Hallo mannen,
Heb een vraag omtrent de TPS aangezien deze van de TB afgehaald is moet je deze opnieuw
inleren/afstellen met een volt meter.
Dit heb ik gedaan volgens het werkplaatshandboek met een multi meter en de waarde moet
tussen de 0.63~0.73 volt zijn.
dit gedaan te hebben sluit ik me laptop op de PCV om de TPS resetten dit lukte ook prima.
maar nu geeft de PCV 0.82 volt aan bij idle stand neem aan dat dit ook tussen de 0.63~0.73 moet zijn
Dus wat is beter afstellen op multimeter, of draaien aan de TPS sensor
tot de waarde goed staat in de PCV programma?
Weet niet welk nou de juiste waarde doorgeeft de PCV of multimeter.
want het verschil van 0.10 volt vind ik wel erg veel namelijk.
TPS Sensor + PCV vraagje
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: TPS Sensor + PCV vraagje
Waarom zou dat hetzelfde moeten zijn? Dat zijn toch 2 totaal verschillende dingen?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ow ik snap je vraag, hij geeft op je laptop aan dat je waarde nu hoger is? In theorie moet de waarde t zelfde zijn. Wat geeft i op je multimeter aan dan? Kun je hem niet zo instellen dat hij op je multimeter en pcv gelijk staat en dan kijken waar ze op staan?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Jason vraag is een beetje raar idd maar het klopt dat het 2 verschillende waardes zijn,
zat net ff op moddedraptor te kijken waar een paar hetzelfde probleem hebben/hadden
De oplossing is:
Motor warm laten draaien stationair laten lopen
PCV software draaien dan de actuele waardes bekijken via de TPS tool
Dan de TPS draaien terwijl deze stationair loopt op 0.680 torx schroeven weer vast.
Dan de TPS Resetten via de tool en een keer volgas geven met motor uit
TPS is nu ingesteld
zat net ff op moddedraptor te kijken waar een paar hetzelfde probleem hebben/hadden
De oplossing is:
Motor warm laten draaien stationair laten lopen
PCV software draaien dan de actuele waardes bekijken via de TPS tool
Dan de TPS draaien terwijl deze stationair loopt op 0.680 torx schroeven weer vast.
Dan de TPS Resetten via de tool en een keer volgas geven met motor uit
TPS is nu ingesteld
- Jason McCoy
- Quad GOD
-
- Quadverslaafde
Waarde bij volgas zou ik iets aanpassen naar beneden zodat hij wat eerder volgas registreert.
Voltage fluctuaties+ analoge tps zorgen ervoor dat de pcv niet altijd volgas registreert.
Ps. Ik zou idd ook op de waarde van de pcv afgaan aangezien hij met die waardes gaat rekenen en niet met de waarde van je multimeter.
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Voltage fluctuaties+ analoge tps zorgen ervoor dat de pcv niet altijd volgas registreert.
Ps. Ik zou idd ook op de waarde van de pcv afgaan aangezien hij met die waardes gaat rekenen en niet met de waarde van je multimeter.
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves