CF-moto 500X ratelt bij het stoppen
-
- Toeschouwer
CF-moto 500X ratelt bij het stoppen
hello, volgende vraag mijn cf X5 geeft een knarssend geluid bij het stoppen in lage of hoge gearing. In achteruit is er niks van te merken. Eens de quad een snelheid boven de 30 per uur heeft en je wil stoppen vertoond de quad een irriterend geluid dat je ook voelt aan je remhendels. Het is alsof de quad nog wil doorgaan kwestie vario ofzo of iemand enig idee? Indien de quad van de grond wordt gelifd en de achterwielen vrij kunnen draaien (zonder gewicht erop) voel je hier niets van. Iemand een idee of het gaat om de boite of mss de gewichten van de vario versleten zoals iemand mij zei maar dit na amper 2000 km? Dank bij voorbaat.
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: CF-moto 500X ratelt bij het stoppen
rij je door modder uit of gebruik je hem voor woon werk verkeer
als je echt door modder ploetert dan ziet uw vario meer af, kan ook vuil in komen dan wat ook meer slijtage geeft
als je echt door modder ploetert dan ziet uw vario meer af, kan ook vuil in komen dan wat ook meer slijtage geeft
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
Kris,
Af en toe wordt hier wel een veldbaan mee gedaan, maar in principe met verhouding 60/40 meer op de weg. Nu ben het forum een beetje gaan uitpluizen en kwam al tegen van zet een nieuwe varioriem enz. dan hoor ik verander de gewichten. Nu wat ook opvalt is dat de quad slecht schakelt en meestal met een slag naar de volgende vitesse gaat en van de eerste keer niet goed pakt. 2keer de beveiliging na elkaar inkoppelen helpt om de drive te verzetten, maar vrijstaand op bokken heb je dit niet voor enkel bij belasting. Het is iets raar.
Af en toe wordt hier wel een veldbaan mee gedaan, maar in principe met verhouding 60/40 meer op de weg. Nu ben het forum een beetje gaan uitpluizen en kwam al tegen van zet een nieuwe varioriem enz. dan hoor ik verander de gewichten. Nu wat ook opvalt is dat de quad slecht schakelt en meestal met een slag naar de volgende vitesse gaat en van de eerste keer niet goed pakt. 2keer de beveiliging na elkaar inkoppelen helpt om de drive te verzetten, maar vrijstaand op bokken heb je dit niet voor enkel bij belasting. Het is iets raar.
als hij slecht schakelt.
dan zou ik toch de vario is open doen kan zijn dat de riem versleten is.
of vuil is zoals yamahakoppel zegt.
dan zou ik toch de vario is open doen kan zijn dat de riem versleten is.
of vuil is zoals yamahakoppel zegt.
-
- Toeschouwer
@ Ltz
Vario heb ik al eens opgensmeten en dat is precies komt deze quad juist uit de showroom nu ik had al horen zeggen om idd een nieuwe riem aan te schaffen van bij flanders... maar is weeral 125 euro en gaat dit dan helpen is nog maar de vraag. ma ik kan altijd eens proberen natuurlijk. Alvast bedankt voor de reactie.
Vario heb ik al eens opgensmeten en dat is precies komt deze quad juist uit de showroom nu ik had al horen zeggen om idd een nieuwe riem aan te schaffen van bij flanders... maar is weeral 125 euro en gaat dit dan helpen is nog maar de vraag. ma ik kan altijd eens proberen natuurlijk. Alvast bedankt voor de reactie.
ik had vroeger een goes 520, heb daar die riem van gates opgelegd en ging stukken beter toen
can am outlander 800 max
Welke Gates riem gaat dat dan?erwinv schreef:ik had vroeger een goes 520, heb daar die riem van gates opgelegd en ging stukken beter toen
Want wil de mijne vervangen !