straat wielen bombardier ds650x
straat wielen bombardier ds650x
Hoi,
Ik ben op zoek naar een goeie set bandjes voor op de weg.
Nu hebben ze
http://www.quadwinkel.be/shop/nl/velgba ... parts.html
In de aanbieding op quadwinkel.be
Iemand ervaring met die maat achterband op een bombardier? of ziet het er echt niet uit?
Grtz.
Kevin.
Ik ben op zoek naar een goeie set bandjes voor op de weg.
Nu hebben ze
http://www.quadwinkel.be/shop/nl/velgba ... parts.html
In de aanbieding op quadwinkel.be
Iemand ervaring met die maat achterband op een bombardier? of ziet het er echt niet uit?
Grtz.
Kevin.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
Ik heb gekozen voor 22 inch banden voor en achter. 20 inch crossbanden is standaard. Nadeel van de 18 inch bandjes is dat de topsnelheid aanzienlijk daalt en het toerental dus stijgt. Dan moet je eigenlijk wel de tandwielen ook aanpassen.
18" staat wel mooier
Zo ziet 22" eruit op een DS:
18" staat wel mooier
Zo ziet 22" eruit op een DS:
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
18" ziet er zo uit. Bij deze DS zijn de spatbordjes voor naar beneden gebracht. Is anders ook geen gezicht. De tandwielen zijn ook aangepast om weer een acceptabele snelheid te krijgen:
Re: straat wielen bombardier ds650x
Thx voor de foto's Paul.Paul Snip schreef:18" ziet er zo uit. Bij deze DS zijn de spatbordjes voor naar beneden gebracht. Is anders ook geen gezicht. De tandwielen zijn ook aangepast om weer een acceptabele snelheid te krijgen
18" ziet er inderdaad stoer uit
maar 255 breed is dus geen probleem?
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
255 breed heb ik achter ook. Is geen probleem.
Re: straat wielen bombardier ds650x
kom net van bij de quadshop en blijkbaar zijn er voor de DS geen 12" brede velgen verkrijgbaar omdat de steekmaat niet bepaald courant is (4x143)Paul Snip schreef:255 breed heb ik achter ook. Is geen probleem.
Weet iemand of hier adapters voor bestaan? ideaal zou zijn van 4x143 naar 4x110
of in het slechtste (lees 'duurste') geval, een nieuwe set "van die dingen tussen je as en velg" waar ik de naam zo niet van weet
of in het 3de geval, iets helemaal anders wat ik waarschijnlijk niet ken, maar met hetzelfde resultaat?
Grtz.
Re: straat wielen bombardier ds650x
Je kan velgadaptors ook op maat laten maken hoor, hoor eens bij een velgen/bandenboer bij jou in de buurt.
Meestal weten die wel waar...
Meestal weten die wel waar...
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
10 inch achter is breed genoeg! Daar passen de 255 banden perfect op.
De steek van een Bombardier is twijfelachtig. Ik heb die van mij nagemeten en dat is gewoon 4x144. Daarin is veel meer keuze.
Met andere woorden, 4 x 144 past gewoon. Ik denk dat hier ergens een afrondingsfoutje zit in de omrekening van Inch naar Millimeters.
De steek van een Bombardier is twijfelachtig. Ik heb die van mij nagemeten en dat is gewoon 4x144. Daarin is veel meer keuze.
Met andere woorden, 4 x 144 past gewoon. Ik denk dat hier ergens een afrondingsfoutje zit in de omrekening van Inch naar Millimeters.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
http://www.ebay.de/itm/Quad-Komplettrad ... 2191.m2338" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: straat wielen bombardier ds650x
Bedankt voor de input, Die van mij ook maar eens nameten dan.Paul Snip schreef:10 inch achter is breed genoeg! Daar passen de 255 banden perfect op.
De steek van een Bombardier is twijfelachtig. Ik heb die van mij nagemeten en dat is gewoon 4x144. Daarin is veel meer keuze.
Met andere woorden, 4 x 144 past gewoon. Ik denk dat hier ergens een afrondingsfoutje zit in de omrekening van Inch naar Millimeters.
Ik weet dat 255 op een 10" past maar ik vind het er super uitzien als je band lichtjes getrokken staat
Dus ik zou em toch wel heel graag op een 12" krijgen
Als iedereen nou eens gewoon met het metrish systeem ging werken ...
Dit is het verhaal van de Punto all over again, die hebben ook zo'n fijne steekmaat van 4x98 waar geen enkele velg voor te vinden is
Heb wel deze gevonden na best wel even googelen, Dit lijkt me exact wat ik nodig heb:
http://www.traxms.com/Merchant2/merchan ... ce=Froogle" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand ervaring mee?
Krijg je problemen door de extra breedte die dit zal creeren?
Grtz
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
Breedte is achter geen enkel probleem. Ruimte zat. Hooguit wat zwaarder de bocht om willen als je ook brede banden monteert.
Meet jouw steek maar eens na. Ik denk dat 4 x 144 gewoon past. Anders gewoon even een willekeurige 4 x 144 velg erop schuiven. Dan weet je het zeker.
Wat bij een DS wel belangrijk is, is dat de boutgaten exact de juiste grootte hebben. Omdat de moeren niet conisch zijn centreert het spul anders niet goed.
