734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
bestellen via internet
http://www.styleforfashion.nl/a-1868787 ... -boost-1l/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.styleforfashion.nl/a-1868787 ... -boost-1l/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Nou dat spul ken ik wel dat moet ook in mn blaster
maar die 2 pk die krijg je er echt niet bij hoor
zorgt er alleen voor dat je motor niet gaat detoneren
Ook wel kloppen genoemd
maar die 2 pk die krijg je er echt niet bij hoor
zorgt er alleen voor dat je motor niet gaat detoneren
Ook wel kloppen genoemd
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Je krijgt er 10 octaan bij. Dus je motor blijft koeler en dus loopt hij beter en heeft minder slijtage. Alleen al qua slijtage is het verschil aanzienlijk. 2 pk weet ik ook niet maar bij tjobbie zal het verschil groter zijn dan bij mij. En merk dat de quad er behoorlijk beter mee loopt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Wat een onzin weer allemaal....bonzaiking schreef:Nou dat spul ken ik wel dat moet ook in mn blaster
maar die 2 pk die krijg je er echt niet bij hoor
zorgt er alleen voor dat je motor niet gaat detoneren
Ook wel kloppen genoemd
Detoneren heeft daar niks mee te maken...
Is pingelen, dieselen of ook wel kloppen genoemd.
Benzine word normalerwijs tot ontsteking gebracht waarna het ontbrand en dus expandeerd door
een vonk. Dan is de vuur 3-hoek compleet (brandstof, zuurstof, ontstekingsbron).
Echter benzine heeft net andere brandstoffen een zelfontbrandings-punt, dit is afhankelijk van de
druk en de temperatuur. Als benzine dit punt bereikt kan het zonder vonk gaan ontbranden...
aangezien dit geen probleem is nadat de vonk geweest is geeft dit verschijnsel alleen problemen
voor het ontstekingspunt, dit is dan ook vaak op of voor het dode punt van de slag. Waardoor je
een "klop" krijgt in je motor.
Octaan in dit verhaal verhoogt het zelfontbrandingspunt, waardoor je met een hogere druk en
temperatuur in je blok kunt rijden zonder te gaan pingelen. Meer octaan in je benzine doen
geeft geen enkele winst als dit niet nodig is. Tenzij je de omstandigheden erna maakt dat
de benzine tegen het zelfontbrandingspunt aan kan komen.
Oftewel als je niks met de compressie gedaan hebt, en je koeling is goed van je blok (+je rijd niet
in de droge hete woestijn)... is het totaal onzin om er hoger octaan gehalte erin te gooien!
No Can't Do!
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Volgens mij bedoel ik het zelfde als jou alleen met minder woorden
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Jup, had geen zin om de rest ook te quoten.bonzaiking schreef:Volgens mij bedoel ik het zelfde als jou alleen met minder woorden
No Can't Do!
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Als ik tjobbie was zal ik eerst een paar keer 98 tanken, en daarna afstellen op 98 en kijken hoe het loopt
niet met die octaanbooster gaan werken is gewoon bagger, want dan moet je voor elk pompstation je verhouding
gaan aanpassen geen èèn euro95 is het zelfde bij Shell of texaco.
enigste pompen die 98 hebben zijn meestal de ''witte'' pompen en BP Ultimate.
Gulf Challenger was 2 jaar geleden ron100 maar nu ook al niet meer.
Wat de jongens op het GTIforum doen net als ikzelf is Bio-ethanol erbij gooien, en dan mag het ook
alleen op 98 worden toegevoegd want daar zit verder niks in, daarentegen V-power zit al bio-ethanol in,
en dan komen de waarde's heel anders uit.
Bio ethanol heeft namelijk een octaan van 108 en dan 10% tot 20% mixen.
niet met die octaanbooster gaan werken is gewoon bagger, want dan moet je voor elk pompstation je verhouding
gaan aanpassen geen èèn euro95 is het zelfde bij Shell of texaco.
enigste pompen die 98 hebben zijn meestal de ''witte'' pompen en BP Ultimate.
Gulf Challenger was 2 jaar geleden ron100 maar nu ook al niet meer.
