Yamaha blaster start moeilijk.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 11 nov, 2010 09:45
- Locatie: Terband,friesland
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
tors eraf blijft hetzelfde houden.
Hij krijg inderdaad ergens valse lucht want hij heeft alle symthomen. (afstellen heeft geen nu hoge toeren etc.)
Hoe ik ik dit maken en er achterkomen waar hij valse lucht zuigt.
MVG Leon Hofman
Hij krijg inderdaad ergens valse lucht want hij heeft alle symthomen. (afstellen heeft geen nu hoge toeren etc.)
Hoe ik ik dit maken en er achterkomen waar hij valse lucht zuigt.
MVG Leon Hofman
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
een lektest laten doen lijkt mij het beste.
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Luchtfilter bak eraf en hand voor de carb houden.
Hij moet dan uitvallen.
Eventueel kun je ook een compressie test laten doen.
Ik denk toch dat we terug bij je afstelling komen. Mits je netjes de pakkingen erop hebt gedaan.
Wat gebeurd er als je de choke open houdt en vervolgens je carb stationair afstelt? Blijft deze dan wel lopen?
Tevens welk maat sproeier heb je er in zitten?
Open luchtfilterbak?
Heb je beide stelschroeven al eens aangepast?
Hij moet dan uitvallen.
Eventueel kun je ook een compressie test laten doen.
Ik denk toch dat we terug bij je afstelling komen. Mits je netjes de pakkingen erop hebt gedaan.
Wat gebeurd er als je de choke open houdt en vervolgens je carb stationair afstelt? Blijft deze dan wel lopen?
Tevens welk maat sproeier heb je er in zitten?
Open luchtfilterbak?
Heb je beide stelschroeven al eens aangepast?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 11 nov, 2010 09:45
- Locatie: Terband,friesland
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Toen ik mijn hand erop hield was het onmiddelijk gebeurt. Dit betekend dat hij geen valse lucht neemt?quad-racerrr schreef:Luchtfilter bak eraf en hand voor de carb houden.
Hij moet dan uitvallen.
Eventueel kun je ook een compressie test laten doen.
Ik denk toch dat we terug bij je afstelling komen. Mits je netjes de pakkingen erop hebt gedaan.
Wat gebeurd er als je de choke open houdt en vervolgens je carb stationair afstelt? Blijft deze dan wel lopen?
Tevens welk maat sproeier heb je er in zitten?
Open luchtfilterbak?
Heb je beide stelschroeven al eens aangepast?
Compressie zit er zeker weten nog dat zie en merk je onmiddelijk.
Als ik de choke ophoud maakt hij enorme toeren.
Ik heb de pakkingen er gewoon op gedaan zoals het moest (leek mij) Allen de pakking tussen de cilinder en de cilinderkop had 1 verschillende uiteinde en 2 die aanelkaar vast zaten zegmaar. Ik heb die gewoon een een manier erop gezet dat die er makkelijk op ging. De pakking tussen het blok en de cilinder kan eigenlijk niks mis mee gaan. De pakking bij het membraam heb ik tegen de cilinderwant en het membraam zelf klopt dit of moet hij tussen het membraam en het spruitstuk?
Ik heb hem zoveel mogelijk af proberen te stellen maar niks werkte voor mijn gevoel.
Stelschroef bovenop carburateur geeft een tijdje enigzins verschil maar naar een 10 seconden maakt hij alweer opeens hele hoge toeren.
Luchttoevoer heb ik helemaal in gedraaid en 1,5 slag eruit (wat zo hoort volgensmij)
De bougie word wel elke keer nat.
Kan het aan de ontsteking liggen?
MVG Leon
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
waren de membranen nog goed ?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 11 nov, 2010 09:45
- Locatie: Terband,friesland
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Zitten splinternieuwe membraamplaatjes in.JohnBeton schreef:waren de membranen nog goed ?
MVG
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Je moet toch echt je compressie eens gaan meten !!
Je aanname date r voldoende compressie is zou echt wel eens fictief kunnen zijn
Het zouden zomaar de keerringen kunnen zijn van de krukas intern je blok
Zomaar een gedachte
Is je stationair sproeier niet te klein , hij lijkt zo schraal te lopen namelijk , niveua voltter 19 mm ?
Tank doorloop voldoende
Je aanname date r voldoende compressie is zou echt wel eens fictief kunnen zijn
Het zouden zomaar de keerringen kunnen zijn van de krukas intern je blok
Zomaar een gedachte
Is je stationair sproeier niet te klein , hij lijkt zo schraal te lopen namelijk , niveua voltter 19 mm ?
Tank doorloop voldoende
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Zoals ik al zo vaak heb gezegd...... Als je je zuiger vervangt staat niet ineens je hele afstelling verkeerd. De quad liep voordat hij warm liep wel goed met de settings van deze carb. Dus in principe blijven de settings gewoon hetzelfde met een nieuwe zuiger.
