JohnBeton schreef:ook al zijn de krassen niet diep, je gaat die toch moeten laten boren en honen, hoonpatroon is er niet voor niets in, het zorgt voor een goede smering
Maar die zuigerveren, had je die er afgehaald ?
als het die ringen die bovenop de zuiger zitten wel.
MVG Leon Hofman
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
Ik zie op internet van die hoon dingen voor thuis.
Iemand hier ervaring met die dingen of kan ik het beter door iemand laten doen?
Ze kosten maar rond de 30 euro en dan kan ik het altijd zelf doen als dat nodig is.
MVG Leon
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
Heb je niks aan. Gewoon door een dealer laten doen. Dan gaat het goed en krijg je gewoon de juiste overmaat zuiger erbij.
Jou krassen zijn niet te honen hoor. Die cilinder moet geboord worden.
Jason McCoy schreef:Heb je niks aan. Gewoon door een dealer laten doen. Dan gaat het goed en krijg je gewoon de juiste overmaat zuiger erbij.
Jou krassen zijn niet te honen hoor. Die cilinder moet geboord worden.
Oke ik breng hem wel naar een motorcross zaak.
Die kunnen dat wel ga ik vanuit?
Wat zijn de kosten er ongeveer van?
GR
Vergeet niet dat die krassen ergens door gebeurd moeten zijn. Lijkt mij sterk dat dit slijtage is. Als ik me niet vergis zijn dit tweetakt motoren toch?
Dan moet je zelf mengen (brommermix)of er zit er een pomp op(deze kan kapot zijn).
Als ik er nu gewoon een nieuwe zuiger,pakking,en cilinder laat boren en honen komt het dan goed want toen ik de quad nog inelkaar had reed ie wel heel goed.
op die foto komt het ook doordat er nog vet in de cilinder zat. wat het wel heel erg liet lijken op die foto.
gr leon
Pompje eraf gesloopt alles nu goed.
Inplaats van te laten honen ga ik waarschijnlijk een 'ruilcilinder' halen (http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... on=asqSent" onclick="window.open(this.href);return false;)
Heb ik gelijk nieuwe pakking etc erbij.
GR Leon