Wes zijn Raptor R1
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Wes zijn Raptor R1
Het gedeelte waar de pijpen samen komen is je exup klep, normaal is deze kabelbediend door een elektra motortje.
deze exup klep sluit bij lage toeren voor tegedruk bij lage toeren wat dan meer koppel oplevert, en gaat met toeren mee verder open.
als deze bij jou losgekoppeld was moet je even kontroleren of de klep wel in open stand vastgezet is.
tip, ga niet zomaar in deze uitlaat slijpen, want is waarschijnlijk titanium en er zijn maar weinig bedrijven die dit voor je kunnen lassen, en als je extra titanium bij moet halen kost je een vermogen.
ook moet je er rekening mee houden dat dit spruitstuk optimaal is, en alle varianten die je zelf gaat maken alleen maar vermogen gaan kosten.
om de quad rijdbaarder te maken zou ik proberen de exupklep weer aan te sluiten, omdat je veel vaker onder in het toerengebied als hoog in de toeren.
deze exup klep sluit bij lage toeren voor tegedruk bij lage toeren wat dan meer koppel oplevert, en gaat met toeren mee verder open.
als deze bij jou losgekoppeld was moet je even kontroleren of de klep wel in open stand vastgezet is.
tip, ga niet zomaar in deze uitlaat slijpen, want is waarschijnlijk titanium en er zijn maar weinig bedrijven die dit voor je kunnen lassen, en als je extra titanium bij moet halen kost je een vermogen.
ook moet je er rekening mee houden dat dit spruitstuk optimaal is, en alle varianten die je zelf gaat maken alleen maar vermogen gaan kosten.
om de quad rijdbaarder te maken zou ik proberen de exupklep weer aan te sluiten, omdat je veel vaker onder in het toerengebied als hoog in de toeren.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Wes zijn Raptor R1
Een lagere tegendruk betekend snellere afvoer van dampen. Dit betekend dat het blok armer gaat draaien en dat betekend weer meer slijtage. Als iemand zijn uitlaat vervangt gaat dat altijd samen met een pcv of jetkit. Dat is om die reden dus.Duck schreef:Dacht dat bij een 4takt tegendruk minder uit maakte, er zijn er toch ook veel met een open uitlaat...
Wat volgens mij een grotere diameter heeft en dus minder tegendruk... Correct me if i'm wrong!
Het lijkt mij ook alsof die nu al wat "geknepen" is, de diameter van die 4 pijpen is toch groter dan van die 1 laatste.
Als ik mij een R1 voor de geest haal heeft deze meestal toch 2 van die dikke demper's en denk niet dat daar iets in zit om tegendruk te geven.
Dat is interessant, nooit geweten dat een R1 blok dit heeft. Werkt in theorie hetzelfde als een powervalve? Wat je bijvoorbeeld op een 125cc racer tegenkomt?eleventwentyseven schreef:Het gedeelte waar de pijpen samen komen is je exup klep, normaal is deze kabelbediend door een elektra motortje.
deze exup klep sluit bij lage toeren voor tegedruk bij lage toeren wat dan meer koppel oplevert, en gaat met toeren mee verder open.
als deze bij jou losgekoppeld was moet je even kontroleren of de klep wel in open stand vastgezet is.
tip, ga niet zomaar in deze uitlaat slijpen, want is waarschijnlijk titanium en er zijn maar weinig bedrijven die dit voor je kunnen lassen, en als je extra titanium bij moet halen kost je een vermogen.
ook moet je er rekening mee houden dat dit spruitstuk optimaal is, en alle varianten die je zelf gaat maken alleen maar vermogen gaan kosten.
om de quad rijdbaarder te maken zou ik proberen de exupklep weer aan te sluiten, omdat je veel vaker onder in het toerengebied als hoog in de toeren.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Wes zijn Raptor R1
Kleine update:
Net aan de telefoon gezeten met Peter die ook een R1 raptor heeft gebouwd en na een hoop vragen over me uitlaat besloten ze hulp te vragen.