Je zegt dat de bougie nat word, dat duidt erop dat hij verzuipt. 2e punt is dat je zegt dat hij met de choke erop veel toeren draait dat duidt op teveel lucht. Choke erop = minder lucht en meer benzine in je cilinder. De reden dat hij verzuipt en je bougie nat is dus. Choke eraf betekend meer lucht en minder benzine in je cilinder en dan slaat hij bij jou af. Dit kan niet veel anders betekenen dan dat of je carb goed schoongemaakt moet worden of dat je ergens nog meer lucht vandaan haalt, valse lucht dus.
Daarbij komt dat er zowiezo een reden is geweest dat de quad is vastgelopen. Ook dit kan duiden op valse lucht.
Misschien nog een domme vraag maar wat gooi je er voor benzine in? Meng je zelf olie of gaat dit via je olie pomp? In je filmpje is er namelijk helemaal niks van blauwe rook te zien. Een blaster die koud is zou een mooie blauwe pluim uit de uitlaat moeten hebben.
Je zegt dat de bougie nat word, dat duidt erop dat hij verzuipt. 2e punt is dat je zegt dat hij met de choke erop veel toeren draait dat duidt op teveel lucht. Choke erop = minder lucht en meer benzine in je cilinder. De reden dat hij verzuipt en je bougie nat is dus. Choke eraf betekend meer lucht en minder benzine in je cilinder en dan slaat hij bij jou af. Dit kan niet veel anders betekenen dan dat of je carb goed schoongemaakt moet worden of dat je ergens nog meer lucht vandaan haalt, valse lucht dus.
Daarbij komt dat er zowiezo een reden is geweest dat de quad is vastgelopen. Ook dit kan duiden op valse lucht.
Misschien nog een domme vraag maar wat gooi je er voor benzine in? Meng je zelf olie of gaat dit via je olie pomp? In je filmpje is er namelijk helemaal niks van blauwe rook te zien. Een blaster die koud is zou een mooie blauwe pluim uit de uitlaat moeten hebben.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Het is dat je niet in limburg woont anders kwam ik wel even langs.
Kan niet veel zijn.
Kan niet veel zijn.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 11 nov, 2010 09:45
- Locatie: Terband,friesland
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
De carburateur is brandschoon van binnen.Jason McCoy schreef:Zoals ik al zo vaak heb gezegd...... Als je je zuiger vervangt staat niet ineens je hele afstelling verkeerd. De quad liep voordat hij warm liep wel goed met de settings van deze carb. Dus in principe blijven de settings gewoon hetzelfde met een nieuwe zuiger.
Je zegt dat de bougie nat word, dat duidt erop dat hij verzuipt. 2e punt is dat je zegt dat hij met de choke erop veel toeren draait dat duidt op teveel lucht. Choke erop = minder lucht en meer benzine in je cilinder. De reden dat hij verzuipt en je bougie nat is dus. Choke eraf betekend meer lucht en minder benzine in je cilinder en dan slaat hij bij jou af. Dit kan niet veel anders betekenen dan dat of je carb goed schoongemaakt moet worden of dat je ergens nog meer lucht vandaan haalt, valse lucht dus.
Daarbij komt dat er zowiezo een reden is geweest dat de quad is vastgelopen. Ook dit kan duiden op valse lucht.
Misschien nog een domme vraag maar wat gooi je er voor benzine in? Meng je zelf olie of gaat dit via je olie pomp? In je filmpje is er namelijk helemaal niks van blauwe rook te zien. Een blaster die koud is zou een mooie blauwe pluim uit de uitlaat moeten hebben.
Ik meng hem nu zelf omdat hij door het pompje is vastgelopen.
Hij krijgt geen valse lucht dat heb ik al getest dat heb ik al getest.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een compressie test moet doen?
GR Leon
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Je hebt dat getest door je hand op het luchtfilter te leggen. Dat wil niet zeggen dat je geen valse lucht hebt. Valse lucht kan een lekker kering zijn, een haarscheurtje in een aansluiting, een slechte pakking etc. Dingen die je niet goed kunt inschatten door je hand op de carb te leggen. Ook kan het prima zijn dat je je tors niet op de juiste manier hebt gedemonteerd.
Je vraag over hoe je compressie moet meten vind ik een aparte vraag. Je hebt dat onlangs ook nog gedaan met je ouwe zuiger er in.
Je vraag over hoe je compressie moet meten vind ik een aparte vraag. Je hebt dat onlangs ook nog gedaan met je ouwe zuiger er in.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Master
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Valse lucht is ook te testen door met licht ontvlambaar spul (deo, haarlak enz) langs de lucht inlaat te spuiten, als de quad dan (veel) hoger in toeren gaat lopen is de kans redelijk groot dat er ergens valse lucht binnen komt
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X met Tapatalk
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
- international1046
- Quadfanaat
- Berichten: 96
- Lid geworden op: zo 08 jan, 2012 13:28
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Ter info : Dit spuit je niet in je luchtfilter maar dit spuit je op plekken waar normaal gesproken géén lucht aangezogen dient te worden. Plekker zoals : tussen spruitstuk en carburateur, tussen cilinder en spruitstuk, tussen carburateur en luchtfilter etc. Overal waar het dicht hoort te zijn voor lucht.