problemen bij uitlijnen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
geo2frey
Quadfanaat
Quadfanaat

problemen bij uitlijnen

Bericht door geo2frey »

http://youtu.be/fylFZtXR-hk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://youtu.be/bKcMJ9gj7go" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry mensen maar ik ben niet professioneel zoals jullie ! Bram heeft het mij uitgelegd en als ik het goed begrepen heb moest ik een recht stuk hout of iets anders weten en deze gelijkstellen aan de achterste band. dan moest ik de 2 openingen meten van de voorste banden en zien dat deze naar binnengericht stonden.

wat doe ik verkeerd ?
Proud to drive a Yamaha Raptor 700R SE :D
BramC
Easy Quadrider
Easy Quadrider

problemen bij uitlijnen

Bericht door BramC »

Je doet niets fout! :D Je moet enkel zien dat de afstand vanvoor en vanachter op de voorste velg gelijk is. Als dit niet het geval is moet je dit regelen met de stuurstang. Na aanpassing van de stuurstang de quad altijd eens een meter of twee naar voor duwen en dan terug trekken zodat het wiel zich kan zetten. Anders ga je teveel wringen en als je daarna de quad terug verzet staat het spoor terug verkeerd en moet te weer opnieuw beginnen. Wil altijd nog eens komen helpen :D
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: problemen bij uitlijnen

Bericht door yamahakoppel »

dat de afstand links en rechts (van de quad) tussen de balk niet 100% gelijk is, is normaal. ze hebben mij ooit gezegd dat de 4 wielen nooit in lijn staan bij een quad dus is perfect mogelijk dat je aan het rechter voorwiel 5 cm meet tussen velg en balk en aan de andere kant maar 4 cm

je moet zien dat je stuur recht staat en dat je voorwiel dan evenwijdig loopt met de balk, wielen ook recht dus
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
geo2frey
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door geo2frey »

sorry voor de late reactie ! dat is juist het probleem. ik denk dat ik het goed heb gedaan maar quad trekt nog altijd naar rechts. ik wil dit nog in orde brengen voor ik hem verkoop.

Bram, je hebt me al zoveel geholpen , ik kan u dat toch niet meer vragen. je doet al zoveel.

geoffrey
Proud to drive a Yamaha Raptor 700R SE :D
DriveandgoSR
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door DriveandgoSR »

Check je banden spanning ook even
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

Is je frame recht?
Ik weet niet of dat al ter sprake is gekomen maar moest daar aan denken vanwege een dergelijk probleem met een buggy.
johnoss
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door johnoss »

DriveandgoSR schreef:Check je banden spanning ook even
gelijke bandenspanning is idd cruciaal.

en doet wonderen
BramC
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door BramC »

hahaha, bel maar gerust of kom maar eens langs. Moet mijne quad ook nog eens uitlijnen en heb deze week nog vakantie ... daarna wordt het weeral moeilijk ( om niet te zeggen bijna onmogelijk ).
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

als de banden aan 1 kant meer gesleten zijn door driften dan kan hem ook scheef trekken
wat je kunt proberen is uw wielen links en rechts even wisselen voor te zien of hem dan de andere kant uit trekt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik denk dat de achterbanden verschillend van diameter zijn.

Ik heb dit met de Bombardier met de vorige banden ook gehad (Kenda). Bij gelijke bandenspanning bleef de quad naar een kant trekken. Vervolgens met een centimeter band de beide banden opgemeten. In de omtrek zat ca 5 cm verschil! Omdat beide wielen op een starre as zitten zal de quad dan altijd naar 1 kant trekken.

Wat ik gedaan heb is de kleinste band oppompen naar 2,5 bar. Zo een paar nachten laten staan en weer leeg laten lopen tot de normale spanning. Toen waren beide banden nagenoeg even groot en was het probleem over.
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik heb de youtube filmpjes even bekeken. Je moet het lange stuk aluminium niet tegen de banden aandrukken maar uitmeten ten opzichte van de achtervelgen. Of met klosjes tegen de velgen aandrukken. Bij uitlijnen moet je nooit op de banden meten maar altijd op de velgen!

Ik denk trouwens nog steeds dat je ongelijk grote achterbanden hebt. Meet maar eens na!
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

ik zie op je linker achtervelg ook een beste beschadiging zitten,is je velg nog wel recht?
Het kan zijn dat als je een keer een stoeprand hebt meegepakt er wat in onbalans raakt of bijv een achtervork scheef raakt.
Het is maar even meedenken hoor van mijn kant,het is wel de buitenkant van bijv een rotonde te snel nemen
Plaats reactie