vraagje ivm bandendruk

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
ruytingske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

vraagje ivm bandendruk

Bericht door ruytingske »

Zo, ik heb op mijn shee vanachter op een itp velg artrax fastrax 225/40-10 32N banden liggen er zit ongeveer 700gr druk in maar vind da ze echt fel bol staan, is da normaal? denk da ongeveer 15cm in het midden van de band contact maakt met de baan? :?
Vind persoonlijk 700gr nog ni overdreven.. de band is ook beenhard..

banden lijken fel versleten op de foto maar dat zijn ze nog lang niet.

Afbeelding

grtzz
Jorick
dave88
Quadracer
Quadracer

Re: vraagje ivm bandendruk

Bericht door dave88 »

Ik hdb op mijn maxxis dirt 0,5 bar staan. Heb dezelfde maten als jouw. Als je er te weinig in hebt merk je het vanzelf, dan gaat de velg over de band zwabberen
HONDA the dream of power
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

Ik heb 0.7 bar in mijn kenda,s pathfinder.mijn cat is vrij zwaar en ik ook.maar heb ondrvonden dat 0.7 de beste druk is voor mij.ik rij 80%onroad.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

lijkt mij dat je maar een 8" velg hebt vanachter, dan word de band dicht getrokken. als de zijwanden van de band zacht genoeg zijn merk je daar niks van in het loopvlak.

nu weet ik dat die fasttrax redelijk hard zijn, want driften goed en slijten bijna niet hebben ook wel minder grip dan spearz

probeer uw velg breedte eens te meten en te vergelijken met andere 10" velgen dan weet je zeker of je 10" hebt of maar 8" brede velgen

normaal ligt de banden druk bij sportquads tussen de 0,6 en 0,8 zijn uitzonderingen die meer of minder hebben maar dat is persoonlijke voorkeur
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ruytingske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Jha is een 8 breed velg..

drifte gaat idd goed, en vind eigenlijk da ze veel grip hebben :P

kga in het weekend een proberen 0.4-0.5 druk te zetten en eens rijde en dan zo opbouwen.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

rijd eens in de regen dan weet je of je grip hebt, ik ben ooit eens 3 keer rond gegaan in de gietende regen tegen hoge snelheid :roll: was blij dat ik stil stond zonder stukken. heb de quad stil gelegd en ben 5min bekomen van de schrik, de regen kon mij op dat moment even niet meer schelen. sinds zweer ik op spearz hoewel ik soms mijn maxxis dirt toch mis op droog wegdek.

maar als je in de regen bergop rijd tegen 90km/u en denkt geef wat gas bij en uw wielen beginnen zo gek te draaien dat je uiteindelijk nog maar 70 km/u gaat dan heb je echt geen grip
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ruytingske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Ik probeer zoveel mogelijk regen te mijden haha :P
jumper2110
Quadracer
Quadracer

Bericht door jumper2110 »

Had ik vanmiddag nog voor, het was gedaan met regenen maar toen ik optrok, bleef ik gwn ter plaatste :p banden draaiden helemaal zot. Met Goldspeeds hebt ge echt 0,0 grip bij nat weer, levensgevaarlijk
ruytingske
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Denk da bij regenweer iedereen moet oppasse :P spears of ni :P
Plaats reactie