achterrem raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

achterrem raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

Vandaag aan het rijden en opeens totaal geen achterrem meer kon mijn rempedaal gewoon 10cm in duwen en omdat mijn quad maar op 5 cm hangt duwde ik het pedaal dus gewoon tot tegen de grond

Direct met voor rem en afremmen op de moter langs de kant gestopt, eerste gedacht was rempedaal los of de rempomp, alles zat nog goed :? Dan rem vloeistof niveau na gekeken ook alles op pijl nog een paar keer op de pedaal geduwd nog niks :?

Ik kijk naar de remklauw om te zien of ik nergens geen lek had, ook niks. remblokken zijn ook nog goed, nog een paar keer op de pedaal geduwd en na 20 keer had ik opeens terug achter rem :?

Nu zou ik toch graag willen weten wat het kan zijn of geweest zijn want stel dat ik dit nog eens voor krijg als ik goed door aan het rijden ben en opeens terug geen achter rem heb wil ik niet weten wat er kan gebeuren als ik niet meer stil geraak
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
BramR
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:54
Locatie: Hechtel

Re: achterrem raptor 700

Bericht door BramR »

Misschien wat lucht in de leiding, al zou ik niet weten hoe deze erin is gekomen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
If in doubt, Flat out...

Can Am DS 450 EFI 2009
Yamaha Raptor 700R 2009
Yamaha Raptor 350R SE 2008 (Verkocht)
Gebruikersavatar
Duck
Quadrider
Quadrider
Berichten: 302
Lid geworden op: do 24 jan, 2013 12:56
Locatie: Antwerpen

Re: achterrem raptor 700

Bericht door Duck »

Ja denk ook aan lucht...
Is je remvloeistof al wat ouder?
Die trekt water/vocht aan en bij hevig gebruik begint dit te "koken" en je krijgt gasvorming/lucht in je remleiding...
Remolie dacht ik om de 5jaar te vervangen, kan verkeerd zijn hoor...
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: achterrem raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Klopt Duck, ik vervang het eens per jaar. Maar dat ligt ook wel een beetje aan hoeveel je rijd natuurlijk.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: achterrem raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

Was ook van plan om andere olie op de achterrem te zetten de voorste heb ik 2 jaar geleden vervangen samen met stalen remleidingen

Moet wel zeggen dat ik 15min voor het rem falen serieus heb door gegeven en constant stevig op de remmen gegaan ben maar dan zo opeens totaal niks meer nog erger of de rempomp van het pedaal gebroken was :? Bangelijk gelukkig was ik op dat ogenblik al 15 min rustig tussen het verkeer aan het rijden.

Van de week een achterste stalen remleiding bestellen en dan direct nieuwe olie op het systeem zetten
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: achterrem raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Goeie remmen zijn cruciaal
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: achterrem raptor 700

Bericht door JdmhatchR »

Standaard remleidingen zetten uit onder hoge druk, waardoor ge ook de remdruk verliest...
Lijkt mij sterk als ge dit klaar krijgt op een gewone weg. Meestal gebeurt dit als ge bv een serieuze daling maakt, en toch goed door aant knallen zijt.

Tis maar een gok, zowat het eerste wat in mij op kwam.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: achterrem raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

oke remdruk verliezen kan ik begrijpen maar totaal niks meer 0,0. :?
heb gisteren ook nog gekeken naar mijn remblokken zelf :? achterste plaat van de remblok ziet zo blauw als iets en allemaal stukken uit de remblok gebroken blijkbaar blijft die hangen want de schijf zelf ziet ook blauw en is op meerdere plaatsen gebarsten

heb pas 3000km geleden nieuwe schijf en blokken gezet en remklauw volledig gedemonteerd en gereinigd en de geleiding van de klauw terug ingevet met kopervet omdat ik toen ook al het gedacht had dat hem bleef hangen :x was toen beter maar nu is weer van dat :chagarijn:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: achterrem raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Dat kan ook het probleem zijn Kris. Nieuwe remmen moeten ingereden worden. Als je daarmee in het beging te hard remt kan je schijf krom worden en dan gaat i aanlopen terwijl hij niet hoeft te blijven hangen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie