polaris sportman 500x2 electrisch probleem

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
MichielSulmon
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 02 dec, 2013 17:09

polaris sportman 500x2 electrisch probleem

Bericht door MichielSulmon »

Beste quadvrienden,

ik ben al een 3tal jaar in het bezit van een polaris sportman 500x2, al van in het begin dat ik die quad heb begint ie te pruttelen als ik in het water rijd ook als ik heb afspuit met hoge druk kan ik niet meer weg rijden.

quad al meerdere malen laten herstellen bij motocity in zwevegem en iedere keer krijg ik te horen dat dat normaal is.

quad al 1 maal binnen gedaan bij firma beel, daar kreeg ik hetzelfde te horen.

volgens mij kan dit echt niet dat 'mijn' quad niet tegen water kan...

wie kan mij hierbij helpen?

Michiel Sulmon
YamahaGrizzly600
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: do 29 dec, 2011 19:01

Re: polaris sportman 500x2 electrisch probleem

Bericht door YamahaGrizzly600 »

Ik denk dat wanneer jij door het water heb gereden dat dan de aandrijfriem nat wordt en daardoor kan ie doorslippen en dan verliest hij de aandrijvingsvermogen en dat kan zijn dat je dan niet weg kan rijden.

Als ik jou was zou ik hem afspuiten en dan de kap van de riem eraf halen en dan kijken of ie nat wordt en dan als dat zo is moet je kijken of ergens in het buizenstelsel een gat zit en kijk of het aftapplug/bout van de ruimte waar de riem in zit er nog in zit.

M.v.g. Gerben
MichielSulmon
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 02 dec, 2013 17:09

Re: polaris sportman 500x2 electrisch probleem

Bericht door MichielSulmon »

YamahaGrizzly600 schreef:Ik denk dat wanneer jij door het water heb gereden dat dan de aandrijfriem nat wordt en daardoor kan ie doorslippen en dan verliest hij de aandrijvingsvermogen en dat kan zijn dat je dan niet weg kan rijden.

Als ik jou was zou ik hem afspuiten en dan de kap van de riem eraf halen en dan kijken of ie nat wordt en dan als dat zo is moet je kijken of ergens in het buizenstelsel een gat zit en kijk of het aftapplug/bout van de ruimte waar de riem in zit er nog in zit.

M.v.g. Gerben

Beste, dank voor uw reactie:
Maar je hoort echt heel goed dat de motor begint te pruttelen dus het is net alsof de ontsteking ontregeld is dus denk niet dat dit echt met de aandrijfriem te maken heeft. toch kijk ik dit eens na!

Michiel
barry9
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 14:16

Re: polaris sportman 500x2 electrisch probleem

Bericht door barry9 »

kijk eens of uw bougiekop nog goed afsluit op uw cilinderkop/bougie en dan kan je zien of er een afloopt kanaal zit en dat het open is.
Plaats reactie