uitlaat gloeiend bij het rijden
uitlaat gloeiend bij het rijden
Hallo iedereen,
Ik heb onlangs een nieuwe piston (incl segmenten uiteraard), nieuwe distributieketting laten steken en kleppen opnieuw laten afregelen van mijne 450 YFZ van 2006..
Alles loopt goed bij het starten maar wanneer ik lichtjes gas geef als hij stationair draait wordt de uitlaat plots gloeiend.. (alles is origineel -> sproeier, uitlaat,demper,...)
Ik belde naar de garage en die man zei dat het geen kwaad kon en dat dat wel weg gaat tijdens het rijden doordat de uitlaat dan afgekoeld wordt door de wind.. dus ik ben gisteren een ritje gaan rijden met alsgevolg dat die regelmatig nog rood wordt tijdens het rijden. Ik heb reeds gelezen dat dit een probleem kan zijn met de afstelling van de carburator.. om dit te controleren heb ik dus een clortune testbougie aangeschaft om de onsteking in de cilinder te kunnen zien. Ik heb een mooie blauwe ontstekingskleur en zou dus goed staan volgens de handleiding van die testbougie toch heb ik het gevoel dat hij te veel benzine krijgt, ik heb gemerkt dat wanneer ik volgas geef tijdens het stationair draaien dat hij precies wil stilvallen met een paar knallen tot gevolg.. heeft hier iemand ervaring mee? De luchtregeling van de carburator zou geregeld kunnen worden met een schroef, ik heb mijne carburator bezien maar zie daar aan de buitenkant nergens een schroef staan.. kan iemand mij misschien zeggen waar die schroeven zich bevinden en wat de oorzaak zou kunnen zijn van bovenstaand probleem?
Alvast super fel bedankt
Grtjs.
Ik heb onlangs een nieuwe piston (incl segmenten uiteraard), nieuwe distributieketting laten steken en kleppen opnieuw laten afregelen van mijne 450 YFZ van 2006..
Alles loopt goed bij het starten maar wanneer ik lichtjes gas geef als hij stationair draait wordt de uitlaat plots gloeiend.. (alles is origineel -> sproeier, uitlaat,demper,...)
Ik belde naar de garage en die man zei dat het geen kwaad kon en dat dat wel weg gaat tijdens het rijden doordat de uitlaat dan afgekoeld wordt door de wind.. dus ik ben gisteren een ritje gaan rijden met alsgevolg dat die regelmatig nog rood wordt tijdens het rijden. Ik heb reeds gelezen dat dit een probleem kan zijn met de afstelling van de carburator.. om dit te controleren heb ik dus een clortune testbougie aangeschaft om de onsteking in de cilinder te kunnen zien. Ik heb een mooie blauwe ontstekingskleur en zou dus goed staan volgens de handleiding van die testbougie toch heb ik het gevoel dat hij te veel benzine krijgt, ik heb gemerkt dat wanneer ik volgas geef tijdens het stationair draaien dat hij precies wil stilvallen met een paar knallen tot gevolg.. heeft hier iemand ervaring mee? De luchtregeling van de carburator zou geregeld kunnen worden met een schroef, ik heb mijne carburator bezien maar zie daar aan de buitenkant nergens een schroef staan.. kan iemand mij misschien zeggen waar die schroeven zich bevinden en wat de oorzaak zou kunnen zijn van bovenstaand probleem?
Alvast super fel bedankt
Grtjs.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
Hij krijgt teveel lucht en te weinig benzine. Een te arm mengsel. Echter bij stationair draaien is het niet erg dat de uitlaat rood word. De vraag is dus hoe heb je gereden toen je uitlaat rood werd? Rij je op staart of ben je vol gas aan het crossen?
Veel gas geven als je niet rijd maar stil staat is nooit goed voor een quad, dat i dan gaat knallen of andere rare dingen doen.
