Wie kan mij helpen 110cc 4takt

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
friedel85
Toeschouwer
Toeschouwer

Wie kan mij helpen 110cc 4takt

Bericht door friedel85 »

Hoi ik heb voor mijn dochter een quad met een imitatie honda 110 cc blok automaat

Nu is het probleem dat deze geen vonk geeft.

Ik heb de onstekingsspoel nagekeken en er zat roest op dat nokje wat langs de spoelen gaat. deze weg gehaald maar weet niet goed hoe ik moet testen of deze goed is iemand een idee.

Ook heb ik de bobine op de massa gezet en toen de bougie op de + en gaf geen vonk

maar voor ik de bobine haal wil ik er ook zeker van zijn ontsteking goed is maar heb wel gemeten en kom op 0 ohm

ook heb ik gelezen dat er 12 volt op de cdi moet staan op een van de kabels maar heb niet niet gemeten.

wie kan mij helpen met een idee wat te vervangen

alvast bedankt
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Wie kan mij helpen 110cc 4takt

Bericht door Jason McCoy »

Welkom

In principe is alles door te meten. Je begint uiteraard bij de accu. Deze zou 13 Volt moeten afgeven. Daarna meet je de ingaande draad naar de bobine tijdens het drukken op de startknop. Dan kun je zien hoeveel volt daar op komt te staan. Meet je daar een voltage dan monteer je de bobine terug en meet je weer maar dan de uiitgaande draad van de bobine, meet je niks dan is de bobine stuk.

Meet je niks op de ingaande van de bobine dan moet je idd terug gaan naar de spoel. Die kun je ook doormeten op voltage. Min en plus draad. en zo ga je er vanzelf achter komen waar de storing zich bevindt.

Vaak is de bougiedop de boosdoener ook.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
friedel85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door friedel85 »

hoi bedankt alvast voor je reactie.

ik meet de zwart rode draad die uit de ontsteking komt is volgens mij de plus geen 12 volt ook niet wanneer je op de start knop drukt. ik heb ook alle andere draden doorgemeten en ook geen spanning

op de ingang van de bobine meet ik ook geen 12 volt

dit is de ontsteking

http://www.hhscooterparts.nl/index.php/ ... -takt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

alvast bedankt
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

http://tweewieleracademy.nl/upload/twee ... BFT_17.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien heb je daar wat aan. Daar word eenvoudig en stap voor stap uitgelegd hoe een ontsteking werkt en hoe je het kunt doormeten. (En je leert er ook nog van)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
friedel85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door friedel85 »

ik was net even bij een collega,

er zit een snya alarm systeem op heb een nieuw kastje bij brinkmotoren besteld er op gezet.

je hoort het kastje inschakelen maar kan het zo zijn dat de startonderbreker ook via de ontsteking loopt
friedel85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door friedel85 »

beste Jason,

is een leerzaam stuk bedankt

maar even nog er zit een startonderbreker op maar dan moet je wel 12 volt meten op de plus draad die uit de ontsteking komt. en vandaar gaat deze pas naar het kastje toe
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Die draad levert veeeel meer als 12V zoals je ook in het stuk kunt lezen. Waarom trek je startonderbreker er niet even tussenuit?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
friedel85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door friedel85 »

bobine vervangen CDI vervangen.

ligt echt aan die snya alarm kan niet anders heeft iemand een aansluitschema zodat ik het alarm er tussen uit kan halen
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Volgens mij zit dat alarm gewoon tussen een paar draden. Als je die door verbind zou het moeten werken maar ik ben er niet zeker van
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
friedel85
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door friedel85 »

ik geef het op ik wordt er niet meer wijs van haha
Plaats reactie