K&N luchtfilter
K&N luchtfilter
Ik zit er aan te denken om mijn standaard luchtfilter van schuim om te wisselen voor een
luchtfilter van K&N. Het schijnt dat deze filters heel lang meegaan en je deze kan schoonmaken.
Nu vroeg ik mij af of deze verandering zinvol is. Met name omdat ik zowat door elke plas/moddelpoel
heen rijd die ik zie.
Ik zag dat er ook een hoes om heen kan, is dit aan te raden of is dit alleen nodig als het luchtfilter niet
beschermd wordt door een box er omheen ?
Is het ook nodig om sproeiers te veranderen als er van luchtfilter wordt veranderd?
Hoop dat iemand me kan helpen.
Gr
luchtfilter van K&N. Het schijnt dat deze filters heel lang meegaan en je deze kan schoonmaken.
Nu vroeg ik mij af of deze verandering zinvol is. Met name omdat ik zowat door elke plas/moddelpoel
heen rijd die ik zie.
Ik zag dat er ook een hoes om heen kan, is dit aan te raden of is dit alleen nodig als het luchtfilter niet
beschermd wordt door een box er omheen ?
Is het ook nodig om sproeiers te veranderen als er van luchtfilter wordt veranderd?
Hoop dat iemand me kan helpen.
Gr
Je neemt dan beter een twin-air of dergelijke
Als je door elke plas en in de modder ploetert zou ik geen k&n nemen ook niet met zo'n kous er over, ze laten veel stof door en zijn pokken duur
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
-
- Easy Quadrider
Re: K&N luchtfilter
Ik heb gekozen voor een pro design intake met schuimfilter. Krijg je ook een pre filter bij. Is een grotere inlaat waar schuimfilter op komt. Je kunt er zelfs een K&N filter opzetten als je zou willen. Is mij afgeraden door kenners omdat ik alleen off road rij ( zowel zand als modder/ water)
http://www.odtec.be/resultats.php?lg=nl ... 319&page=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.odtec.be/resultats.php?lg=nl ... 319&page=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Goedkoop zijn ze idd nietbizon450 schreef:Je moet inderdaad een rijkere afstelling hebben als je zo'n sport filter steekt want hij krijgt meer lucht binnen
Als je door elke plas en in de modder ploetert zou ik geen k&n nemen ook niet met zo'n kous er over, ze laten veel stof door en zijn pokken duur
Bedankt voor de tip!
Dakar rally rijden ze ook met k&n filters he, als het ergens stoffig is is het daar. Dus zo slecht zullen ze niet zijn.bizon450 schreef:Je moet inderdaad een rijkere afstelling hebben als je zo'n sport filter steekt want hij krijgt meer lucht binnen
-
- Easy Quadrider
Dakar rijden de meesten met twin air schuimfilter.
- Jason McCoy
- Quad GOD
K&N is prima hoor, hoeveel auto's rijden er rond met een K&N powerfilter? Deze filters laten meer lucht door dus meer pktjes ook
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Komen ze ingeolied uit de doos of moet je dat zelf nog doen?