1 band afgesleten

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat

1 band afgesleten

Bericht door Joren »

Dag iedereen, ik ben nieuw hier maar heb wel al veel op dit forum rondgekeken. Ik zal me even voorstellen voorzleer ik mijn vraag stel.
Ik ben Joren, ik ben 20 jaar en ik woon op 10 a 15 km van Leuven (Belgie). En ben enorm zot van quads. Vroeger, tot enkele jaren geleden had mijn vader een kawasaki bayou, 300cc als ik me niet vergis. En sinds mijn 12 jaar droom ik al van mijn eigen sport quad. Nu dus op zoek naar eentje nu ik eindelijk mag :p

Twee vrienden van mij hebben elk een raptor 250, maar ik dacht dus voor een 700 te gaan, direct goed doen dacht ik, en dat is degene waar ik al jaren van droom :p maar de aankoop, zelfs tweedehands, plus de verzekering houden me wat tegen. Dus sinds vandaag ben ik op zoek naar een 250, ik zal klein beginnen denk ik dan.. Is dus bedoeld als tussenoplossing voor hopelijk minstens een paar jaar :) meningen hierover waarom wel of niet mag altijd via pb :)

Mijn vraag dan maar: een vriend van mij kent iemand die een 250 raptor te koop heeft staan, en heb er al foto's van gezien maar er is iets wat ik raar vind... De rechter voorband is veel meer afgesleten dan de linker... Waaraan kan dit liggen?
Yamaha raptor 350 '07
cor
Quadrunner
Quadrunner

Re: 1 band afgesleten

Bericht door cor »

spoor verkeerd afgesteld waarschijnlijk
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik zou direct voor een 700 gaan, verzekering zijn hier nog al discussies geweest maar ik betaal voor mijn 350 of mijne 700 evenveel of even weinig als ik hier sommige prijzen al gehoord heb

dat 1 voor wiel meer afgesleten is bij die 250 kan door een slechte afstelling zijn of door een ongeval een spoorstang geplooid of iets anders krom, maar zo een 250 gaat geen ZAK vooruit langs of beter achter een 700. want langs zul je niet veel hangen meer achter of beter gezegd VER achter die 700 hangen
ik zou zeggen spaar nog wat verder en je gaat veel meer plezier hebben met die 700
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Joren »

Mijn broer is automechanieker en hij zei ook iets van dat er iets geplooid kan zijn daarmee dat ik hier ook eens kwam vragen.

Maar hij heeft enkel baanbanden en ik zoek echt een met crossbanden dusja.

Ik had zo een reactie wel verwacht ergens :p maar heb al offerte aangevraagd toen. Ikzelf lease een auto, verzekering is dus via de leasing waardoor ik geen voordeel krijg bij de verzekering... Ik zou dan op mijn vader zijn verzekering als courante bestuurder staan van de auto, en dan de quad ook op zijn naam met ook ik als courante bestuurder. Dit kwam op 680 voor enkel de quad, plus mijn vader zijn autoverzekering gaat daarmee precies ook een 60 euro omhoog.. Maar hiervoor heb ik dit topic niet geopend en wil niet té ver afwijken :)

Ik denk dat die quad dan afvalt, aangezien er dan nog banden extra bijkomen en dan gaat het al rap te veel worden...

Ik denk ook wel dat ik meer plezier zal beleven aan een 700, maar tis niet dat ik achter zou blijven, aangezien zij beide een 250 hebben, maarja...
Yamaha raptor 350 '07
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

ik heb ook een 250 gehad das niks joh, koop dan een Suzuki ltz 400 dan heb je al veel meer power die 250 dan rijd je altijd volgas en er gebeurt nog weinig :bier:
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Joren »

