Even Voorstellen

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
lcamaro
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Even Voorstellen

Bericht door lcamaro »

Paul Snip schreef: Afbeelding
Die ziet er goed voorbereid uit!! :shock:
Can Am Renegade 800R 2014
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Een Bombardier DS heeft geen 4x4. Het zijn relatief zuinige machines. Op de weg is 1 op 20 haalbaar. In het terrein geen idee... Zal ergens rond de 1 op 10 liggen denk ik.

Wil je 4x4 dan moet je toch echt zoeken naar een Renegade of Outlander van Can-Am.

Volrubber banden heb ik nog nooit van gehoord. Wel van zogenaamde mousses (schuimringen) in de banden. Ik geloof niet dat dit voor quads bestaat. Wel weet ik dat er reparatie setjes van Kolpin bestaan. Dit is voor kleinere gaten van spijkers, takjes, stukken glas etc. Rijd je een band aan gort dan is er weinig redden meer aan.
http://www.quadwise.nl/index.php?item=k ... 21&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou gewoon 6 ply banden nemen. 2 reservewielen aan de nervbars knopen. Eventueel met lege banden. Dan een stevig en groot rek achterop voor benzine en wat gereedschap.
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

http://www.brp.com/en-us/company/news/b ... akar-rally" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog een stukje over de eerste quad die Dakar uitreed. Het is weliswaar een stuk van Bombardier zelf, maar toch leuk om ff te lezen.

"My Bombardier DS650 Baja X ATV, virtually a stock machine, with its powerful Rotax TM engine and great chassis was unbelievable, especially in the dunes. I only made some minor modifications to the shocks and tires and added fuel tanks to meet the extreme conditions of the desert," said De Villiers.
Dit was wel in 2004 natuurlijk. Inmiddels is de DS ruimschoots ingehaald door de gemodificeerde Raptors, Renegades en E-Atv's.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ik denk dat je in de war bent geraakt met de verschillende merken en types. De DS 650 waar Paul het over heeft is een 2x4 quad die onder de merknaam Bombardier op de markt is gebracht en tot een jaar of tien geleden in productie was. Hij is vergelijkbaar met de Raptor maar meer allround door de Rotax motor en ergonomie.

Sinds 2006 gebruikt Bombardier het merk Can-am voor de quads. De Can-am DS-lijn bestaat nu uit echte crossquads, een opvolger van de DS 650 is er niet. Daarnaast heb je de Can-am Renegade en Outlander, oorspronkelijk alleen met een 800cc V-twin geleverd maar tegenwoordig ook met 400, 500, 650, 800 en 1000cc motor. Deze hebben allemaal (inschakelbare) 4x4, standaard staat alleen achterwielaandrijving aan. De wat luxere uitvoeringen hebben standaard een lier, stuurbekrachtiging of zelfs luchtvering.

Mijn advies is dus om zeker naar een Can-am Renegade of Outlander te kijken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Dutchmoose, alweer bedankt voor de bezorgdheid, maar ik had jouw mening niet gevraagd omtrent de organisatie, maar omtrent welke quad het best zou passen bij zo een rally.
Ik heb meer de indruk dat jij liever commentaar geeft op alles wat ik post. Ook al is het een foto die ik met jullie wou delen enkel en alleen omdat ik fier was dat ik de rit volledig kon meerijden en enkel en alleen omdat ik zin heb de volgende rit ook mee te doen. Maw dus niet als plakboekwerk..
Dus kan je aub ontopic blijven..
Ik haak af met advies geven, ik zit hier niet mn best te doen om goed advies te geven aan 1 of andere lijpo die denkt dat i t allemaal wel weet. Als je t zo goed weet hoe je iets organiseerd zoek dan ook maar lekker zelf de juiste quad. Dat hoort immers bij je organisatie.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Zeker niet de enige.
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door lcamaro »

Even iets rechtzetten, dit is een schoolvoorbeeld van verkeerde communicatie en mijn schuld!
Het was zeker niet mijn bedoeling iemand te beledigen, geloof me ik weet dat jullie de experten zijn en ik de 'leek'.
In tegendeel ik apprecieer alle tips en adviezen. Ik besef dat het geen walk in the park is en probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden. Kreeg even het gevoel vooral kritiek (ook al was die goed bedoeld) te krijgen en reageerde misschien daarom te fel.
Bij deze nogmaals bedankt voor alle tips.
Can Am Renegade 800R 2014
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Ik vind het allemaal wel meevallen. Je hebt gewoon een duidelijke mening. Het is aan jou om de ervaring van anderen ten harte te nemen of niet.

@ jason mcoy. Je hoeft toch niet gelijk iemand voor lijpo uit te maken omdat ie iemands mening niet deelt?kom op man. Slaat nergens op. Doet ie toch ook niet bij jou? We zijn allemaal volwassen neem ik aan. We zijn hier om elkaar te helpen, niet om elkaar de grond in te trappen.
Laatst gewijzigd door tjobbie op wo 27 aug, 2014 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Hij vraagt advies. Als iemand dan tips geeft dan krijg je te horen ik zit niet op jouw mening te wachten. Ik geef hier met grote regelmaat advies, probeer iedereen te helpen maar ook iedereen hier weet dat ik fel om de hoek kan komen. Maar in dit geval ga ik zwijgen want advies geven is hier toch zinloos.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Ik begrijp dat je gefrustreerd kan raken als iemand niet wil luisteren maar dan kun je idd. gewoon beter de eer aan jezelf houden en het zelf uit laten zoeken dan iemand voor van alles en nogwat uit te maken toch?
Relax dude, komt allemaal goed ;)
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
johnoss
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door johnoss »

tjobbie schreef:Ik begrijp dat je gefrustreerd kan raken als iemand niet wil luisteren maar dan kun je idd. gewoon beter de eer aan jezelf houden en het zelf uit laten zoeken dan iemand voor van alles en nogwat uit te maken toch?
Relax dude, komt allemaal goed ;)
idd. er word nogal eens fijn gereageerd hier. :(
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Als iets je passie is en mensen luisteren niet of hebben iets bij t verkeerde eind dan krijg je dat weleens he :wink:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Partagas
Quadrider
Quadrider

Bericht door Partagas »

Tja, er zijn gelukkig ook altijd mensen die de welgemeende adviezen wél ter harte nemen :bier:
@Icamaro - De mensen op dit forum proberen te helpen en je te behoeden voor allerlei ellende dus doe er je voordeel mee!
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Meneer heeft zn excuus al gemaakt. Laten we er niet over doorzagen jongens.

Ben benieuwd wat t gaat worden straks
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie