Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
quadtr
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 18:51

Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door quadtr »

Dag heren :) ik ben nieuw hier tussen jullie en ben in de zomer in aanraking gekomen met een raptor 700 en was verkocht.
in deze maanden ben ik van plan om er 1 aan te schaffen om daarmee een reis te maken naar Istanbul.

Nou moet ik zeggen dat ik geen tot weinig ervaring heb en weinig kennis heb over deze quad.

De volgende vragen kwamen al gauw naar boven:

- is het een geschikte quad qua motorisch (gaat het snel stuk)
- de totale afstand word ongeveer 7/8000 km. als ik een quad aanschaf die 10000 km heeft gelopen, kan dit? is het te vertrouwen?
- wat voor type banden zou ik er onder moeten hebben? offroad of normale wegbanden, heb wel gemerkt dat wegbanden op hoge snelheden gaan zoeken.
- is het aan te raden om een powercommander er op te installeren ? is dit goed of slecht voor de motor
- maakt een powercommander de raptor 700 zuiniger? net als wat er met een auto gebeurd als je m chipt
- tankbereik is 150km heb ik begrepen. klopt dat?
- is het lichaamlijk vol te houden om continu rond de 110/120 te rijden (ivm windkracht tegen je lichaam)

ik zou graag jullie ervaring en kennis willen horen om mijn vragen te kunnen beantwoorden voor dat ik hieraan begin.

HOPENDE OP GEBRUIKBARE INFORMATIE!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Welkom!!

- is het een geschikte quad qua motorisch (gaat het snel stuk) Gaat niet snel stuk
- de totale afstand word ongeveer 7/8000 km. als ik een quad aanschaf die 10000 km heeft gelopen, kan dit? is het te vertrouwen? Kan wel mits er een nieuwe zuiger in zit
- wat voor type banden zou ik er onder moeten hebben? offroad of normale wegbanden, heb wel gemerkt dat wegbanden op hoge snelheden gaan zoeken. Wegbanden en de quad goed uitlijnen is prima
- is het aan te raden om een powercommander er op te installeren ? is dit goed of slecht voor de motor Is een optie
- maakt een powercommander de raptor 700 zuiniger? net als wat er met een auto gebeurd als je m chipt Nee
- tankbereik is 150km heb ik begrepen. klopt dat? Ongeveer
- is het lichaamlijk vol te houden om continu rond de 110/120 te rijden (ivm windkracht tegen je lichaam) Lichamelijk ja maar de quad houd dat niet vol, geen enkele quad kan deze snelheden constant rijden
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
quadtr
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 18:51

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door quadtr »

Bedankt voor de informatie!

Op je laatste antwoord, waarom kan dit niet ? Gaat de quad dan stuk? Hoeveel km kan ik er dan mee rijden en hoelang moet er eventuele pauzes worden ingelast? Kortom kan ik mijn reis waar maken?
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door Kev006 »

Ik vraag me hier af of een 2 cilinder niet beter is in dit geval ??

Renegade 800 ?
kawa 700 ?
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Gebruikersavatar
jvs
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 31 jul, 2013 15:37
Locatie: Weert

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door jvs »

Ik zou met het vliegtuig gaan als ik een dergelijke tocht moest maken. Maar daar heb jij niks aan aan zo'n antwoord.
Als je toch gaat dan wens ik je veel succes 8000kmtjes is niet niks op een quad.
Hou je ons dan op de hoogte!

:buig:
Ride hard!! You only live once.......
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Je quad kan niet tegen het constant op toeren rijden.
Je moet zo zien dat je wel een keer een 10km over de snelweg kan rijden maar dan max 100km. Ga je die 10km 120 rijden dan schrijf je binnen no-time de quad af.
Quads zijn gemaakt voor cross of enduro. Een raptor 700 is zeer betrouwbaar maar dan moet je wel de toeren laten wisselen. Bij enduro wissel je telkens tussen de toeren, dat is de kracht van deze quad ook.
Ik schat zo in dat met jou plan je quad binnen de 1000km al vastloopt.