Had em gevraagd of Peter mijn uitlaat wou maken en dat wou die
Zondag gaat me quad naar em toe en zal ik em ergens eind volgende week weer ophalen
Erg benieuwd hoe het gaat worden allemaal maar houd wel 1 eindemper en de uitlaat zal langs me blok lopen zodat ik de quad kan verlagen
Tot zondag dus nog effe zo rijden en genieten van het weer
Net aan de telefoon gezeten met Peter die ook een R1 raptor heeft gebouwd en na een hoop vragen over me uitlaat besloten ze hulp te vragen.
Had em gevraagd of Peter mijn uitlaat wou maken en dat wou die
Zondag gaat me quad naar em toe en zal ik em ergens eind volgende week weer ophalen
Erg benieuwd hoe het gaat worden allemaal maar houd wel 1 eindemper en de uitlaat zal langs me blok lopen zodat ik de quad kan verlagen
Tot zondag dus nog effe zo rijden en genieten van het weer
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Re: Wes zijn Raptor R1
Ik kom zondag wel effe langs kijken
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Re: Wes zijn Raptor R1
Zo tijdje stil maar druk met een update.
Heb de quad weg gebracht naar Peter om een RvS uitlaat te laten maken die niet meer onder me blok door loopt.
Hier wat tussendoor foto's morgen avond haal ik de quad op en zal van het weekend wel eind resultaat foto's posten
Dus tot snel laat maar weten wat jullie ervan vinden tot nu toe
Heb de quad weg gebracht naar Peter om een RvS uitlaat te laten maken die niet meer onder me blok door loopt.
Hier wat tussendoor foto's morgen avond haal ik de quad op en zal van het weekend wel eind resultaat foto's posten
Dus tot snel laat maar weten wat jullie ervan vinden tot nu toe
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Re: Wes zijn Raptor R1
Ziet er mooi uit!
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Re: Wes zijn Raptor R1
Heel netjes!
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Wes zijn Raptor R1
Dik wes dus morgen morgen verlagen, verbreden, en andere banden
bij de laatste foto achter jou quad staat zn broertje onder het zeil verstopt
bij de laatste foto achter jou quad staat zn broertje onder het zeil verstopt
Re: Wes zijn Raptor R1
Whaha idd en Zack ze quad achter mijn quadje onder het zeil ook
Maare meteen alles doen haha zou wel willen maar mijn bankrekening zegt even wachten
Maar komt wel goed probeer beetje bij beetje alles te doen
Maare meteen alles doen haha zou wel willen maar mijn bankrekening zegt even wachten
Maar komt wel goed probeer beetje bij beetje alles te doen
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Re: Wes zijn Raptor R1
Zo na effe niks geposted te hebben heb ik wat kleine dingetjes gekocht.
Itp velgen met banden niet nieuw maar scheelde me een hoop geld (rechter voorvelg effe opgepoetst rest zal ik binnenkort effe doen.
Hij staat verder nog wel wat hoog op ze voetjes maar daar ga ik binnenkort aan beginnen.
Ook verder nog een 2+2 achteras gekocht bij Michael (quadtuning) maar die komt er pas in als ik de a-armen ga doen.
Ik zeg rijd voorzichtig allen en laat een berichtje achter wat jullie ervan vinden
Itp velgen met banden niet nieuw maar scheelde me een hoop geld (rechter voorvelg effe opgepoetst rest zal ik binnenkort effe doen.
Hij staat verder nog wel wat hoog op ze voetjes maar daar ga ik binnenkort aan beginnen.
Ook verder nog een 2+2 achteras gekocht bij Michael (quadtuning) maar die komt er pas in als ik de a-armen ga doen.
Ik zeg rijd voorzichtig allen en laat een berichtje achter wat jullie ervan vinden
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Re: Wes zijn Raptor R1
ziet er goed uit
als ik u ne tip mag geven haalt u ne polijst cone (die kan je op het boormachine plaatsen)
en de meguiars nxt all metal polish die werkt echt goed
als ik u ne tip mag geven haalt u ne polijst cone (die kan je op het boormachine plaatsen)
en de meguiars nxt all metal polish die werkt echt goed
suzuki ltz 400 special edition
Re: Wes zijn Raptor R1
Gielen_24 schreef:ziet er goed uit
als ik u ne tip mag geven haalt u ne polijst cone (die kan je op het boormachine plaatsen)
en de meguiars nxt all metal polish die werkt echt goed
Tnx gieken voor de tip, de metal polish had ik al thuis staan en ik heb zo'n polijst borstel voor op de boormachine.
Polijst borstel is gemaakt van allemaal stof lapjes zeg maar.
Werkt fantastisch vroeger een hoop gepolijst ermee altijd dus binnenkort even de tijd nemen voor me velgjes.
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Re: Wes zijn Raptor R1
Vandaag maar weer eens wat kleins eraan gedaan,
Even bij Michael (quadtuning) geweest en tandwieltje verandert in 36 tands en nieuwe handvaten erop.
Daarna even klein stukje wezen rijden samen met een maatje met ze raptor 350
Spiegels zitten er nog niet op bij me omdat ik ze effe op een nieuwe manier wil vastzetten (zaten erg los nu)
Even bij Michael (quadtuning) geweest en tandwieltje verandert in 36 tands en nieuwe handvaten erop.
Daarna even klein stukje wezen rijden samen met een maatje met ze raptor 350
Spiegels zitten er nog niet op bij me omdat ik ze effe op een nieuwe manier wil vastzetten (zaten erg los nu)
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Wes zijn Raptor R1
Tandwiel 36 erop? Hoe hard loopt hij nu dan wel niet in zijn 1, mijne liep met 43 tandwiel al 120 in eerste versnelling.
heb jij nog een 520 ketting erop liggen? Hou er wel rekening mee dat er een reële kans bestaat dat deze gaat breken en zeker als het een gewone quadketting betreft, dit omdat je bij michael een tandwiel hebt gehaald, en een zeer klein tandwiel, dus deze heeft niet veel vlees om zomaar te zeggen, ik heb wel eens een 660 met zo, n tandwiel gezien welke kompleet dubbelgevouwen was. Dus doe je voordeel hiermee want je wil niet weten wat er gebeurd als ketting of tandwiel het begeeft op hoge snelheid.
heb jij nog een 520 ketting erop liggen? Hou er wel rekening mee dat er een reële kans bestaat dat deze gaat breken en zeker als het een gewone quadketting betreft, dit omdat je bij michael een tandwiel hebt gehaald, en een zeer klein tandwiel, dus deze heeft niet veel vlees om zomaar te zeggen, ik heb wel eens een 660 met zo, n tandwiel gezien welke kompleet dubbelgevouwen was. Dus doe je voordeel hiermee want je wil niet weten wat er gebeurd als ketting of tandwiel het begeeft op hoge snelheid.
Re: Wes zijn Raptor R1
eleventwentyseven schreef:Tandwiel 36 erop? Hoe hard loopt hij nu dan wel niet in zijn 1, mijne liep met 43 tandwiel al 120 in eerste versnelling.
heb jij nog een 520 ketting erop liggen? Hou er wel rekening mee dat er een reële kans bestaat dat deze gaat breken en zeker als het een gewone quadketting betreft, dit omdat je bij michael een tandwiel hebt gehaald, en een zeer klein tandwiel, dus deze heeft niet veel vlees om zomaar te zeggen, ik heb wel eens een 660 met zo, n tandwiel gezien welke kompleet dubbelgevouwen was. Dus doe je voordeel hiermee want je wil niet weten wat er gebeurd als ketting of tandwiel het begeeft op hoge snelheid.
Weet niet maar met tandwiel 38 erop liep die 204km/h op de teller maar in ze 6de versnelling bij 120km/h zat ik al op 5.000 toeren dus al in de powerband.
Verbruik steeg hierdoor flink omhoog maar ga wel even zien hoe dit uitpakt.
Wie weet in de toekomst klooien met voorste tandwiel (weet niet hoe dat precies werkt en uitpakt) net zolang tot ik de mooie verhouding heb,
Als me dat lukt dan bestel ik de verbreedde motor ketting en tandwielen via een Duitse site.
Totdan even testen en bekijken wat er gebeurd zeg maar zo geen risico geen resultaat
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1
Try to do the best in everything