boutje van oliereservoir
boutje van oliereservoir
Hey quadvrienden
Vanmiddag heb ik de olie afgelaten van mijn ltz 400. Echter is de ring die aan het reservoir zit waar de bout in draait afgebroken, de ring hangt nu aan de bout en aan de tank is nu een mooi rond gat aan de onderzijde. Het is maar een klein beetje groter dan dat het was.
Zou het eventueel te herstellen zijn met een nieuw stukje draad erin ? dan wel met een grotere bout ?
Hoor het graag van jullie, een nieuw olietank kost 270 euro.
Vanmiddag heb ik de olie afgelaten van mijn ltz 400. Echter is de ring die aan het reservoir zit waar de bout in draait afgebroken, de ring hangt nu aan de bout en aan de tank is nu een mooi rond gat aan de onderzijde. Het is maar een klein beetje groter dan dat het was.
Zou het eventueel te herstellen zijn met een nieuw stukje draad erin ? dan wel met een grotere bout ?
Hoor het graag van jullie, een nieuw olietank kost 270 euro.
Suzuki LTZ 400
Re: boutje van oliereservoir
Cfm performance in de us hebben olie tank voor 80 dollar
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Trek er niet te hard aan hij zit maar aan 1 kant vast
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: boutje van oliereservoir
Volgens mij is dat gewoon een stalen tank. Dus een nieuwe ring op (laten) lassen lijkt mij de beste oplossing. Die ring zit er om voldoende materiaaldikte voor de schroefdraad te krijgen. Wat er nu nog over is, is niet dik genoeg om opnieuw schroefdraad in te tappen.
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: boutje van oliereservoir
Het is een ALU tankje, wat bedoel je met schijfje ?? is de bus waar de schroefdraad in zit compleet er uit, of alleen de schroefdraad,
Anders gewoon de ouden bus er in laten lassen en draad opnieuw op tappen met de juiste maat geloof dat het M6 is, want door lassen blijft schroefdraad niet goed.
Anders gewoon de ouden bus er in laten lassen en draad opnieuw op tappen met de juiste maat geloof dat het M6 is, want door lassen blijft schroefdraad niet goed.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: boutje van oliereservoir
sjmallie94 schreef:Het is een ALU tankje, wat bedoel je met schijfje ?? is de bus waar de schroefdraad in zit compleet er uit, of alleen de schroefdraad,
Anders gewoon de ouden bus er in laten lassen en draad opnieuw op tappen met de juiste maat geloof dat het M6 is, want door lassen blijft schroefdraad niet goed.
Met schijfje bedoel ik de bus waar de schoefdraad in zit.
Is het staal ? Ik dacht eerder dat het een soort messing of blik was. Als het staal is dan kan ik eventueel mijn vader het wel laten lassen. een boutje met een moer erop en dan even vasthouden, en dan dicht lassen. Zou dit gaan zonder gevaar voor de rest van de quad? eventueel resterende olie ofzo die in brand vliegt ? Hij staat nu al een nacht open. Er komt niet echt nog iets uit van olie dus leeg is ie wel.
Bedankt om me te helpen Guys.
Suzuki LTZ 400
- international1046
- Quadfanaat
- Berichten: 96
- Lid geworden op: zo 08 jan, 2012 13:28
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: boutje van oliereservoir
Even demonteren die olietank, uurtje werk met terugzetten.
Re: boutje van oliereservoir
international1046 schreef:Even demonteren die olietank, uurtje werk met terugzetten.
Moet ik hiervoor de motorblok eraf halen ? of volstaat het om enkel de radiator er uit te halen ?
Suzuki LTZ 400
- international1046
- Quadfanaat
- Berichten: 96
- Lid geworden op: zo 08 jan, 2012 13:28
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: boutje van oliereservoir
Dat weet ik eerlijk gezegd niet; ik heb mijn radiateur los moeten halen en de olietank naar achteren gelegd toen ik de de stuurstang/kolom eruit moest halen. Of je de olietank ook eruit kan nemen heb ik niet geprobeerd, zou het ook niet meer weten.
Re: boutje van oliereservoir
Oke ik ga het zondag eens aanpakken. Bedankt alvast voor de informatie
Suzuki LTZ 400
- rayuutkuuk
- Easy Quadrider
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
- Locatie: cuijk
Re: boutje van oliereservoir
heb het zelfde probleem gehad, kappen eraf en de radiateur eraf en dan kun je het olie tankje eraf halen.die twee leidingen die van blok naar reservoir lopen ,draai je met inbussleutel los . Ik geloof dat er bij meerdere mensen dit probleem is voorgevallen
- aroundinafrica
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: do 14 nov, 2013 16:37
- Locatie: voorlopig afrika
Re: boutje van oliereservoir
goed dat ik het hier leest,,beetje met beleid dus dat olie tankje dopje,aflaatplug vastdraaien,
i dont need sex, the gouverment fuck's me every day!
Re: boutje van oliereservoir
jazeker, en draai ze vooral niet te vast aan als je er nieuwe olie opdoet, dat is mijn fout geweest
Suzuki LTZ 400
Re: boutje van oliereservoir
Die leidingen waar kan je ze het beste los draaien ? Aan de motorblok of aan de olietank ?rayuutkuuk schreef:heb het zelfde probleem gehad, kappen eraf en de radiateur eraf en dan kun je het olie tankje eraf halen.die twee leidingen die van blok naar reservoir lopen ,draai je met inbussleutel los . Ik geloof dat er bij meerdere mensen dit probleem is voorgevallen
Verder, hoe heb je het hersteld ? een nieuwe of gerepareerd ?
Groetjes jeroen
Suzuki LTZ 400
- rayuutkuuk
- Easy Quadrider
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
- Locatie: cuijk
Re: boutje van oliereservoir
Ik heb ze aan de olietank los gedraaid. Een nieuwe draad erin getapt maar bleef lekken .Toen onderkant dicht laten lassen door ervaren lasser. Als ik nu olie ververs draai ik het boutje motorblok los en haal de leiding onderkant olie tankje los
- international1046
- Quadfanaat
- Berichten: 96
- Lid geworden op: zo 08 jan, 2012 13:28
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: boutje van oliereservoir
Je zou eventueel een nieuwe bus met draad kunnen maken die je erin last. De bus en aftapplug gewoon iets langer maken, zodat je ze niet snel kapot draait. Je schuift de bus wel helemaal het reservoir in, dus je moet aan de zijkant 1 of 2 gaatjes boren zodat er geen olie in het reservoir blijft staan.