Diff grizzly 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Diff grizzly 700

Bericht door Johny »

Hallo allemaal,

Nu ik een tijdje rijd merk ik dat me aardig aan de achteras ergert.

In me vrije tijd geen punt, maar voor me werk draai ik veel straatje keren enzo.nu zou ik graag een diff als op de vooras op de achteras plaatsen. Die tegelijkertijd met het difflock knopje blokkeert

Kan dit?
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
r4pt0r
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Diff grizzly 700

Bericht door r4pt0r »

Kort door de bocht: Nee, dat gaat niet lukken :wink:

Of je moet al erg op avontuur uit willen gaan, en een voordiff willen kopen om het mee te proberen. Raad ik je ook af, aangezien dat grapje eeeerrug duur is (nieuw), gebruikt zullen ze alsnog veels te duur zijn om zomaar eventjes te proberen, waarbij de kans groot is dat je je hele grizzly, assen, etc naar de kl*te rijdt.

Tevens zou ik gewoon van dat diff-knopje afblijven, omdat het echt alleen maar gebruikt wordt in situaties waar je dus echt niet meer anders kan. Je zit vast in de blubber bijvoorbeeld. Bij bochtenwerk zou ik nooit met difflock willen hanteren. De krachten die op de assen gezet worden op zulke momenten zijn geen kattepis :D
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Johny »

Ik was bang dat de draairichting verkeerd om is.. Losdaarvan had ik een gelijke kwaliteit verwacht..

Het aansluiten om het difflock knopje zou ik willen om gewoon terrein te kunnen in 4x2 en 4x4 verschil zou weEn dat in beide gevallen de voor en achteras niet gelocked is. Wat nu eigenlijk altijd het geval is mrt de acteras. Ik verwacht een grizzly te creëeren die makkelijk kort draaid om harde ondergrond en toch alles kan locken door voor en achter op het knopje aan te sluiten als een door escape optie.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Heb je het nu over draaien met een aanhanger ofzo dr achter? Je kunt je quad op zn zei trekken met draaien waardoor je draaicirkel veel kleiner is. Is een kwestie van gewenning.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Johny »

Als ik langzaam en rekening met andere op fiets of te voet of ander verkeer om me heen met een computer op schoot gooi je hem niet zo veel makkelijk opzij.

Vandaar dat ik er bij vermelde dat ik in me vrijetijd geen problemen ondervind maar tijdens het werk is het ronduit irritant, alleen al de piepende banden als je rustig een U bocht maak.. Mensen denken dat je minstens een noodstop maakt..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Hahaha, oke ik snap je punt. Meeste mensen hebben geen computer op schoot als ze aan het quad rijden zijn :wink:

Maar volgens mij is hetgeen je zoekt niet een bestaand iets op de markt en zul je zelf moeten bouwen. Ik heb het tenminste nog nooit gezien.
Wat denk ik in jou geval wel veel uitmaakt is het soort banden dat je er onder heb zitten.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Johny »

Rijd momenteel op deze maxxis'en

Afbeelding

Bevallen erg goed veel grip en rijden zelfs goed op hogere snelheid..

Had gehoopt een voor diff achter te monteren en klaar was ik, maar dat zit er helaas niet in =)
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Dat gaat idd niet. Ja misschien met veel ombouwen. Dingen zoals je rem enzo moet je allemaal veranderen. Die zit nu voor je Diff dacht ik? Die banden heb ik er ook op liggen ja, zijn top. Ik hoor bij mij de banden niet piepen met draaien trouwens
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Johny »

De remmen zitten in de wielen, voor het oog is het diff gelijk op de elektrisch aansluiting na. De vooras heeft daar een stekker om het diff te locken wat achter helaas niet is.. Vandaar dat ik de simpele gedachte had om het uit te wisselen en een vertakking te maken om zowe de voor als achter als te kunnen locken als ik dat wil met de knop op het stuur.

De banden piepen overigens niet op elke steen.. Maar in de binnen stad liggen vaak klinkers die enorm kunnen gillen, los van de strepen die je trekt...
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Je zou quadwinkel.nl eens kunnen bellen of die t kunnen ombouwen. Als iemand t kan en weet hoe of wat dan zijn hun t wel. Moet je alleen wel 2 a 3 weken geduld hebben aangezien de baas daar een rally aan t rijden is in oost europa
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
java
Quadracer
Quadracer

Bericht door java »

Zoek is op andere forums. Amerikaans of zo. Misschien heeft iemand dit al gedaan met een grizzly of een ander type.
Afbeelding
Plaats reactie