Quad vooras "springt" bij korte draai
Quad vooras "springt" bij korte draai
Als ik een korte draai neem tegen lage snelheid (onder de 20km/u) of vanuit stilstand, springen de vooras en de voorwielen en willen altijd naar buiten...bij hogere snelheid is dit minder merkzaam..iemand een idee? Is dit een bandenprobleel,of een veringprobleem? Of misschien een balanceerprobleem? Wie kan helpen? Alvast bedankt...alain
TGB Blade 500r 4x4 bwj 2013
Re: Quad vooras "springt" bij korte draai
Dit kan te maken hebben met het feit dat een quad geen achterdiff heeft en daardoor altijd de neiging heeft om rechtdoor te gaan.
Dit ga je vooral voelen als je vanuit stilstand een korte draai wil nemen.
Dit is iets normaal bij een quad.
Dit ga je vooral voelen als je vanuit stilstand een korte draai wil nemen.
Dit is iets normaal bij een quad.
Ah, ok..dan zullen we rapper moeten draaien he...
Welke quad,
Dat vermelden zal helpen om u te correcte info te geven,
Heb je een voorste locker? Zoja, staat hij af?
Kan het zijn dat je "differentieel lock" staat ingeschakeld. Dan maak je namelijk ook een hele grote bocht
Mocht deze aan staan dan gaat het lampje branden op het dashboard, rood van kleur bij een TGB Blade. Zo te lezen rij je op een TGB?
Mocht deze aan staan dan gaat het lampje branden op het dashboard, rood van kleur bij een TGB Blade. Zo te lezen rij je op een TGB?
Laatst gewijzigd door jvs op vr 27 dec, 2013 19:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Ride hard!! You only live once.......
- Jason McCoy
- Quad GOD
Staat in zijn onderschriftscorpion schreef:Welke quad,
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Het is inderdaad een tgb blade 500 4x4...,ik weet niet of de difflock aanstaat...de keuzehandel staat op 2wielaandrijving...geen rode lichtjes op mijn dashboard...
Nu moet ik wel zeggen dat ik sedert enkele dagen andere velgen met banden heb opgelegd...deze staan rondom zo'n 3cm per wiel (dus 6cm per as) breder dan origineel...ook zijn het baanbanden ipv de standaard offroad banden...kan het breder spoor er iets mee te maken hebben? Ik had met de originele velgen/banden minder last, al zou volgens mij het rijgenot nu hoger moeten zijn met de baanbanden...hoeveel druk moet er eigenlijk in de banden? Momenteel staan deze op 0,8 bar rondom...alvast bedankt...
Nu moet ik wel zeggen dat ik sedert enkele dagen andere velgen met banden heb opgelegd...deze staan rondom zo'n 3cm per wiel (dus 6cm per as) breder dan origineel...ook zijn het baanbanden ipv de standaard offroad banden...kan het breder spoor er iets mee te maken hebben? Ik had met de originele velgen/banden minder last, al zou volgens mij het rijgenot nu hoger moeten zijn met de baanbanden...hoeveel druk moet er eigenlijk in de banden? Momenteel staan deze op 0,8 bar rondom...alvast bedankt...
onderschrift niet gelezen/gemerkt. sorry
als hij in achterwielaandrijving staat, zo hij toch niet mogen springen, volgens mij.
tenzij het lampje kapot is.
geen ervaring met uw quad, zet dan eens wel op en draai dan,
geen lange tijd laten opstaan!
als hij in achterwielaandrijving staat, zo hij toch niet mogen springen, volgens mij.
tenzij het lampje kapot is.
geen ervaring met uw quad, zet dan eens wel op en draai dan,
geen lange tijd laten opstaan!
Heb nog eens naderbij gekeken....denk eerder dat het de achterwielen zijn die blokkeren bij een korte bocht, waardoor het voelt als de neus springt...
Dat je quad breder staat en wegbanden heeft resulteert in nog meer nijging om vooruit te rijden.
Je achterwielen blokkeren niet maar als je een bocht neemt legt het binnenste wiel een kortere afstand af en het buitenste een langere afstand.
Maar aangezien een quad een star achterdiff heeft moet er altijd iets slippen als je een bocht neemt.
Het effect dat je quad vooruit wil heb je altijd bij lage snelheid en korte bochten.
Zeker als je wat stevig vertrekt en je quad breder staat.
Dit is niets om je ongerust over te maken.
Bij de ene quad zal het effect wat uitgesprokener zijn dan bij de andere.
Wat uw bandendruk betreft weet ik niet wat de druk bij wegbanden is maar voor terreinbanden is 0,8 bar te veel.
Bij terreinbanden is een 0,4 tot 0,5 een gemiddelde.
Je achterwielen blokkeren niet maar als je een bocht neemt legt het binnenste wiel een kortere afstand af en het buitenste een langere afstand.
Maar aangezien een quad een star achterdiff heeft moet er altijd iets slippen als je een bocht neemt.
Het effect dat je quad vooruit wil heb je altijd bij lage snelheid en korte bochten.
Zeker als je wat stevig vertrekt en je quad breder staat.
Dit is niets om je ongerust over te maken.
Bij de ene quad zal het effect wat uitgesprokener zijn dan bij de andere.
Wat uw bandendruk betreft weet ik niet wat de druk bij wegbanden is maar voor terreinbanden is 0,8 bar te veel.
Bij terreinbanden is een 0,4 tot 0,5 een gemiddelde.
mijn tgb blade 425 op baanbanden heb ik op 1.2 bar staan
dat rechtdoor willen bij krappe bochten kwam ik op dag 2 ook al tegen
even laten zien hoe krap bij de bocht om kan... stuur haaks om, en met aardig wat gas wegspuiten, neus komt omhoog, voorwielen geen wieldruk, achteras star.. hij ging bijna rechtdoor. eerst langzaam rollen dan dan het stuur haaksom gaat veel beter
dat rechtdoor willen bij krappe bochten kwam ik op dag 2 ook al tegen
even laten zien hoe krap bij de bocht om kan... stuur haaks om, en met aardig wat gas wegspuiten, neus komt omhoog, voorwielen geen wieldruk, achteras star.. hij ging bijna rechtdoor. eerst langzaam rollen dan dan het stuur haaksom gaat veel beter