Let op met het rijden in limburg !!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Let op met het rijden in limburg !!

Bericht door sjmallie94 »

Hallo leden,

ik ben nog niet tegen gekomen hier op forum, sinds een tijd beginnen steeds meer mensen zich te irriteren aan motorrijders in het heuvelland, er is voor een tijdje geleden een bijeenkomst geweest hierover maar ook over anderen dingen, daarin werd gezegd dat het budget voor de controles vergroot was en er ook veel meer controles worden uitgevoerd in het zuiden, hier het eerste bericht.

http://www.l1.nl/nieuws/265109-motorrij ... heuvelland" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is dus duidelijk dat er meer controles zijn uitgevoerd en strenger worden aangepakt, hierop wil ik jullie allemaal die gezellig gaan rijden in zuiden er op wijzen dat jullie moeten oppassen met het geluid snelheid en gedrag op de weg.

Er staat ook in het bericht dat de mensen die in het zuiden wonen veel overlast er van hebben, hierbij ben ik het niet mee eens als wonende in het zuiden, ik hoor van veel mensen die ik ken en ik spreek dat zij hier minder last van hebben, praat je daar in tegen met mensen op campings zoals mensen die op vakantie komen, dan zij zonder eigen ervaring al fel er tegen zijn, en klachten in dienen.

Op die bijeenkomst waren verschillende mensen aanwezig die hun zegje wilden zeggen, ik was hierbij ook aanwezig maar dat alleen maar om te luisteren, ik heb niet prijs gegeven voor welke groep ik er was van wegen de hevige aanvallen die dan zouden volgen.

Hierbij werd vooral de omgeving Zuid-limburg als eerste aangepakt,
Het begon in het Vijlen'er bos dat in zuiden wel groot bekend staat.

Er gaan verschillende routes door het bos zowel onverhard als verhard.

Na grote en hevige discussies werden afspraken gemaakt dat iedereen zich op zijn eigen routen moest houden waaronder Paard routes / Mountenbikes routes / wandel routes.

Gemotoriseerde motor voertuigen zijn verboden op de onverharden wegen, alleen op de verharden wegen zijn dezen nog welkom, al geloof ik dat dit ook nog maar voor korten duur is aan de hand van de klachten van de mensen....

Bij dezen wil ik personen in Limburg, maar teven ook bezoekers in Limburg er op wijzen, let op waar jullie rijden en hoe jullie rijden !!!

Tevens de kalender van de fietser bond goed in de gaten te houden op tour tochten, want als er een fietser tour georganiseerd word hier in zuiden dat alle wegen afgezet worden, en je niet in of uit de straat komt waar je woont / graag heen wilt :verymad: (ook als er geen tour is zijn er veel agressiefen fietsers onderweg die met fietspompen na je slaan of met water bidons naar je gooien, dit komt meestal voor als ze in groten groep fietsen en de hele weg bezet is :verymad:

Aanvulling met berichten zie ik graag voorbij komen, zodat je anderen rijders kunt waarschuwen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
PimSmeets
Quadrider
Quadrider

Re: Let op met het rijden in limburg !!

Bericht door PimSmeets »

Yeps!

Dat is het mooie Zuid Limburg.

Als je op een wielrenfiets zit mag en kan alles, maar als je de staat spekt met assurantiebelasting, wegenbelasting, bpm en accijns op brandstof mag er nog maar bitter weinig.

Ik probeer altijd rekening te houden en dat geeft waardering van wandelaars en ruiters.

Fietsers, automolisten en mountainbikers zijn een ander genre.

De bewoners in de streek hebben er vrede mee, maar de toeristen klagen.

Waanzinnig!

Laat alsjeblieft iedereen zijn hobby hebben zolang het er gewoontjes aan toe gaat!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Al moet ik ook zeggen dat de paard rijders hier lasten tijd steeds positiever er vriendelijker worden :applaus:

Dit heeft natuurlijk ook aan de motor rijders te maken, de meesten die ik hier zie rijden en ik zelf ook gaan van gas en rijden zo rustig mogelijk en laag tourig langs of zelfs stoppen, hiervoor bedanken de paard rijders zich ook steken meestal de duim op, of als je stil staat om even dankjewel te zeggen. :applaus:

Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Die fietsers moeten ze aanpakken, ik liep laatst de hond uit keurig in de berm (in
het buiten gebied) komen er in een keer 10 fietsers voorbij razen een halve meter van
me vandaan. En dat is niet de eerste keer dat dan gebeurd is.
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Hein »

flikker je toch wa scherp spul op de weg? psss pss pcgghhh. gelijk unne kwak bande lek haha
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Hebben ze toch gedaan bij zoon grote tour limburg mooiste of zoiets, hadden ze in belgie punaises gestrooid, erna zijn ze met die tour tocht niet meer terug gegaan naar belgie :applaus: :bier:

Plaats reactie