achterrem raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
BBO
Easy Quadrider
Easy Quadrider

achterrem raptor 700

Bericht door BBO »

Gister achterremblokken vervangen van de raptor. Remklauw los gemaakt oude blokken eruit, remcilindertje met schroevendraaier terug gedraaid, nieuwe blokken erop, en remklauw er weer op gezet. Nu als ik moet remmen moet ik de rem een stuk verder intrappen dan voorheen, how come?
cor
Quadrunner
Quadrunner

Re: achterrem raptor 700

Bericht door cor »

goed ontluchten had het zelfde
BBO
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door BBO »

is dat niet vreemd omdat ik verder niet de remleiding open heb gehad en die voorheen gewoon goed stond?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Komt vanzelf meer op druk.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bandenman
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bandenman »

na verloop van tijd gaat het "sponzige gevoel" vanzelf weg, dit komt omdat de remblokken moeten inlopen op de schijf.
Life, it is what it is.....
RobWarrior
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RobWarrior »

hallo allemaal

ik heb ook zojuist de achterste remblokken van mijn Yamaha Warrior vervangen. Het probleem bij mij is dat de remblokken te kort al tegen de remschijf zitten zonder dat ik het rempedaal inhoud. Gevolg is dat alles daar gloeiheet wordt tijdens het rijden. Ik heb de hele klauw losgemaakt, gesmeerd waardoor deze links en rechts licht kan bewegen t.o.v. de remschijf (gelijk ze het mij ook zeiden in de quadzaak waar ik mijn remblokjes haalde). Toch met de nieuwe remblokjes erop, zetten deze onmiddellijk al aan op de schijf. Nu las ik net dat jullie het hadden over het cilindertje terugdraaien met een schroevendraaier. Dit zou bij mij ook wel eens van toepassing kunnen zijn, alleen zou ik niet weten waar die schroef zou moeten zitten :?

Iemand die me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt!
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

Je moet de cillinder terug drukken de klauw in.draaie heeft geen want er zit geen schroefdraad oid.als je blokken slijten komt de cillinder steeds verder buiten.nieuwe blokken zijn dikker.druk de cillinder terug naar binnen en kijk of hij vrij van roest en/of troep is zodat hij vrij naar buiten en binnen kan bewegen.iets zullen de blokken altijd wel tegen je schijf komen.vooral nieuwe.door de cillinder terug te duwen moet je dan in principe genoeg ruimte hebben.mits je wel de goede blokken hebt.
RobWarrior
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RobWarrior »

dutchmoose schreef:Je moet de cillinder terug drukken de klauw in.draaie heeft geen want er zit geen schroefdraad oid.als je blokken slijten komt de cillinder steeds verder buiten.nieuwe blokken zijn dikker.druk de cillinder terug naar binnen en kijk of hij vrij van roest en/of troep is zodat hij vrij naar buiten en binnen kan bewegen.iets zullen de blokken altijd wel tegen je schijf komen.vooral nieuwe.door de cillinder terug te duwen moet je dan in principe genoeg ruimte hebben.mits je wel de goede blokken hebt.
Ja wat je hier beschreven hebt is precies wat ik heb gedaan. De cilinder heb ik meermaals in en terug uit geduwd en ik heb hem goed 'gepoetst'. Ik heb de pas nieuwe blokjes nagemeten met een oudere versie en deze komen perfect overeen (een dikke 7mm). Toch is de afstand tussen de blokjes eigenlijk net te klein voor de breedte van de remschijf er tussen te krijgen. Ik moet de hele klauw met een stukje hout en een hamer lichtjes over de schijf tikken. Dit is toch niet normaal? En de remschijf wordt echt veels te heet! :?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

als je naar de zuiger van uw remklauw kijkt staat daar een kruis in als je duwt en draait krijg je die normaal beter terug met gewoon duwen krijg je hem niet terug mag je een koevoet pakken, duwen en draaien en die is zo terug
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie