Yamaha blaster start moeilijk.
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Het opboren van je eigen cilinder + honen + zuigerkit + pakking is goedkoper dan omruilen.
Dit omdat je nu je cilinder af geeft die wellicht nog vaak gehoond/geboord kan worden.
Ik zelf was 200 euro kwijt voor het boren + alle nieuwe onderdelen. ( inclusief pakkingen en en krukaslagertje)
Ik raad je tevens aan om eerst 280ML op een 10L kan te mengen.
Eenmaal ingereden op ongeveer 260ml de 10L Kan.
( uiteraard altijd even bougie controleren. Iedere motor setup reageert anders)
Dit omdat je nu je cilinder af geeft die wellicht nog vaak gehoond/geboord kan worden.
Ik zelf was 200 euro kwijt voor het boren + alle nieuwe onderdelen. ( inclusief pakkingen en en krukaslagertje)
Ik raad je tevens aan om eerst 280ML op een 10L kan te mengen.
Eenmaal ingereden op ongeveer 260ml de 10L Kan.
( uiteraard altijd even bougie controleren. Iedere motor setup reageert anders)
-
- Easy Quadrider
zo nieuw gehoonde cilinder,zuiger en remblokjes.
ik startte hem starte naar 2 keer kicken liep 5 min perfect toen maakte die heel veel toeren en viel die met een pats uit.
Ik haal hem weer open en alles zat nog precies zoals het moest. dus ik zet hem weer in elkaar en probeerde opnieuw. precies hetzelfde verhaal. ik liet een buurman met veel verstand van quads/crossmotors komen die kon ook helemaal niks vinden. hij vonkt goed hij krijgt benzine. het enige wat hij raar vond is een soort kastje op de carburateur waar de gaskabel ingaat. iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat dat kastje is?
MVG Leon Hofman
ik startte hem starte naar 2 keer kicken liep 5 min perfect toen maakte die heel veel toeren en viel die met een pats uit.
Ik haal hem weer open en alles zat nog precies zoals het moest. dus ik zet hem weer in elkaar en probeerde opnieuw. precies hetzelfde verhaal. ik liet een buurman met veel verstand van quads/crossmotors komen die kon ook helemaal niks vinden. hij vonkt goed hij krijgt benzine. het enige wat hij raar vond is een soort kastje op de carburateur waar de gaskabel ingaat. iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat dat kastje is?
MVG Leon Hofman
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
- Jason McCoy
- Quad GOD
Zeker, dat is het TORS systeem. (trotlle overide system) Dat zou het probleem wat je hebt kunnen verklaren. Het zou ook een probleem met valse lucht kunnen zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Easy Quadrider
Valse lucht zal het niet zijn ik denk inderdaad dat het aan het tors systeem licht. kost het veel geld om het weer te repareren. en heb je mischien een uitleg om het probleem op te lossen.Jason McCoy schreef:Zeker, dat is het TORS systeem. (trotlle overide system) Dat zou het probleem wat je hebt kunnen verklaren. Het zou ook een probleem met valse lucht kunnen zijn
- Jason McCoy
- Quad GOD
Gewoon eraf halen Met de zoekfunctie ga je wel vinden hoe dat moet
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Heb je hem afgesteld? Of gewoon alles erop gezet en gestart?
Lijkt erop dat je de carburateur moet afstellen.
Kan ook valse lucht zijn. Dit kun je het beste testen door de carb dicht te houden met je hand.
Ik gok echter op het eerste.
Hier kun je kijken voor de TORS
http://www.blasterforum.com/threads/how ... -tors.655/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk echter niet dat dit het probleem oplost.
Kan ook valse lucht zijn. Dit kun je het beste testen door de carb dicht te houden met je hand.
http://www.blasterforum.com/threads/how ... -tors.655/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Easy Quadrider
cabrateur afstellen is gewoon met dat platkop schroefje draaien tot die mooi stationair draait?quad-racerrr schreef:Heb je hem afgesteld? Of gewoon alles erop gezet en gestart?
MVG Leon
Dat is 1 ja. Zowel bovenop zit een schroef als aan de zijkant.
Als je de bovenste dicht draaid zal die langzamer gaan lopen. ( mits deze niet al dicht staat)
Mocht hij uiteindelijk goed stationair lopen is het tijdt om je sproeier te controleren.
Ff stukje rijden en kijken wat voor een kleur je bougie heeft.
Als je de bovenste dicht draaid zal die langzamer gaan lopen. ( mits deze niet al dicht staat)
Mocht hij uiteindelijk goed stationair lopen is het tijdt om je sproeier te controleren.
Ff stukje rijden en kijken wat voor een kleur je bougie heeft.
Volgens mij loopt die zonder benzine, als hij eerst enkele minuten perfect draait en dan plot in hoge toeren gaat...
Ik zou de volgende zaken even controleren:
- ontluchting benzine tank (kan zijn dat die verstopt is en vacuüm trekt)
- benzine kraan + leidingen
- vlotterniveau
Ik zou de volgende zaken even controleren:
- ontluchting benzine tank (kan zijn dat die verstopt is en vacuüm trekt)
- benzine kraan + leidingen
- vlotterniveau
-
- Easy Quadrider
Heb alles nog eens nagekeken en uitelkaar gehad nieuw bougietje en hij deed het.
bedankt voor alle info
GR Leon
bedankt voor alle info
GR Leon
Vergeet je bougie niet te controleren als je een stukje gereden hebt!!
-
- Easy Quadrider
help ik heb werkelijk geen idee wat dit is.
http://www.youtube.com/watch?v=d7FALRFV ... H_gtPrXgcg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=d7FALRFV ... H_gtPrXgcg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Easy Quadrider
hij vonkt krijg benzine en lucht (nieuw luchtfilter en getest als er slangetje verstopt zaten) zit ook nieuwe bougie in.
Met toen ik nog bij de oude bougie het ijzer waar de vonk tussen zit ietsjes dichterbijelkaar deden heb ik nog een rondje zonder problemen gereden. zou het aan de ontsteking kunnen liggen?
MVG Leon Hofman
Met toen ik nog bij de oude bougie het ijzer waar de vonk tussen zit ietsjes dichterbijelkaar deden heb ik nog een rondje zonder problemen gereden. zou het aan de ontsteking kunnen liggen?
MVG Leon Hofman
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat is een gevalletje valse lucht geloof ik. Kan ook je tors zijn. Aan de luchtfilter kant van je tors zit ook een stelschroef. Als ik jou was dan zou ik het tors eraf halen, dan kun je dat uitsluiten tenminste
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Tors! Ik heb precies het zelfde gehad toen ik mijn Blaster net had.
Sloop er maar af!
How To :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=11268" onclick="window.open(this.href);return false;
Sloop er maar af!
How To :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=11268" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.