Ik heb er 4 x 144 velgen op. Deze hadden voor iets te grote boutgaten waardoor een lichte hoogteslag zichtbaar is. Je merkt er overigens niks van. Dus ik heb het maar zo gelaten. Achter past perfect. Ook 4 x 144.
Meet jouw steek maar eens na. Ik denk dat 4 x 144 gewoon past. Anders gewoon even een willekeurige 4 x 144 velg erop schuiven. Dan weet je het zeker.
Wat bij een DS wel belangrijk is, is dat de boutgaten exact de juiste grootte hebben. Omdat de moeren niet conisch zijn centreert het spul anders niet goed.
Ik heb er 4 x 144 velgen op. Deze hadden voor iets te grote boutgaten waardoor een lichte hoogteslag zichtbaar is. Je merkt er overigens niks van. Dus ik heb het maar zo gelaten. Achter past perfect. Ook 4 x 144.
Re: straat wielen bombardier ds650x
Net even een wiel gedemonteerd en netjes nagemeten met een schuifmaat. is inderdaad gewoon 144.Paul Snip schreef:Breedte is achter geen enkel probleem. Ruimte zat. Hooguit wat zwaarder de bocht om willen als je ook brede banden monteert.
Meet jouw steek maar eens na. Ik denk dat 4 x 144 gewoon past. Anders gewoon even een willekeurige 4 x 144 velg erop schuiven. Dan weet je het zeker.
Wat me wel opviel is dat er speling is op het hele "ding"
als je hier een beetje aan wrikt dan is er toch ongeveer een milimeter speling. wat natuurlijk vertaalt in een grotere speling aan de buitendiameter van de band. Ik kan me voorstellen dat een rechte lijn rijden hier wel door word beinvloed maar ik heb er nix van gemerkt tijdens het rijden.
Is dit normaal?
ps: negeer het vuil heb em zo gekocht en moet nog netjes opgepoetst worden
Grtz
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
Gezien het vuil denk ik dat je er een keer nieuwe lagers in moet zetten. Zo te zien heeft deze quad nogal wat off-road gezien. Lagers zijn standaard en gewoon te verkrijgen bij Brammer of een andere lagerboer.
Nog een tip: Vervang je achteraslagers preventief. Deze gaan vaak kapot, zeker bij off-road gebruik en veel afspuiten met de Kärcher. Een setje lagers + keerringen kost je ca 80 Euro en kan een hoop ellende besparen. Lopen deze lagers kapot dan heb je een hoop extra kosten. Je kunt dan sowieso de achteras en het aluminium excenter vervangen.
De lagers achter zijn 32008 X en de keerringen 68x50x8. Neem anders voor de zekerheid de oude lagers mee.
Wil de achteras er niet uit als je de grote ringmoer los hebt gedraaid? Dan ben je eigenlijk al te laat met het vervangen. Dan moeten excenter en as onder de pers. Hopelijk komt het er dan zonder schade uit.
Nieuwe lagers monteren met "Marine Grease" oftewel waterbestendig (schroefas)vet.
De vooraslagers zijn dicht en onderhoudsvrij. Het nummer weet ik zo niet. Ik heb ze nog nooit vervangen. Maar bij mij zit er ook absoluut geen speling op.
Nog een tip: Vervang je achteraslagers preventief. Deze gaan vaak kapot, zeker bij off-road gebruik en veel afspuiten met de Kärcher. Een setje lagers + keerringen kost je ca 80 Euro en kan een hoop ellende besparen. Lopen deze lagers kapot dan heb je een hoop extra kosten. Je kunt dan sowieso de achteras en het aluminium excenter vervangen.
De lagers achter zijn 32008 X en de keerringen 68x50x8. Neem anders voor de zekerheid de oude lagers mee.
Wil de achteras er niet uit als je de grote ringmoer los hebt gedraaid? Dan ben je eigenlijk al te laat met het vervangen. Dan moeten excenter en as onder de pers. Hopelijk komt het er dan zonder schade uit.
Nieuwe lagers monteren met "Marine Grease" oftewel waterbestendig (schroefas)vet.
De vooraslagers zijn dicht en onderhoudsvrij. Het nummer weet ik zo niet. Ik heb ze nog nooit vervangen. Maar bij mij zit er ook absoluut geen speling op.
Re: straat wielen bombardier ds650x
Als ik hier Likes kon uitdelen dan had ik dat zeker gedaan bij de supergoede info die Paul in dit topic geeft. Top!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: straat wielen bombardier ds650x
Oh ja, en als je dan toch het ding helemaal uitelkaar hebt zijn er nog 2 dingen die je zou kunnen vervangen. Het inlaatrubber tussen carburateur en motor. En het membraam bovenin de carburateur. Bij mij waren beide een beetje lek. De quad liep nog prima, beetje onrustig misschien.
Je schrijft in het voorstel topic dat de eerste kwart van het gas niks doet, en hij dan ineens als de brandweer gaat. Dat zou best eens met valse lucht (gescheurde rubbertjes) te maken kunnen hebben....
Je schrijft in het voorstel topic dat de eerste kwart van het gas niks doet, en hij dan ineens als de brandweer gaat. Dat zou best eens met valse lucht (gescheurde rubbertjes) te maken kunnen hebben....