Ik ben het zeker niet met je eens. Ik heb jaren gemotorcrosst en offroad gereden. Met de motor hou je het veel langer vol als met de quad. Quadrijden is veel intensiever als rijden met een moto. Zeker als je hard gaat rijden. Waar ik op de crossbaan met de moto zo een half uur a 3 kwartier mn rondjes maakte doe ik dat met de quad een 20 minuten. Een quad slaat veel meer in de armen dan een motor. Ook de bochten nemen en er naast gaan hangen enzo is veel zwaarder dan met de moto. Die leg je plat en je rost hem door een spoor heen. Dat kost amper energie.Hein schreef:Met een motor moet je ook veel meer werken dan met een quad hoor. zit je veel relaxter op. En wat betreft de zandwegen. mijn ervaring is dat als je vlak in de buurt genoeg zand en modder hebt, dat je op een gegeven moment een keer ergens anders wil gaan rijden. En idd er is overal zand genoeg lijkt het. Er zijn echter ook gebieden waar je gewoon echt niks kan . Neem gebied Nijmegen Groesbeek , forget it. Rondom Amsterdam of Amersfoort , no way. De leuke ritten kom je vanzelf tegen als je maar een actieve rijder bent en met anderen wil delen.
Ik zie de ervaren rijders cq de rijders die al langer actief zijn, steeds meer de ardennenn opzoeken.
maw dat vlakke van Nederland tov de heuvels in belgie geven dan weer meer een uitdaging.
Maar voor een beginner is er genoeg in jouw regio.
Wat betreft keuze motor of quad, het is beide leuk en allebei hebben ze hun voordeel cq nadeel. Ik draai ook het gas altijd helemaal open en op een quad ben ik stabieler en voel ik me ook veiliger. En de volgende dag moet er gewoon weer gewerkt worden, snap je ?
Succes met je keuze,
Hein
Ik kom met de quad regelmatig in regio Nijmegen, ik zie daar landwegen genoeg, no problem. Regio Amersfoort kun je helemaal alle kanten op. Zijn daar naar mijn mening niet minder mooie plaatsen om te rijden dan midden op de veluwe.
Ook heb ik het gevoel dat een quad minder stabiel ligt als een motor. Zolang je met een offroad motor het gas open hebt staan gaat het maar zelden mis. Een quad daarintegen kan zelfs dan nog uit je handen slaan