Ik ga komende week eens met mijn kameraad zijne rijden.. Ik ben ook al hopeloos op zoek om eentje tweedehands te vinden.. Eender welke :p
Een suzuki ltz heb ik ook overwogen, maar ik vind de yamahas een stuk mooier, maar das smaak natuurlijk :)
Yamaha raptor 350 '07
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Vergeet niet dat je een 250 vroeg of laat te langzaam vind.
Als je direct een 700 koopt heb je idd in het begin wat meer kosten. MAAR, je gaat tunen want dat is nou eenmaal wat mensen doen. Een nieuw uitlaatje, een andere computer een andere luchtinlaat etc. Deze kosten ga je nooit meer terug verdienen als je iets verkoopt. Je moet dus wel echt goed de afweging maken wat je precies wilt. Ga je voor een 250 die je na een jaar verkoopt en dan geld verliest omdat i een jaar ouder is, ook heeft die 250 onderhoud nodig. Nu zeg je dat heeft een 700 ook, maar een 700 heeft niet veel nodig. Is de zuiger van je 250 versleten dan zet je er een nieuwe in en bij verkoop is het goodbye euros. Zet je in een 700 een nieuwe zuiger dan is dat geen weggegooid geld omdat je de quad toch houd.
Zulke dingen zul je dus echt goed op een rij moeten hebben staan voor je een beslissing maakt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Joren »

Dat heeft me weer op mijn plaats gezet. Ik kijk uit voor een raptor 700 dus...
Het is idd de bedoeling van een 700 te houden dus ik snap het volledig.

Bedankt voor de reacties, ik weet wat ik moest weten, en meer..
Yamaha raptor 350 '07
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Joren »

Heb voor 90 percent besloten om kleiner te beginnen. Heb vandaag met een 250 gereden en lijkt me goed genoeg voorlopig. Ik begrijp jullie meningen zeker, maar dit is hetgeen dat het beste uitkomt, niet zozeer financieel, ook natuurlijk maar in mindere mate. Maar woon nog thuis en er zijn een paar andere factoren die mee bepalen. En in dit geval zal het wss een 250 worden.
Indien er niets van die factoren verandert...

Wou ik toch effe laten weten. Ik probeer wel actief te blijven op het forum, is het niet schrijven, dan is het zeker lezen :)
Yamaha raptor 350 '07
Darkzero
Quadrider
Quadrider

Bericht door Darkzero »

als die band heel erg schuin afgesleten is: lager kapot. heb dat pas nog gehad
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Joren »

Darkzero schreef:als die band heel erg schuin afgesleten is: lager kapot. heb dat pas nog gehad
Is inderdaad wat schuin afgesleten, maar niet veel..
Yamaha raptor 350 '07
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

als spoor slecht staat kan het ook zijn, spoorstang krom wordt die korter en slijt uw band binnenkant af
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Darkzero
Quadrider
Quadrider

Bericht door Darkzero »

dan zal het idd niet de lager zijn. bij mij zat er echt veel speling op het wiel. als ik m'n wiel eraf nam viel dit bijna om, zo schuin was 'm afgesleten.

idd spoor nakijken, spoorstang mss krom.
kijk ook es of 'm mooi rechtdoor rijdt als je het stuur loslaat.
en als je hier een foto post kunnen we ook meer zien...
Joren
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Joren »

Ik denk toch niet dat het die gaat worden. Maar hier zijn 3 foto's ervan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yamaha raptor 350 '07
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

koop die maar ziet er nog proper uit

quad is voorkant verlaagt en waarschijnlijk spoor niet geregeld waardoor het spoor dicht staat en extreme slijtage geeft kan op 500km kaal zijn. bij een verlaagde quad en originele A-armen krijg je altijd wat meer slijtage aan de binnenkant zelfs met een goed geregeld spoor dit komt omdat de banden wat schuin komen te staan waardoor je meer druk aan de binnenkant krijgt.
dat deze banden zo kaal zijn komt omdat het spoor dicht staat

op de 3de foto zie je de voeg langs de band van de klinkers, het spoor staat dicht. nu kun je zeggen quad staat gewoon niet recht langs de lijn maar als je op de 2de foto kijkt zie je dat de quad met zijn kont meer naar rechts staat, als het spoor nu goed had gestaan stond het wiel schuin andere kant uit, op de voeg gezien dan.
als je de quad recht zou zetten dan zie je dat de band nog schuiner langs de voeg gaat staan

lees volgend topic even dan zie je hoe je het spoor kunt controleren en regelen
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... or+regelen" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
Plaats reactie