Even voor stellen.
Ik ben Barto 30 jaar.
Heb nu ongeveer 1 jaar een Bomardier ds 650 uit bj 2000 kleur geel is redelijk standaard.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan mijn voor banden slijten naar binnen toe af en is erg onrustig op de weg trekt naar links en rechts.
Terwijl ik hem net heb uitgelijnd bij een quad specalist.
Heeft iemand ervaring met de ds 650.
Mvg
Barto
even voorstellen Bombardier ds 650
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: even voorstellen Bombardier ds 650
Jazeker...
Een DS moet standaard op iets uitspoor staan. Dan rijdt hij stabiel rechtuit. Daarnaast is het van belang dat de onderkant van je frame parallel aan de straat staat als je op de quad zit. Alleen dan heeft uitlijnen zin. Dus stel dit eerst maar eens af met behulp van de vering.
Wil je het echt goed hebben dan ontkom je niet aan een paar bovenste draagarmen van American Star. Bij deze kun je de naloop instellen waardoor je meer rechtuit stabiliteit kunt creëren.
Een DS moet standaard op iets uitspoor staan. Dan rijdt hij stabiel rechtuit. Daarnaast is het van belang dat de onderkant van je frame parallel aan de straat staat als je op de quad zit. Alleen dan heeft uitlijnen zin. Dus stel dit eerst maar eens af met behulp van de vering.
Wil je het echt goed hebben dan ontkom je niet aan een paar bovenste draagarmen van American Star. Bij deze kun je de naloop instellen waardoor je meer rechtuit stabiliteit kunt creëren.
Re: even voorstellen Bombardier ds 650
Paul,
Dankje wel.
Ik ga deze week wel even puzzelen.
Maar die draag armen van American Star zijn die korter dan ofzo?
Ik dacht er zelf aan om de veren strakker te stellen/in draaien.
Dan schapen de banden niet zo van het veren nu doet hij dat giga bij in en uit veren met het optrekken.
In het begin reed hij eigelijk super trok wel iets naar recht ivm met niet perfect uitlijnen maar dat was goed te doen.
Nieuwe voor banden zijn nu binnen 300km schuin afgesleten ene kan nieuw andere kan op of nog net op het minimum.
Nu is het gewoon gevaarlijk heb je nog meer tips voor de ds.
Alvast bedankt.
Barto
Dankje wel.
Ik ga deze week wel even puzzelen.
Maar die draag armen van American Star zijn die korter dan ofzo?
Ik dacht er zelf aan om de veren strakker te stellen/in draaien.
Dan schapen de banden niet zo van het veren nu doet hij dat giga bij in en uit veren met het optrekken.
In het begin reed hij eigelijk super trok wel iets naar recht ivm met niet perfect uitlijnen maar dat was goed te doen.
Nieuwe voor banden zijn nu binnen 300km schuin afgesleten ene kan nieuw andere kan op of nog net op het minimum.
Nu is het gewoon gevaarlijk heb je nog meer tips voor de ds.
Alvast bedankt.
Barto
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: even voorstellen Bombardier ds 650
De draagarmen van American Star zijn in alle richtingen verstelbaar. Daardoor kun je de voorwielen mooi rechtop zetten zodat de banden rechter slijten.
Daarnaast kun je de naloop instellen waardoor je veel meer rechtuitstabiliteit krijgt. De geometrie staat standaard ingesteld voor crossen in het zand. Wil je er mee op de straat rijden dan is dit natuurlijk niet ideaal.
Door het frame met de vering wat meer achterover te laten zakken creëer je als het ware ook naloop. Voorover staan van het frame is absoluut uit den boze.
http://www.timloto.org/download/pdf_les ... poring.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; zie het hoofdstuk "naloop, askanteling of caster"...
Daarnaast kun je de naloop instellen waardoor je veel meer rechtuitstabiliteit krijgt. De geometrie staat standaard ingesteld voor crossen in het zand. Wil je er mee op de straat rijden dan is dit natuurlijk niet ideaal.
Door het frame met de vering wat meer achterover te laten zakken creëer je als het ware ook naloop. Voorover staan van het frame is absoluut uit den boze.
http://www.timloto.org/download/pdf_les ... poring.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; zie het hoofdstuk "naloop, askanteling of caster"...
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: even voorstellen Bombardier ds 650
http://www.amstarmanufacturing.com/DS650Parts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze kosten 200 dollar in Amerika. Reken met verzenden en invoerrechten op zo'n 250-300 Euro...
Ze kosten 200 dollar in Amerika. Reken met verzenden en invoerrechten op zo'n 250-300 Euro...
Re: even voorstellen Bombardier ds 650
Bedankt man.
Nog 1 vraag hoe veel bar heb jij in de banden zitten voor en achter
Nog 1 vraag hoe veel bar heb jij in de banden zitten voor en achter
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: even voorstellen Bombardier ds 650
0,6 tot 0,8 ongeveer...
Voor straatgebruik zou ik ook Maxxis Spearz nemen. Daarmee rijdt hij een stuk fijner.
Voor straatgebruik zou ik ook Maxxis Spearz nemen. Daarmee rijdt hij een stuk fijner.