Verlichting
Verlichting
Op mijn Outlander 500 zaten standaard 35 watt H4 halogeen lampen. Echt geweldig licht heb je daar niet van en daarom heb ik deze zojuist vervangen door Philips X-tremeVision. Ik zie nu al (overdag dus) dat ze veel witter zijn. Ze zullen ook wel wat warmer worden maar of dat veel kwaad kan weet ik niet.
In ieder geval had ik geen zin om een Xenon-kit te kopen en te installeren.
De X-tremeVision lampen lijken me voor weinig geld een prima alternatief
Wat vinden jullie???
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Verlichting
Ik zou de originele verlichting terug plaatsen en er een paar verstralers bij plaatsen.
elooijenga heeft dr hele mooie op zitten vind ik.
http://quadforumbenelux.com/viewtopic.p ... 8&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
elooijenga heeft dr hele mooie op zitten vind ik.
http://quadforumbenelux.com/viewtopic.p ... 8&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Verlichting
Smaken verschillen nu eenmaal
De Landfighter quad vind ik heel mooi maar die verstralers dus niet. De door mij gekozen oplossing is simpel en kost maar een paar tientjes.
De Landfighter quad vind ik heel mooi maar die verstralers dus niet. De door mij gekozen oplossing is simpel en kost maar een paar tientjes.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Verlichting
Maar is wel de vraag of je armaturen niet kapot gaan.en je belast je bedrading met bijna de helft meer.die stroom moet er toch naar toe.35 watt is 3 amp en 55 watt bijna 5 amp.je zegt zelf al dat ze aardig warm worden.in een auto worden ze waarschijnlijk beter gekoeld.maar goed.ik vind het persoonlijk ook mooier als er kleine led verstralers op geplaatst worden.plus dat je die lampen weer op een punt kunt richten die je normale lampen niet bereiken.bijv de berm.die nemen in verhouding minder stroom en kunnen via een relais geschakeld worden.is wat vriendelijker voor je kabelboom.
Re: Verlichting
Op het Can-Am forum zijn er heel wat die zonder problemen jarenlang Osram of Phillps lampen gebruiken. Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben maar ik durf dat beetje extra stroomverbruik wel aan.
Dat ze misschien warmer worden dan de 35W lampjes is een aanname mijnerzijds
Dat ze misschien warmer worden dan de 35W lampjes is een aanname mijnerzijds
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Verlichting
was geen aanval op je kennis hoor,ik vroeg me dat alleen af,en als er goede ervaringen mee zijn is dat prima.Heb ik ook weer wat geleerd.Ik kom nooit op het can am forum,wist niet eens van het bestaan Ik gun iedereen licht in de duisternis maar vroeg me het gewoon even af,Partagas schreef:Op het Can-Am forum zijn er heel wat die zonder problemen jarenlang Osram of Phillps lampen gebruiken. Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben maar ik durf dat beetje extra stroomverbruik wel aan.
Dat ze misschien warmer worden dan de 35W lampjes is een aanname mijnerzijds
dan veel licht op je pad gewenst.
Re: Verlichting
@dutchmoose - Natuurlijk voel ik mij niet aangevallen. Als ik niet in jullie mening geïnteresseerd zou zijn zat ik niet op dit forum
Uiteraard heb ik eerst links en rechts gelezen hoe men de "stock lights" een beetje meer power kan geven. Er is bijv. een mogelijkheid om het dimlicht te verbinden zodat het tegelijk met je reguliere licht brand. Heb je meer licht maar dan moet je even aan de kabeltjes rommelen en dat wil ik niet.
Verstralers geven meer licht, zeker, maar dan moet ik ook gaan knutselen en daar ben ik niet zo handig in (2 lampjes vervangen duurde bij mij al drie kwartier).
Maar goed, simpel een paar lampjes verwisselen door een hoger wattage is door iedereen te doen, vrij goedkoop en zo hou ik het een beetje origineel. Ik heb het voor de zekerheid nog maar even nagevraagd bij de dealer en het is dus geen enkel probleem.
Uiteraard heb ik eerst links en rechts gelezen hoe men de "stock lights" een beetje meer power kan geven. Er is bijv. een mogelijkheid om het dimlicht te verbinden zodat het tegelijk met je reguliere licht brand. Heb je meer licht maar dan moet je even aan de kabeltjes rommelen en dat wil ik niet.
Verstralers geven meer licht, zeker, maar dan moet ik ook gaan knutselen en daar ben ik niet zo handig in (2 lampjes vervangen duurde bij mij al drie kwartier).
Maar goed, simpel een paar lampjes verwisselen door een hoger wattage is door iedereen te doen, vrij goedkoop en zo hou ik het een beetje origineel. Ik heb het voor de zekerheid nog maar even nagevraagd bij de dealer en het is dus geen enkel probleem.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Verlichting
Nu je het zegt, ik had in mijn vorige Outlander ook van die dure Philips lampjes zitten en die gaven goed licht. Met Beach on Wheels viel me op hoe weinig licht mijn huidige eigenlijk geeft maar ik dacht dat ik verwend was omdat ik tijdens de nachtcross steeds met de extra LED verlichting op reed. Denk dat ik ook maar eens ga kijken voor betere pitjes.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Verlichting
Ik heb eigenlijk genoeg licht op mijn TGB.
Gisterenavond op Brabantse landwegen nog even geprobeerd,wel opletten nu met die hoge mais want af en toe schiet er een hert over de weg.
Alleen heb ik mijn dimlicht helemaal naar beneden gezet omdat tegenliggers soms seinen met groot licht.
Terwijl sommige automobilisten zeer slecht afgestelde verlichting hebben.
Gisterenavond op Brabantse landwegen nog even geprobeerd,wel opletten nu met die hoge mais want af en toe schiet er een hert over de weg.
Alleen heb ik mijn dimlicht helemaal naar beneden gezet omdat tegenliggers soms seinen met groot licht.
Terwijl sommige automobilisten zeer slecht afgestelde verlichting hebben.
Can Am Outlander L 500 DPS Max