sporing Raptor 700R
sporing Raptor 700R
Mensen,
Als de sporing enkele mm afwijkt aan 1 kant van de voorwielen heeft dit dan een erge uitwerking op het rijgedrag?
Linkerwiel staat enigszins naar binnen. Is net met het blote oog te zien, maar een touwtje ernaast laat het verschil goed zien.
Hoe kan ik de stang fixeren zodat ik dit eventueel geheel recht kan zetten?
Tang erop beschadigd de boel namelijk en als ik er kracht opzet zonder de stang vast te zetten dan beschadig ik de rubbers.
Bedankt alvast voor jullie advies
Als de sporing enkele mm afwijkt aan 1 kant van de voorwielen heeft dit dan een erge uitwerking op het rijgedrag?
Linkerwiel staat enigszins naar binnen. Is net met het blote oog te zien, maar een touwtje ernaast laat het verschil goed zien.
Hoe kan ik de stang fixeren zodat ik dit eventueel geheel recht kan zetten?
Tang erop beschadigd de boel namelijk en als ik er kracht opzet zonder de stang vast te zetten dan beschadig ik de rubbers.
Bedankt alvast voor jullie advies
- Jason McCoy
- Quad GOD

Re: sporing Raptor 700R
Spoorstang zit toch geborgd met moeren. Die kun je losmaken en dan je spoorstang draaien. Er past een steeksleutel op het vlakke stukje.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Spoorstang van mijn raptor heeft geen afgevlakt stuk waar een steeksleutel op past......
Dus maar even in zijn geheel losmaken voordat ik dadelijk iets kapot trekt met sleutelen
Dus maar even in zijn geheel losmaken voordat ik dadelijk iets kapot trekt met sleutelen
Laatst gewijzigd door PimSmeets op zo 27 apr, 2014 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Zien jullie hier iets aan qua wielstand wat niet klopt?
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Contacteer:
Hey Pim, als het niet lukt zou je ook even langs kunnen komen, ik doe het normaal altijd met de laser, werkt prima.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life

- yamahakoppel
- Quad GOD

de spoorstang moet je de 2 borgmoeren los draaien zodat je de volledige stang kunt rond draaien
normaal zit er in het midden een verdunning op de stang waar je een sleutel kunt op zetten, kijk ook even of uw stang niet krom is dit kan ook een afwijking geven op het spoor
normaal zit er in het midden een verdunning op de stang waar je een sleutel kunt op zetten, kijk ook even of uw stang niet krom is dit kan ook een afwijking geven op het spoor
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Oei; dat klinkt zeer professioneel Sjmallie!
Waar woon je ergens?

Waar woon je ergens?
- yamahakoppel
- Quad GOD

heb je hem vanachter ook verlaagt want ik zag op een andere foto dat hem met zijn kont omhoog stond dat stuurt nooit goed
het enigste wat thuis met de kont omhoog mag staan is de vrouw
Groetjes Kris
Ik heb er zelf niks aan gedaan; de vorige eigenaar heeft hem verbreed en verlaagd.yamahakoppel schreef:heb je hem vanachter ook verlaagt want ik zag op een andere foto dat hem met zijn kont omhoog stond dat stuurt nooit goed
Vinden jullie de Raptor zijn kont te hoog staan op deze foto?

Zo op het zicht staat die te hoog ja...
Een foto van opzij zou beter zijn, je frame moet minstens horizontaal staan of beter nog wat verder doorzakken achteraan.
Een foto van opzij zou beter zijn, je frame moet minstens horizontaal staan of beter nog wat verder doorzakken achteraan.
Is deze foto beter? Anders moet ik straks even een andere foto maken.Duck schreef:Zo op het zicht staat die te hoog ja...
Hoe verlaag je de achterkan? Kortere veer?

Bij deze nog een duidelijkere qua hoogte achterzijde.
Ik moet er ook rekening mee houden dat ik met mijn 1.98 meter en 108 kg nogal wat extra inzakking van de vering heb

Ik moet er ook rekening mee houden dat ik met mijn 1.98 meter en 108 kg nogal wat extra inzakking van de vering heb

Staat volgens mij nog standaard achteraan.
Je kan verlagen door je veren te vervangen of nog beter je complete schokdemper.
Je kan ook verlagen door verlaagblokjes (wat jij vooraan hebt) en achteraan een verlaaglink, die heb je niet denk ik.
Daarmee dat zijn kont zo omhoog staat.
Link naar de verlaaglink
http://www.quadwinkel.be/shop/nl/yamaha ... eraan.html
Je moet er inderdaad wel rekening mee houden dat je gewicht de quad nog doet zakken.
Je frame moet ongeveer horizontaal staan als je er op zit.
Als je hem verder verlaagt moet je ook wel weer je spoor nazien, ook weer als je op de quad zit.
Zoek dus iemand met jou gewicht en zet die op de quad, dan kan jij rustig bijregelen.
Of je zoekt een handig iemand en je gaat zelf op je quad zitten.
Je kan verlagen door je veren te vervangen of nog beter je complete schokdemper.
Je kan ook verlagen door verlaagblokjes (wat jij vooraan hebt) en achteraan een verlaaglink, die heb je niet denk ik.
Daarmee dat zijn kont zo omhoog staat.
Link naar de verlaaglink
http://www.quadwinkel.be/shop/nl/yamaha ... eraan.html
Je moet er inderdaad wel rekening mee houden dat je gewicht de quad nog doet zakken.
Je frame moet ongeveer horizontaal staan als je er op zit.
Als je hem verder verlaagt moet je ook wel weer je spoor nazien, ook weer als je op de quad zit.
Zoek dus iemand met jou gewicht en zet die op de quad, dan kan jij rustig bijregelen.
Of je zoekt een handig iemand en je gaat zelf op je quad zitten.
Thanks voor deze uitleg Duck!
Als ik erop zit zakt hie nog een stuk. Staat dan horizontaal bij mijn weten.
Ik zal die link eens bestuderen
Thanks voor jouw tip!!!!
Als ik erop zit zakt hie nog een stuk. Staat dan horizontaal bij mijn weten.
Ik zal die link eens bestuderen
Thanks voor jouw tip!!!!
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Contacteer:
Mer pim toch, dat weet je toch
of herken je me naam niet.
Ben Lex
Ben Lex
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life