beste,
met dit heerlijk belgisch weer vandaag de quad eens uitgehaald. het lag mooi nat
maar na een tijdje had ik niet meer de trekkracht die hij normaal had. met zijn kont scheef gaan op het natte wegdek ging bijna niet meer.
na thuiskomst oliepeil gecontroleerd en dit stond behoorlijk laag. ik heb er een halve liter bijgegoten en in de straat gereden. hij reed weer zoals het moest. ik heb de quad nogniet zo lang en ga wat meer dat oliepeil in de gaten houden. wist niet dat dit zo rap zakte.
kan dit zijn dat het daardoor kwam dat ik een verlies in trekkracht had ?
grtzz
verlies kracht suzuki ltz
Re: verlies kracht suzuki ltz
Hoe heb je het olie peil gemeten? Stokje er volledig ingedraaid of er gewoon ingestoken? Heb je na het rijden onmiddellijk gemeten, of zatten er een paar min. tussen?
Een halve liter is wel veel!
Ik denk eerder dat er wat water is binnen gekomen..
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
er was een kwartier tussen. maar het peil zat echt laag. op de stok was nix te zienbizon450 schreef:Hoe heb je het olie peil gemeten? Stokje er volledig ingedraaid of er gewoon ingestoken? Heb je na het rijden onmiddellijk gemeten, of zatten er een paar min. tussen?
kheb een paar x gemeten voor ik olie heb bijgegoten. en altijd wat bijgegoten en gecheckt indien nodig weer wat bij. maar ik heb nu al zo'n 3 a 400 km gereden sinds laatste onderhoud en heb er maar 1 x (50ml ofzo) bijgegoten.
de stok draai ik er op als ik hem wil checken. is dit goed of is het voldoende om hem er gewoon op te zetten zonder hem op te draaien. dit scheelt toch een cm
- jumper2110
- Quadracer
Ik heb dat ook al een paar keer voorgehad, dat er gewoon niks op de peilstok te zien was.. En dat na hem mooi te laten warmlopen, peilstok eerst afvegen, dan helemaal indraaien en er terug uit. Ik controleer mijn olie regelmatig, maar ik heb ook al gehad dat ik er echt een hoop moest bijgieten, terwijl ik nu al een jaar geen mysterieus olieverlies heb.
Gewoon heel regelmatig controleren zou ik zeggen, wat de oorzaak is weet ik feitelijk ook niet
Gewoon heel regelmatig controleren zou ik zeggen, wat de oorzaak is weet ik feitelijk ook niet