Wat de jongens op het GTIforum doen net als ikzelf is Bio-ethanol erbij gooien, en dan mag het ook
alleen op 98 worden toegevoegd want daar zit verder niks in, daarentegen V-power zit al bio-ethanol in,
en dan komen de waarde's heel anders uit.
Bio ethanol heeft namelijk een octaan van 108 en dan 10% tot 20% mixen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Als je Sunoco racing fuel bekijkt dan is dat octaangetal van 100 of 110. Dat is niet omdat de benzine aan de pomp al helemaal goed is hoor.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Octaanverhogers zijn zeker wel pk verhogend, maar dat geld meer voor turbo auto,s met klop detectie.
De octaanverhoger zelf geeft geen extra pktjes, maar doordat de motor koeler blijft en minder snel detoneert, kan de ontsteking verder vervroegd worden waardoor je meer pk krijgt.
Maar voor mij ook wel enigsinds aangezien de ontsteking al vrij stevig vervroegd is en ben bang dat ik de detonatie niet hoor op hoge toeren.
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
De octaanverhoger zelf geeft geen extra pktjes, maar doordat de motor koeler blijft en minder snel detoneert, kan de ontsteking verder vervroegd worden waardoor je meer pk krijgt.
Maar voor mij ook wel enigsinds aangezien de ontsteking al vrij stevig vervroegd is en ben bang dat ik de detonatie niet hoor op hoge toeren.
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Bestaat er niet zoiets als een elektrische ontsteking waarbij je de toeren kunt instellen en de vervroeging? Dat kan toch ook met een pcv?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
PCV Ignition kan dat idd.Jason McCoy schreef:Bestaat er niet zoiets als een elektrische ontsteking waarbij je de toeren kunt instellen en de vervroeging? Dat kan toch ook met een pcv?
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
ItsJohn schreef:Als ik tjobbie was zal ik eerst een paar keer 98 tanken, en daarna afstellen op 98 en kijken hoe het loopt
niet met die octaanbooster gaan werken is gewoon bagger, want dan moet je voor elk pompstation je verhouding
gaan aanpassen geen èèn euro95 is het zelfde bij Shell of texaco.
enigste pompen die 98 hebben zijn meestal de ''witte'' pompen en BP Ultimate.
Gulf Challenger was 2 jaar geleden ron100 maar nu ook al niet meer.
Wat de jongens op het GTIforum doen net als ikzelf is Bio-ethanol erbij gooien, en dan mag het ook
alleen op 98 worden toegevoegd want daar zit verder niks in, daarentegen V-power zit al bio-ethanol in,
en dan komen de waarde's heel anders uit.
Bio ethanol heeft namelijk een octaan van 108 en dan 10% tot 20% mixen.
die bio ethanol en eigelijk ook de racing fuels oa sunoco hebben allemaal alcohol toe gevoegt
daarom gaat het octaan getal flink omhoog
maar de alcohol is de rede dat hij een stuk beter loopt, en niet het octaan gehalte
het heeft dus ook totaal geen meerwaarde om 98 te tanken en daar racefeul bij te gooien
never drive faster then your angel can fly
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
zit er al op. vandaar dat ik aangaf dat de ontsteking al aardig vervroegd is.Jason McCoy schreef:Bestaat er niet zoiets als een elektrische ontsteking waarbij je de toeren kunt instellen en de vervroeging? Dat kan toch ook met een pcv?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Ik heb net op de verpakking gekeken van de octaan booster die ik er in gooi en daar zit idd ethanol doorheen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: 734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
pas er maar mee op
want in ethanol / alcohol zitten ook zuurstof moleculen
en loopt je blok dus stukken armer
begin jaren 90 een poosje met men banshee mee gereden
loopt als een kogel, maar moet wel volledig anders worden afgesteld
is ook sterk afhankelijk van de verhouding die je toevoegt
en mee gestopt omdat het niet te betalen is ongeveer
want in ethanol / alcohol zitten ook zuurstof moleculen
en loopt je blok dus stukken armer
begin jaren 90 een poosje met men banshee mee gereden
loopt als een kogel, maar moet wel volledig anders worden afgesteld
is ook sterk afhankelijk van de verhouding die je toevoegt
en mee gestopt omdat het niet te betalen is ongeveer
never drive faster then your angel can fly