Yamaha Raptor 350 tikt en probleem stationair afstellen.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Jansenswifterbant
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 06 dec, 2013 22:37

Yamaha Raptor 350 tikt en probleem stationair afstellen.

Bericht door Jansenswifterbant »

Hallo ik heb eigenlijk 2 vragen.

Ik krijg mijn quad moeilijk stationair afgesteld. Ik heb hem een paar keer afgesteld als hij warm is. Maar als ik dan paar km heb gereden dan loopt hij in eens veel hoger in toeren als ik hem in neutraal zet.

Dan de volgende vraag, als je hem uitzet dan geeft hij een tik, startmotor gewisseld maar blijft het doen. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Suzuki LT 50, Suzuki LT 80,Yamaha Blaster 200cc, TGB Blade 325
Gebruikersavatar
BramR
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:54
Locatie: Hechtel

Re: Yamaha Raptor 350 tikt en probleem stationair afstellen.

Bericht door BramR »

Ik denk dat de tik bij het stilzetten vrij normaal is, heb het ook bij mijn 350.

Met het afstellen heb ik zelf weinig ervaring. Maar ik weet wel dat ik meestal als de motor koud is hem even op een hoger toerental laat draaien en wanneer ik vertrek hem weer lager draai.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
If in doubt, Flat out...

Can Am DS 450 EFI 2009
Yamaha Raptor 700R 2009
Yamaha Raptor 350R SE 2008 (Verkocht)
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Yamaha Raptor 350 tikt en probleem stationair afstellen.

Bericht door yamahakoppel »

ik had dat vroeger ook bij mijn warrior stationair constant anders draaien, was volgens mijn verdeler de gasschuif die speling had in de carburator waardoor die wat kantelde of verdraaide en anders op de stationair schroef kwam te liggen een revisie kitje van de carburator heeft dit opgelost

als ik dan even kort gas gaf dan draaide die terug normaal, kijk ook even of uw gaskabel niet te strak zit. de gashendel moet paar mm speling hebben voor het gas reageert als je gas geeft anders kan hem ook moeilijk terug in rust komen en ook zeker zijn dat de kabel niet vast in zijn gain zit af en toe wat olie op de gaskabel kan al veel verhelpen

voor dat tikken bij het stil leggen kan ik ook niet direct een verklaring geven maar anders uw klep speling eens laten controleren en misschien ook een compressie test, zegt ook al veel over de toestand van je moterblok
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie