Steven90 Blaster Rebuild
Steven90 Blaster Rebuild
Hier mijn Blaster hoe ik hem heb gekocht:
De quad gaat tot de laatste bout uiteen gedraaid worden.
Wat ook nodig is gezien de roest en defecte onderdelen.
De vorige eigenaar heeft de mechanische achterrem "vervangen" door het hydraulisch systeem:
Volgende punten moeten ook zeker aangepakt worden:
- Kickstarter staat veel te los naar mijn zin
- Bekabeling achterlicht en oliecontact is afgeknipt en vervolgens slordig terug vastgemaakt en weggestoken
- Killswitch hangt aan het stuur, maar de bekabeling is afgeknipt en rond het kader gedraaid
Zo staat de quad er nu bij:
Heeft iemand een idee wat dit is? Zat in een plastiek zak bij de quad met 2 batterijen en een 230V oplader
De quad gaat tot de laatste bout uiteen gedraaid worden.
Wat ook nodig is gezien de roest en defecte onderdelen.
De vorige eigenaar heeft de mechanische achterrem "vervangen" door het hydraulisch systeem:
Volgende punten moeten ook zeker aangepakt worden:
- Kickstarter staat veel te los naar mijn zin
- Bekabeling achterlicht en oliecontact is afgeknipt en vervolgens slordig terug vastgemaakt en weggestoken
- Killswitch hangt aan het stuur, maar de bekabeling is afgeknipt en rond het kader gedraaid
Zo staat de quad er nu bij:
Heeft iemand een idee wat dit is? Zat in een plastiek zak bij de quad met 2 batterijen en een 230V oplader
Re: Steven90 Blaster Rebuild
NOu die moet wel een grote beurt hebben hoor
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Zooo, succes! Moet je maar zin in hebben!
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Ik heb er heel veel zin in!!Mats schreef:Zooo, succes! Moet je maar zin in hebben!
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Succes ermee er moet aardig wat gebeuren zo te zien.
ga je het frame poedercoaten?
ga je het frame poedercoaten?
Yamaha banshee
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Ja, dat is toch de bedoeling.Quos schreef:Succes ermee er moet aardig wat gebeuren zo te zien.
ga je het frame poedercoaten?
Eerst zandstralen en nadien poedercoaten. Alleen weet ik nog niet welke kleuren ik ga gebruiken voor frame, achterbrug en A-armen.
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Hij kan best wel es een laagje verf gebruiken ja
Gelukkig zijn ze zo simpel om aan te sleutelen, succes!
Gelukkig zijn ze zo simpel om aan te sleutelen, succes!
-
- Quadrider
- Berichten: 298
- Lid geworden op: za 19 jun, 2010 12:41
- Locatie: poperinge
Re: Steven90 Blaster Rebuild
HEEE dit is mijn oude blaster !! zonder zever !!
verdorie lijkt me echt een wrak geworden
denk intussen al enkele eigenaars te hebben gehad
ik had hem dan nog zo goed onderhouden
ik kijk om eens wat oude pics te uploaden
verdorie lijkt me echt een wrak geworden
denk intussen al enkele eigenaars te hebben gehad
ik had hem dan nog zo goed onderhouden
ik kijk om eens wat oude pics te uploaden
*** CAN AM ds 450 efi *** & *** Honda TRX250R ***
** HONDA TRX 450 **
* YAMAHA blaster 200*
** HONDA TRX 450 **
* YAMAHA blaster 200*
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Ik heb hem afgelopen dinsdag in Paal Beringen gekocht van een handelaar. Moest hem verkopen in opdracht van de klant._Matthijs_dm_ schreef:HEEE dit is mijn oude blaster !! zonder zever !!
verdorie lijkt me echt een wrak geworden
denk intussen al enkele eigenaars te hebben gehad
ik had hem dan nog zo goed onderhouden
ik kijk om eens wat oude pics te uploaden
Heel goed ziet hij er inderdaad niet meer uit, maar ik zocht een quad om volledig uiteen te draaien en dit is hij geworden.
Het zou tof zijn moest je nog foto's hebben van vroeger. Heb ik een beeldje van hoe hij er uitzag in zijn betere tijd...
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Vandaag nog wat gewerkt aan de quad. En hij ligt volledig uiteen nu.
Frame, waar nog heel wat werk in gaat zitten:
Ben aan het twijfelen om het origineel remcircuit (mechanisch) te plaatsen of een hydraulisch te bestellen en dit deftig te bevestigen. Niet zoals mijn voorganger met een draadstangetje...
Het blokje (zonder kapje)
Achteras waar ik ook nog over aan het twijfelen ben om te houden of niet.
Van de week heel de boel deftig afspuiten en dan onderdelen zandstralen.
Frame, waar nog heel wat werk in gaat zitten:
Ben aan het twijfelen om het origineel remcircuit (mechanisch) te plaatsen of een hydraulisch te bestellen en dit deftig te bevestigen. Niet zoals mijn voorganger met een draadstangetje...
Het blokje (zonder kapje)
Achteras waar ik ook nog over aan het twijfelen ben om te houden of niet.
Van de week heel de boel deftig afspuiten en dan onderdelen zandstralen.
Re: Steven90 Blaster Rebuild
ik zou sowieso voor een hydraulisch remsysteem kiezen, het is een wereld van verschil.
De originele mechanische van een blaster is niets waard in vergelijking met een hydraulisch systeem
De originele mechanische van een blaster is niets waard in vergelijking met een hydraulisch systeem
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Als je die onderdelen zo ziet liggen dan is die quad echt mishandelt joh. Niet echt een liefhebber mee gereden zo te zien
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Met een paar aanpassingen zal het systeem van het model 2003 wel passen zeker?JohnBeton schreef:ik zou sowieso voor een hydraulisch remsysteem kiezen, het is een wereld van verschil.
De originele mechanische van een blaster is niets waard in vergelijking met een hydraulisch systeem
De vorige eigenaar had het hydraulisch pompje met een draadstang bevestigd. Foto staat bovenaan
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Inderdaad!!! Heel veel roest, doorgeroeste uitlaat,...Jason McCoy schreef:Als je die onderdelen zo ziet liggen dan is die quad echt mishandelt joh. Niet echt een liefhebber mee gereden zo te zien
Eerst alles met stoomcleaner zuiver maken van vettigheid (smeernippels van de A-armen waren gewoon vast gekomen van het aangekoekt vet!)
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Dat is een leuk projectje! Even een waarschuwing vooraf, verwacht niet dat je de kosten die je er in steekt er weer uit kunt halen. Of je moet hem echt voor 100 euro gekocht hebben ofzo. Heb hier al verschillende Blaster-projectjes gezien waar mensen dan 1500 euro voor vragen maar hem voor 1000 euro zelfs nog niet kwijt raken, met name het oude model.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700