Banshee Tandwelen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat

Banshee Tandwelen

Bericht door Mus »

Momenteel ben ik bezig met het "opfrissen" van de banshee waarbij ik ook een "betere" tandwielverhouding wil nemen. Nu is deze erg lang en ik hoef geen hoge topsnelheid.

Ik vind dat de topsnelheid rond de 160 mag liggen. Is het zo dat de quad minder zijn vermogen kwijt kan door een te lichte vertanding? Dit lees ik ook vaak bij de 4cil ombouwprojecten, maar is dat ook om deze reden?

Kort samengevat:

Wat is de beste tandwielverhouding voor de banshee op wegbanden 225/40-10 voor een top van rond de 160km/h?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Banshee Tandwelen

Bericht door yamahakoppel »

Mus schreef: ik hoef geen hoge topsnelheid.

Ik vind dat de topsnelheid rond de 160 mag liggen.

Wat is de beste tandwielverhouding voor de banshee op wegbanden 225/40-10 voor een top van rond de 160km/h?

spreekt gij u zelf niet tegen :? zijn maar weinig banshee die 160 halen, voor niet te zeggen GEEN
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
international1046
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door international1046 »

Mus schreef:Momenteel ben ik bezig met het "opfrissen" van de banshee waarbij ik ook een "betere" tandwielverhouding wil nemen. Nu is deze erg lang en ik hoef geen hoge topsnelheid.

Ik vind dat de topsnelheid rond de 160 mag liggen. Is het zo dat de quad minder zijn vermogen kwijt kan door een te lichte vertanding? Dit lees ik ook vaak bij de 4cil ombouwprojecten, maar is dat ook om deze reden?

Kort samengevat:

160km/u met een lichtere vertanding, hoe hard gaat het nu dan? :applaus:
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Mus schreef: Nu is deze erg lang en ik hoef geen hoge topsnelheid.
Mus schreef: Ik vind dat de topsnelheid rond de 160 mag liggen
Whuuuuut???
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Mus »

Als je een 7mil stroker hebt en 72 boring kan dat.

Iemand enig idee waar ik dan aan moet zitten? Momenteel is de vertanding zo lang dat hij er zelfs moeite mee lijkt te hebben in de laatste versnelling en ik vind dat hij wat harder mag accelereren.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

wat is uw top dan momenteel en welke tandwielen heb je nu op liggen dan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Duck
Quadrider
Quadrider

Bericht door Duck »

Mus schreef:Als je een 7mil stroker hebt en 72 boring kan dat.

Iemand enig idee waar ik dan aan moet zitten? Momenteel is de vertanding zo lang dat hij er zelfs moeite mee lijkt te hebben in de laatste versnelling en ik vind dat hij wat harder mag accelereren.
Met die stroker en grotere boring krijg je enkel meer vermogen, niet meer toeren en die heb je nodig voor die snelheden te halen of er moet vanvoor een heel groot tandwiel liggen en achter een heel kleintje...
yamahakoppel schreef:wat is uw top dan momenteel en welke tandwielen heb je nu op liggen dan
Ben ik ook wel benieuwd naar! ik zou je teller eens ijken :bier:
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Mus »

Duck, lees even de beginpost. Je zal lezen dat er nu een vertanding op zit die te lang is.

Ik weet dat mijn vorige shee met een 15t 39t reed en die had een top van rond de 150-155 met de wisecozuigers.

Ik zal even kijken welke er op de huidige zijn gemonteerd. De tandwielen zien er als nieuw uit. Is het dan nodig om een komplete set te vervangen of voldoet alleen een kleiner voortandwiel?
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Mus »

Net gekeken: Momenteel 18 voor en 40 achter
Plaats reactie