Als je over binnendoorwegen gaat dan word het verhaal anders.
Zowiezo, je bent het na 100km snelweg al meer dan zat.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
aroundinafrica
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 86
Lid geworden op: do 14 nov, 2013 16:37
Locatie: voorlopig afrika

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door aroundinafrica »

hopla

je gaat toch niet over de snelweg heen,,zou idd lekker binnendoor gaan,,lekker genieten van de natuur,cultuur wat je allemaal opsnuift onderweg,,neem een klein herbergje waar je kan slapen,of tentje mee,camping,,,en als je dan beetje doorrij,maak je ongemerk nog veel km,s ook,benzine goedkoper,dan snelweg,
en wat ze hier al typen,,je quad blijft heel,en jij ook ipv op de highway te gaan jakkeren ,,nee ik zou het wel weten ,lekker binnendoor
i dont need sex, the gouverment fuck's me every day!
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

je mag ook niet overal over de snelweg met een quad. in Nederland mag het, in België niet. waar in Europa mag het wel of niet is de vraag
ik heb al dagen gehad met 500km op de teller en geloof mij als je dit via binnenwegen doet ben je blij als je na 120km moet gaan tanken en u eens 5min kunt strekken
via kleine wegen haal je ook maar een gemiddelde van 60 à 70km/u dus ben je al rap 2u aan het rijden voor je gaat tanken en als je zo 8u gereden hebt dan ben je blij als je u enkele uren kunt rusten
mijn quad is volledig omgebouwd voor op de weg, verlaagd en verbreed ik zit daarop gelijk in mijn zetel rustig met 1 hand sturend. Maar ik heb er al gezien die elke bocht moeten gaan hangen om hem recht te houden, na 2u daar zo kruipel afkruipen dat ze bijna op de grond vallen. hun nafttank nog niet meer open krijgen van de krampen in hun vingers. ik strek mij even, loop wat rond en kan er weer tegen :p

in mijn ogen maakt een powercommander je quad wel zuiniger als je rustig rijd ( rond toeren ) maar als je constant het max uit je quad gaat persen dan drinkt hem wel, aangepaste tandwielen helpt ook wel zeker als je baanbanden gaat steken is 16/36 geen overbodige luxe
een 8000km en je banden zullen wel ver kaal zijn ik heb met mijn achterste spears 9000km gelopen en de voorste rond de 13.000km met het belgisch klimaat. maar ginds zal het warmer zijn dus slijt het wel sneller een nieuw setje voor vertrek zou niet slecht zijn

ik heb nu 42.000km ongeveer met mijn quad, op 32.000km een nieuwe piston laten steken uit voorzorg. ik rij enkel op de weg dus geen off-road of crossen totaal geen problemen mee gehad
maar als je constant 100+ gaat rijden twijfel ik toch ook of je uw rit uit gereden krijgt maar via kleine wegen en af en toe een 10km 120 moet te doen zijn
maar hoe ga je het doen met uw onderhoud ik geef hem om de 2000km andere olie en filter maar er zijn mensen die het om de 1000km of sommige zelfs om de 500km veranderen dan ben je elke dag aan het vervangen :roll:

is allemaal mooi het gedacht ik ga even op reis met de quad maar komt ook veel bij kijken en bagage is ook beperkt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door Yair »

Los van het onderhoud, waar ga je hem laten als je gaat slapen?
Laat je hem dan gewoon op straat staan?
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
jvs
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 31 jul, 2013 15:37
Locatie: Weert

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door jvs »

Als je wat bagage mee wilt nemen zul je toch een 4x4 moeten nemen met voor en achter rekken erop. Ik trek er in de zomer ook nog wel eens er op uit met een tent, brander om wat te koken. Maar dan zit ik voor twee of drie nachten met twee personen erop, mijn zoontje, helemaal vol geladen. Ik kan dan nog maar net over de bagage heen kjjken :D
Ik rijd dan meestal van noordlimburg richting Duitsland en dan heb ik ongeveer 200 km gereden binnen door en dan ben ik blij dat ik mijn benen kan strekken. Nu zijn mijn benen wel wat langer dan de meeste hier ik ben 1.94m lang.
Je zult inderdaad ook voor snachts een onderkomen moeten bedenken. Wordt dat kamperen of zoek je een hotel op. Dan zul je je quad ook nog ergens moeten stallen. Ik heb ook 2 keer snelweg gereden naar mijn werk maar dat ben je na 15 km helemaal beu. Het schiet niet op en het overige verkeer die houden weinig rekening met je. Dus dat wordt 8000km binnen door rijden, als je tijd genoeg hebt en je er een maand voor uit trekt en een zeer geduldig persoon bent zal dat wel gaan..
Ride hard!! You only live once.......
quadtr
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 18:51

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door quadtr »

Bedankt allemaal voor de reacties! dit zorgt er voor dat ik meerdere problemen bij betrek en inderdaad het word een lastige reis. Nou heb ik als tweede optie om vanaf duitsland met de trein tot eind oostenrijk te gaan rijden wat misschien slimmer is omdat ik dan die lange eentonige snelwegen Achter mij laat. Dan kom ik in kroatie servie bulgarije en dan beginnen de tussendoor wegen waar je toch rond de 80/100 rijd.