Als ik jou verhaal zo aanhoor dan heb ik het vermoeden dat je carb nagenoeg goed afgesteld staat. Ik zou er dan ook niet al te veel aan doen.
Veel gas geven als je niet rijd maar stil staat is nooit goed voor een quad, dat i dan gaat knallen of andere rare dingen doen.
Als ik jou verhaal zo aanhoor dan heb ik het vermoeden dat je carb nagenoeg goed afgesteld staat. Ik zou er dan ook niet al te veel aan doen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
Het klopt inderdaad dat hij bij stationair toerental wel wat rood kan gloeien. Maar als hij bij vol gas ploft of inhoudt in plaats van normaal accelereren dan zou ik toch echt even naar de afstelling kijken. Helaas red je het niet met een stelschroef, je kunt het regelen door het kiezen van de goede sproeier en vlotternaald-afstelling.
Koop bijvoorbeeld een Jet-kitje van Dynojet en stel hem daarmee af: http://www.dynojet.com/pdf/Q427.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Koop bijvoorbeeld een Jet-kitje van Dynojet en stel hem daarmee af: http://www.dynojet.com/pdf/Q427.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
Tijdens het rijden word alleen de uitlaat heet verder schrijft de ts toch niks over knallen en inhouden?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
Ik zie het nu. Maar dan nog, als je vanuit stationair vol gas geeft dan moet de motor direct in toeren stijgen en niet eerst stil willen vallen en knallen geven. Toch?Jason McCoy schreef:Tijdens het rijden word alleen de uitlaat heet verder schrijft de ts toch niks over knallen en inhouden?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
Bedankt voor de reactie.
Ik rij namelijk op straat en niet constant in hoge toeren. (Ik heb een iets groter tandwiel vooraan)
Wanneer ik aangereden kom en dan de gas los ( hem laat uitbollen) heb ik wel de indruk dat hij beetje ploft maar niet zo heel erg . Ik dacht misschien dat de hapering bij volgas geven bij stationair draaien iets te maken kan hebben dat de uitlaat gloeiend wordt tijdens het rijden...
Het lijkt mij wreed vervelend dat de carburator elke keer opnieuw afgenomen moet worden om te zien welke afregeling van naald enzo het beste werkt daarom dacht ik misschien dat er een schroef voorzien was waar ge kunt bijregelen..
De luchtregeling zit die ook in de carburator zelf?
Ik rij namelijk op straat en niet constant in hoge toeren. (Ik heb een iets groter tandwiel vooraan)
Wanneer ik aangereden kom en dan de gas los ( hem laat uitbollen) heb ik wel de indruk dat hij beetje ploft maar niet zo heel erg . Ik dacht misschien dat de hapering bij volgas geven bij stationair draaien iets te maken kan hebben dat de uitlaat gloeiend wordt tijdens het rijden...
Het lijkt mij wreed vervelend dat de carburator elke keer opnieuw afgenomen moet worden om te zien welke afregeling van naald enzo het beste werkt daarom dacht ik misschien dat er een schroef voorzien was waar ge kunt bijregelen..
De luchtregeling zit die ook in de carburator zelf?
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
Uit de handleiding die ik net linkte: "This kit can be installed without completely removing theJochen81 schreef:Het lijkt mij wreed vervelend dat de carburator elke keer opnieuw afgenomen moet worden om te zien welke afregeling van naald enzo het beste werkt daarom dacht ik misschien dat er een schroef voorzien was waar ge kunt bijregelen..
carburetor."
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
@ jazzy : Thnx maar heb hem nog ni kunnen downloaden
Bedankt voor de link.
Bedankt voor de link.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: uitlaat gloeiend bij het rijden
Als je ineens volgas geeft en hij verslikt zich dan moet je de caald in de carb iets verstellen. Maar ik zou er niet veel aan doen, het is en blijft een 1 cilinder met carb, die doen dat wel vaker. Wat jij bedoeld zou alleen gebeuren als i te laag in toeren zit
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland