Raptor 700 dikke PECH
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2014 10:28
Raptor 700 dikke PECH
Goedemorgen allen
Ben shaymar 29 jaar
Ben in bezit van een raptor 700 met hoofdpijn!!!
Ik ga even het hele verhaal uitleggen......
Mijn raptor ploft en knalt en valt uit...
Ik heb bougie GEDAAN
Olie gedaan
Filter gedaan
Koelvloeistof gedaan
Zelf de meeste sensoren na gekeken en relays
Quad start gewoon gemakkelijk als of er niks aan de hand is, hij rookt ook totaal niet!
Management lampje brand niet... Alleen netjes bij het starten en gaat dan weer uit!
Ik ben zelf vrij handig dus heb heel wat na gekeken .
Tov maar af gelopen week me qaud weg gebracht naar qaud tuning in Zeist.
Tps sensor vervangen want die gaf niks meer aan via de multie meter.
Mocht jammer genoeg niks uitmaken. Echter nog wanneer hij de sensor op fabriek waarde set is me qaud net een vuurwerk parade. Maar zodra hij hem om een ander stand zet (helemaal links) dan start die en loop hij normaal en kan je gelijkelijk aan gas geven. Bij vol gas nog steeds knal en als of die verzuip. Quad tuning weet zelf niet waar het aan kan liggen.
Compresie test gedaan en die is goed !
Stroom verdeler vervangen die was het ook niet.
Enigste waar ik aandenk zijn de kleppen, maar dat vindt ik raar want de compressie was goed.
Benzine vervangen ook al gedaan.
HELP......
Ben shaymar 29 jaar
Ben in bezit van een raptor 700 met hoofdpijn!!!
Ik ga even het hele verhaal uitleggen......
Mijn raptor ploft en knalt en valt uit...
Ik heb bougie GEDAAN
Olie gedaan
Filter gedaan
Koelvloeistof gedaan
Zelf de meeste sensoren na gekeken en relays
Quad start gewoon gemakkelijk als of er niks aan de hand is, hij rookt ook totaal niet!
Management lampje brand niet... Alleen netjes bij het starten en gaat dan weer uit!
Ik ben zelf vrij handig dus heb heel wat na gekeken .
Tov maar af gelopen week me qaud weg gebracht naar qaud tuning in Zeist.
Tps sensor vervangen want die gaf niks meer aan via de multie meter.
Mocht jammer genoeg niks uitmaken. Echter nog wanneer hij de sensor op fabriek waarde set is me qaud net een vuurwerk parade. Maar zodra hij hem om een ander stand zet (helemaal links) dan start die en loop hij normaal en kan je gelijkelijk aan gas geven. Bij vol gas nog steeds knal en als of die verzuip. Quad tuning weet zelf niet waar het aan kan liggen.
Compresie test gedaan en die is goed !
Stroom verdeler vervangen die was het ook niet.
Enigste waar ik aandenk zijn de kleppen, maar dat vindt ik raar want de compressie was goed.
Benzine vervangen ook al gedaan.
HELP......
Re: Raptor 700 dikke PECH
Wat je nog zou overwegen is het neerleggen bij een Yamaha-dealer, bijvoorbeeld via Quadtuning als je dat prettig vind. Deze hebben meer mogelijkheden om te troubleshooten en kunnen eventueel hulp inroepen via importeur of fabrikant.
En welkom op het forum natuurlijk.
En welkom op het forum natuurlijk.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2014 10:28
Re: Raptor 700 dikke PECH
Was nog vergeten tempelden.
Dat qaud tuning me gas huis had los gemaakt en pik en pik zwart was!
Aan de kant waar je dat juist niet verwacht omdat daar door heen de benzine loopt
En me inlaat klep kleppen vondt hij ook niet zo mooi meer.
Zo het iets met de pick up sensor te maken hebben ( sensor bij de dynamo)???
Ik heb er zeker geen probleem mee om me qaud bij qaud tuning te laten ( ben der zeer goed geholpen aanrader voor een iedereen met ze qaud) maar ik wil en heb daar geen tijd voor mocht er probleem niet zsm gevonden noch gemaakt zijn dan doe ik compleet motor swap.
Weer is mooi en ik baal elke keer als ik me deur uitloopt en ik haar zie staan!
Dat qaud tuning me gas huis had los gemaakt en pik en pik zwart was!
Aan de kant waar je dat juist niet verwacht omdat daar door heen de benzine loopt
En me inlaat klep kleppen vondt hij ook niet zo mooi meer.
Zo het iets met de pick up sensor te maken hebben ( sensor bij de dynamo)???
Ik heb er zeker geen probleem mee om me qaud bij qaud tuning te laten ( ben der zeer goed geholpen aanrader voor een iedereen met ze qaud) maar ik wil en heb daar geen tijd voor mocht er probleem niet zsm gevonden noch gemaakt zijn dan doe ik compleet motor swap.
Weer is mooi en ik baal elke keer als ik me deur uitloopt en ik haar zie staan!
Re: Raptor 700 dikke PECH
Ik kan me voorstellen dat je heel tevreden bent met Quadtuning, daarom noemde ik ook dat je het via hun kan doen. Dan hou je één aanspreekpunt maar kan er toch even een zwaardere specialist naar kijken, niet dat ze dit bij Quadtuning zelf niet zijn maar om de reden die ik hierboven al noemde. Anyway, het is maar een idee.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
Re: Raptor 700 dikke PECH
Zal inderdaad iets van de pick-up moeten zijn.
ECU gewisseld, laadvoltage goed, tps gewisseld.
Dan blijft er weinig over eigenlijk.
ECU gewisseld, laadvoltage goed, tps gewisseld.
Dan blijft er weinig over eigenlijk.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 700 dikke PECH
Ding is standaard en geen pcv ofzo erop?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Raptor 700 dikke PECH
Alleen andere demper zonder PCV. denk dat er een inlaatklep niet meer lekker sluit waardoor de TB
helemaal zwart geblakerd is evenals de hele aanzuigbuis filter.
helemaal zwart geblakerd is evenals de hele aanzuigbuis filter.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2014 10:28
Re: Raptor 700 dikke PECH
Thx voor de reacties!
Ecu weet ik niet als die is omgewisseld voor de test.
Tps sensor wel
Pick-up die is nog niet gedaan.
Qaud is helemaal stock op de einddemper na..
Maarrrr ik ging net rijden deed nog steeds het zelfde.
Maar ik reed gewoon door ( gelijkelijk aan gas geven) hij hield wel in.
Maar ik ging net tanken start dat ding en gaf er 10sec volgas inneutraal .
Zette hem in ze 1 en begon met weg rijden. Wat merkte ik hij reed beter en ik kan nu met volgas rijden en trek gewoon door!
Ploft met gas los en valt wel nog steeds uit bij gas los..
Maar rijden met vol gas of met de gas spelen doet hij wel nu gewoon. Ben naar crossbaan gegaan om te kijken wat die doet kwa power omhoog klimmen etc etc en dat doet die gewoon goed nu!
En nee ik heb niks extra gedaan of wat dan ook sinds ik hem terug heb van qaud tuning..
Ecu weet ik niet als die is omgewisseld voor de test.
Tps sensor wel
Pick-up die is nog niet gedaan.
Qaud is helemaal stock op de einddemper na..
Maarrrr ik ging net rijden deed nog steeds het zelfde.
Maar ik reed gewoon door ( gelijkelijk aan gas geven) hij hield wel in.
Maar ik ging net tanken start dat ding en gaf er 10sec volgas inneutraal .
Zette hem in ze 1 en begon met weg rijden. Wat merkte ik hij reed beter en ik kan nu met volgas rijden en trek gewoon door!
Ploft met gas los en valt wel nog steeds uit bij gas los..
Maar rijden met vol gas of met de gas spelen doet hij wel nu gewoon. Ben naar crossbaan gegaan om te kijken wat die doet kwa power omhoog klimmen etc etc en dat doet die gewoon goed nu!
En nee ik heb niks extra gedaan of wat dan ook sinds ik hem terug heb van qaud tuning..
Re: Raptor 700 dikke PECH
Ecu is gewisseld voor een test resultaat bleef hetzelfde.
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Raptor 700 dikke PECH
Kleptiming al nagekeken?
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Raptor 700 dikke PECH
Zit ook geen powercommander of ontstekingsmodule op?
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Raptor 700 dikke PECH
Zou persoonlijk tps weer op standaard setting zetten, dacht 0,72 v weet niet zeker meer, en dan verder kijken, al een andere cdi geprobeerd? Injector nagekeken?
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2014 10:28
Re: Raptor 700 dikke PECH
tjobbie schreef:Zou persoonlijk tps weer op standaard setting zetten, dacht 0,72 v weet niet zeker meer, en dan verder kijken, al een andere cdi geprobeerd? Injector nagekeken?
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
CDI is ook verwisseld voor de test. Dat mocht ook niet baaten.
Injector is ook goed
Tips weer op OEM waarde zetten kan ik zelf niet, had qaud tuning voor me gemeten.
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Raptor 700 dikke PECH
Wanneer is dit begonnen?
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves