan hebben)
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: Motor loopt warm

Bericht door bonzaiking »

ik zou eerst die aluminium grille er eens tussenuit halen ,ik heb ook gezien hoe jij met je raptor omgaat
die 2 dingen bij elkaar en je krijgt problemen met de koeling
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Bij stationair draaien heb je geen rijwind en loopt mijn ook in enkele minuten op 105 graden ( volgens vapor ) en dan springt mijn ventilator aan tot 95 graden

Dan hem snel warm wordt is dus normaal alleen moet uw ventilator op tijd aan springen misschien uw radiator eens grondig lang buiten uit spoelen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Raptor heeft ook mechanische koeling. Dus hoe meer toeren hoe meer vloeistof hij pompt.

Zolang je vloeistofpeil niet daalt is er niks aan de hand. Tijdens het rijden mag hij niet aan de kook raken natuurlijk. Je radiateur moet goed vrij en schoon zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

Ja maar heb er in het verleden nooit problemen mee gehad. Kon altijd stationair draaien en dan sprong de ventilator aan en die hield alles netjes onder controle.

Nu ben ik wel effe op het forum aan het zoeken geweest. En dan kom ik bij een topic over leovince uitlaten met die 3 dempers. En daar zegt boncari dat als hij niet goed is afgesteld dat je dan problemen kan krijgen met de koeling... ?

Aangezien ik dan net dit weekend ook de kortste demper erin had gestoken ??? (maar nogmaals, vroeger nooit problemen mee gehad en dan deed ik dat ook ooit).
Maar nu is hij wel in het kort gereviseerd geweest... Dus dan hebben ze hem opnieuw afgesteld.

Nu ben ik me dus aan het afvragen of het daar mee te maken kan hebben.

Die grill heb ik echt wel nodig voor de stenen alsk met meerdere aan't crossen ben opt parcour of in de bos... En die heeft vroeger ook nooit het verschil gemaakt...

Quad rijders Limburg:
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

Jason McCoy schreef:Raptor heeft ook mechanische koeling. Dus hoe meer toeren hoe meer vloeistof hij pompt.

Zolang je vloeistofpeil niet daalt is er niks aan de hand. Tijdens het rijden mag hij niet aan de kook raken natuurlijk. Je radiateur moet goed vrij en schoon zijn
Als hij natuurlijk warm wordt en het lampje gaar branden begint de koelvloeistof natuurlijk te koken en dan verdwijnt de helft... Maar die is al bijgevuld en heb nooit met te weinig koelvloeistof gereden...

Quad rijders Limburg:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Alu ding eraf halen, ik heb jaren gecrosst en nooit problemen gehad. Nagenoeg iedereen rijd zonder alu ding.

Je quad kan niet afgesteld zijn zonder pc of een vergelijkbaar apparaat.
Door een kortere demper te steken isie nog armer gaan lopen. Ik denk dat t grootste probleem zit in je afstelling. je moet een pc aanschaffen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

Jason McCoy schreef:Alu ding eraf halen, ik heb jaren gecrosst en nooit problemen gehad. Nagenoeg iedereen rijd zonder alu ding.

Je quad kan niet afgesteld zijn zonder pc of een vergelijkbaar apparaat.
Door een kortere demper te steken isie nog armer gaan lopen. Ik denk dat t grootste probleem zit in je afstelling. je moet een pc aanschaffen
Ik rij veel in kiezelwegen en heb dat ding gezet voor de stenen die toch wel aardig schade kunnen aanrichten als je met 2 achter elkaar rijdt. En een radiator kost al wat geld... en da spel staat er ondertussen al 4 jaar op dus...

Van die powercommander kan wel kloppen. Maar vind het gek dat ik er nu pas problemen mee heb. Ik heb die uitlaat al 2 jaar... En de quad is nu 6mnd geleden gereviseerd. Dan zal die revisie der toch iets mee te maken hebben of hoe moet ik dat nu zien ?

Quad rijders Limburg:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Dat kan ja. Maar meer compressie is meer warmte he. Meer wrijving in je cilinder enzo. Kiezels slaan niet zo gauw door je radiateur heen trouwens he.
En zoals ik al zei, een raptor heeft een mechanische waterpomp. Dus hoe meer toeren hoe meer water hij pompt. Ik denk niet dat het in je koeling zit trouwens. Je fan heeft zowiezo maar 2 standen. aan en uit.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

Misschien dat je waterpomp wat verstopt zit of hoe dat ook heet. Ik heb het bij een honda ooit gezien dat die helemaal dicht zat .

(Ik doe maar ffe wilde gok he.... :p )
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Als i pas kort geleden is gereviseerd zou dat niet mogen eigenlijk he
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

plaats uw andere DB killer eens terug
normaal moet je bij elke wijziging een andere afstelling hebben kan dus best zijn dat hij met de andere DB killer goed stond en nu slecht :roll: of vroeger slecht en nu HEEL slecht afgesteld :oops:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

kan ook aan de dop van de radiator hangen, als deze niet 100% sluit zit er niet genoeg druk meer op je koelsysteem.
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

Maar als ik het goed begrijp.

best gewoon ne powercommander halen... ?

Quad rijders Limburg:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Dat is zowiezo een must ja. Maar idd kan ook aan andere dingen liggen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie