Bij nazicht heb ik gezien dat men as eigenlijk niet correct geplaatst is.Nu wou ik even vragen of iemand een foto heeft van de as? Graag met het lagerhuis, en die locknut in close up. Voor en zij aanzicht als het kan
Zoals op deze tekening wordt alles op zen plek gehouden door die circlips? correct? Dan de locknut gewoon aanspannen tegen het tandwiel hub?
grts
Durablue achteras vraag
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: Durablue achteras vraag
Nee zo ziet het er dus niet uit
Je hebt je as omgedraaid gemonteerd zitten, de moer om de boel vast te zetten hoort aan de kant van je remschuif te zitten en niet aan de kant van je tandwiel.
In principe is het dus van links naar rechts als volgt: de ring - tandwielhup - lagers - lagerhuis - lagers - remschuifhub - binnenste deel van de grote moer - ring. Je grote moet word dan op het binnenste deel geschroefd en als je hem dan aandraait dan komt alles klem te zitten. Op zich relatief eenvoudig.
De tekening die ji erbij hebt gevoegd ziet er leuk uit maar als je je orriginele tandwielhub gebruikt dan komt die tandwielhub op dezelfde manier te zitten als bij je orriginele as. En daar sluit hij ook tegen die ring aan.
Je hebt je as omgedraaid gemonteerd zitten, de moer om de boel vast te zetten hoort aan de kant van je remschuif te zitten en niet aan de kant van je tandwiel.
In principe is het dus van links naar rechts als volgt: de ring - tandwielhup - lagers - lagerhuis - lagers - remschuifhub - binnenste deel van de grote moer - ring. Je grote moet word dan op het binnenste deel geschroefd en als je hem dan aandraait dan komt alles klem te zitten. Op zich relatief eenvoudig.
De tekening die ji erbij hebt gevoegd ziet er leuk uit maar als je je orriginele tandwielhub gebruikt dan komt die tandwielhub op dezelfde manier te zitten als bij je orriginele as. En daar sluit hij ook tegen die ring aan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Bij een raptor staat de moer inderdaad aan de remschijf hub....Bij een banshee en een blaster staat de moer aan de tandwiel hub. Zo staat het op de site van durablue, en op de bansheeHQ..Ik weet vrijwel zeker dat dit juist is.
Op de site staat dan ook dat de platte kant van de grote moer, tegen de hub aankomt (dit heb ik dus gedaan, alles zit gewoon los trouwens, niks aangedraaid)
Ik wil wel eens een foto zien van het zij-aanzicht...
P.S. hier een foto van een dura op een banshee, moer zit aan tandwiel
http://bansheehq.com/forums/index.php?showtopic=160192" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals ik de uitleg van je hoor, trek jij alles in elkaar....Vermits bij mij de moer aan de andere kant zit, duw ik alles in elkaar. Als dat zo is zou het wel gewoon goed moeten zijn...
Op de 2de foto van mijn link zie je die spatie aan de bout ook, het ziet er gewoon zo fucked up uit
Op de site staat dan ook dat de platte kant van de grote moer, tegen de hub aankomt (dit heb ik dus gedaan, alles zit gewoon los trouwens, niks aangedraaid)
Ik wil wel eens een foto zien van het zij-aanzicht...
P.S. hier een foto van een dura op een banshee, moer zit aan tandwiel
http://bansheehq.com/forums/index.php?showtopic=160192" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals ik de uitleg van je hoor, trek jij alles in elkaar....Vermits bij mij de moer aan de andere kant zit, duw ik alles in elkaar. Als dat zo is zou het wel gewoon goed moeten zijn...
Op de 2de foto van mijn link zie je die spatie aan de bout ook, het ziet er gewoon zo fucked up uit
- Jason McCoy
- Quad GOD
In dat geval lijkt het mij dat je het goed hebt zitten idd. Jij trekt het ook bij elkaar alleen dan vanaf de andere kant. De grote moer is trouwens bij jou wel heel anders als bij een 700
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland