Ik ben Howie en kom uit het midden van het land. Rij al jaren diverse type auto, motoren en boten en nu vind het nu tijd voor een quad. Wat weet ik nog niet precies maar daarom dus hier.
Even voorstellen
Even voorstellen
Hoi allemaal,
Ik ben Howie en kom uit het midden van het land. Rij al jaren diverse type auto, motoren en boten en nu vind het nu tijd voor een quad. Wat weet ik nog niet precies maar daarom dus hier.
Re: Even voorstellen
Welkom op het forum.
Al een idee van een budget ? En of je sport of utility wil?
Wat voor boot heb je?
Wat voor boot heb je?

- Jason McCoy
- Quad GOD

Welkom!!
Uit het midden van het land?? Welk land?
Uit het midden van het land?? Welk land?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Nederland zag ik uit een ander topic, maar snap wel wat je bedoeld Frank.
misschien handig voor de TS om ze perso bij z'n avatar in te vullen.
Maar hoeveel km is het rijden voor woon/werkverkeer?
Midden Nederland weinig plek om legaal door de bossen te rijden.
misschien handig voor de TS om ze perso bij z'n avatar in te vullen.
Maar hoeveel km is het rijden voor woon/werkverkeer?
Midden Nederland weinig plek om legaal door de bossen te rijden.
Excuus, komt dus uit de buurt van Hilversum en dat ligt in het midden van Nederland
Wordt waarschijnlijk een utility quad en dan een gebuikte van 350 - 700 cc met kenteken (auto) Merk en type ben ik nog niet uit. liefst een Yamaha om dat ik hier meer kennis van heb (motoren) maar ben wel een beetje geschrokken van de prijzen die men vraagt voor een gebruikte A-merk. Terwijl in de motor en (buitenboord motoren) de prijzen aardig gedaald zijn. Volgens mij worden de meeste quads gebruikt voor sport of voor de land/tuinbouw en dus naar 5 jaar echt wel afgeschreven. maar sommige durven dan nog 60% van de nieuwwaarde te vragen . Als ik het verkeerd verneem ik graag jullie reactie. Want goede voorlichting scheelt een hoop frustratie
Wordt waarschijnlijk een utility quad en dan een gebuikte van 350 - 700 cc met kenteken (auto) Merk en type ben ik nog niet uit. liefst een Yamaha om dat ik hier meer kennis van heb (motoren) maar ben wel een beetje geschrokken van de prijzen die men vraagt voor een gebruikte A-merk. Terwijl in de motor en (buitenboord motoren) de prijzen aardig gedaald zijn. Volgens mij worden de meeste quads gebruikt voor sport of voor de land/tuinbouw en dus naar 5 jaar echt wel afgeschreven. maar sommige durven dan nog 60% van de nieuwwaarde te vragen . Als ik het verkeerd verneem ik graag jullie reactie. Want goede voorlichting scheelt een hoop frustratie
Woon - werkverkeer is alleen als mooi weer is en dan 1x per week. Is ongeveer 80km (heen en terug)
Budget tot 3000 - 4000 liefst.
Budget tot 3000 - 4000 liefst.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Quads zijn na 5 jaar echt niet afgeschreven
Misschien echte crossquads wel, maar een Raptor, LTZ en eigenlijk alle types enduro quads zijn erg waardevast.
Datzelfde zie je eigenlijk een beetje met cross en enduro motoren. Een crosser moet altijd goedkoop gerepareerd worden terwijl de enduro machines gewoon goed geld in gestoken worden. (Vaak toch wel)
Neem bijvoorbeeld een LTZ, die is na 5 jaar (mits goed onderhouden) nog in top conditie. Je kunt dus net zo goed een LTZ kopen die 5 jaar oud is dan 1 die 2 jaar oud is. Motorisch gaan deze machines niet stuk. Daarbij komt dat een quad in veel gevallen een luxe product is en dus dat mensen er toch geld in blijven steken en hem op die manier in topconditie houden.
Dus als je denkt dat quad rijden goedkoop is dan sla je de plank mis. Overigens voor jou budget vind je wel een nette LTZ.
Datzelfde zie je eigenlijk een beetje met cross en enduro motoren. Een crosser moet altijd goedkoop gerepareerd worden terwijl de enduro machines gewoon goed geld in gestoken worden. (Vaak toch wel)
Neem bijvoorbeeld een LTZ, die is na 5 jaar (mits goed onderhouden) nog in top conditie. Je kunt dus net zo goed een LTZ kopen die 5 jaar oud is dan 1 die 2 jaar oud is. Motorisch gaan deze machines niet stuk. Daarbij komt dat een quad in veel gevallen een luxe product is en dus dat mensen er toch geld in blijven steken en hem op die manier in topconditie houden.
Dus als je denkt dat quad rijden goedkoop is dan sla je de plank mis. Overigens voor jou budget vind je wel een nette LTZ.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Hoi Jason, bedankt voor je oprechte info. maakt mij een stuk geruster. Woon hier tussen de boeren en die weten hoe ze een quad moeten slopen. Maar goed om te horen dat het merendeel toch met respect behandel wordt. Ik begrijp zeker wel dat een quad niet goedkoop is ook niet in onderhoud maar dat geldt voor elke hobby en zeker als het een motor heeft. maar mijn vrouw heeft een paard en dat slurpt pas geld op en dat voor 1 pk.
Nog een vraagje: hoe gedraagt een Raptor zich op de weg als woon/werk en fun. Is dit net meer een quad voor offroad.
Nog een vraagje: hoe gedraagt een Raptor zich op de weg als woon/werk en fun. Is dit net meer een quad voor offroad.
Yair schreef:Welkom op het forum.
Wat voor boot heb je?
Nu niet meer, maar ervaring met ribs met yamaha buitenboord motoren.
rij een jaar 6 alleen op de weg met een raptor
ik vind dat hij zich goed gedraagt op de weg
heb hem wel iets verlaagd en verbreed dat scheelt wel heel veel
ik vind dat hij zich goed gedraagt op de weg
heb hem wel iets verlaagd en verbreed dat scheelt wel heel veel