En zo ver ik heb begrepen is dit niet schadelijk voor de quad om continu 80/100 te blijven rijden.
En als ik ga tanken laat ik de quad wel eerst 5 minuten uitlopen of is het beter om de quad uit te zetten en af te laten koelen?

En als reactie op yair ik neem wel een slot mee hoor dat ik m eventueel vast kan maken aan iets.

Yamaha koppel: ik kan waarschijnlijk in turkije ook een onderhoudsbeurtje geven en kan jij mij de merk en bandtype geven die je mij aanraad?

Vind het heel fijn dat er word gereageerd ik maak hier aantekeningen van en zo wil ik een plaatje vormen om te kijken hoe het er uitziet!


Maar als ik mijn quad gekocht heb ga ik voordat ik wegga er nieuwe zuigers op laten zetten. Zijn er nog andere tips wat ik kan veranderen aan de quad? Ketting? Hoelang gaat die mee?. En geldt de ANWB ook voor quad's?
quadtr
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 18:51

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door quadtr »

@jvs ik ben een zeer ongeduldig persoon :D of het moet er zo mooi zijn dat ik mijn ogen zal uitkijken maar denk dat ik mee bezig ben in mijn hoofd met istanbul dan de heenreis!
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door java »

Zijn vast meer mensen te vinden die een lange tocht hebben gemaakt. Meen ooit een blog gelezen te hebben over iemand die naar Afrika reed op een quad.

Misschien is het een idee om te gaan zoeken naar die mensen en hun blogs (als ze die hebben/hadden) door te lezen ?!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jvs
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 31 jul, 2013 15:37
Locatie: Weert

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door jvs »

Ik ben zelf ook zeer ongeduldig en daardoor lijkt alles meestal lang te duren. De omgeving van Oostenrijk is natuurlijk er mooi. Het idee om de trein te pakken door Duitsland is denk ik niet onverstandig aangezien daar de snelheden op de duiste autobaan soms erg hoog ligt.
Als je gaat zou ik zeker ook van de heenreis genieten! Dr zijn idd al meerdere personen met de quad ver weg geweest. Dr staat ook een leuk verhaal te lezen biij "rijverhalen" over iemand die in Oostenrijk en Italie heeft gereden. Die zijn wel met een bus met daarin de quad heen gereden.
Kijk in Bosnie uit voor de lokale politie (civpol) met nl kenteken. Weet niet hoe de situatie daar nu is maar ik heb situaties meegemaakt dat je voor niets aan de kant wordt gezet en dat je contant mag afrekenen voordat je verder mag rijden.
Binnen door zul je denk ik 60 of 70 kunnen halen de wegen zijn vaak vol met bochten en berg op. Als de wegen netjes recht zijn zoals hier en helemaal vlak zal de snelheid hoger kunnen zijn.

Begrijp het goed ik probeer je informatie te geven tis natuurlijk altijd geweldig als mensen dit soort avontuurlijke reizen ondernemen :applaus:
Wanneer zou je deze tocht willen gaan maken.
Maar ik zou ook eens kijken naar een vliegreis met bijvoorbeeld Ryanair dat is een stuk gemakkelijker en sneller en waarschijnlijk ook nog eens goedkoper. Een quad heb je ook niet voor 1500 euro waarmee je dit kan ondernemen. Dan zul je al gauw aan 10000 euries zitten. Daar kun je vaak mee op en neer met Ryanair of KLM bij de laatse serveren ze ook eten tjjdens de vlucht. :lol:
Laatst gewijzigd door jvs op do 19 dec, 2013 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride hard!! You only live once.......
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met quadwinkel Barneveld. Daar staat een grizzly waar ze mee naar afrika ofzo geweest zijn. Ding was nieuw toen ze gingen en totaal afgeschreven toen ze er waren. Vanaf duitsland de trein nemen klinkt leuk maar je moet eerst naar duitsland. Daarheen over de snelweg is een no go.
Je geeft zelf aan dat je de zuigers laat vervangen, daar maak ik uit op dat je totaal geen verstand heb van quads. Een raptor heeft 1 zuiger. Hoe ga je dat doen als je met panne komt te staan en zelf niet weet hoe je iets repareerd?

Mijn advies, neem de auto.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie