Even Voorstellen

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jason McCoy »

Zou 1 ingereden meenemen en 2 nieuwe. Zo snel breken ze nou ook weer niet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
lcamaro
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: za 25 sep, 2010 11:45
Locatie: Gent

Re: Even Voorstellen

Bericht door lcamaro »

Ok doe ik.

Zijn er nog onderdelen die het makkelijk kunnen begeven?

Ik neem deze reserve onderdelen al mee:
- achterband & reserve voorband
- luchtfilter
-olie
-riemen
-lader
-benzinefilter (voor bij het tanken aangezien de benzine daar heel vuil kan zijn)
- trekkabel
- pomp
- toolkit
- bandendrukmeter
- 1aid kit
- werkboek
- ciliconespray
- wd40
- bandenkit
- smeerpistool


thx
Can Am Renegade 800R 2014
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Even Voorstellen

Bericht door AC67 »

.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lcamaro
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: za 25 sep, 2010 11:45
Locatie: Gent

Re: Even Voorstellen

Bericht door lcamaro »

dutchmoose schreef:vergeet niet 2 universele binnenkabels voor bijv.gas of remmen,koppeling.en een tonnetje,dat is een cilindertje waarmee je de kabel kunt vastzetten en dan de schroef aandraaien.Ik hoop dat je weet wat ik bedoel,ik noem het altijd zo,misschien dat iemand anders de officiële naam weet.
En buiten alles om:ducttape!!en los ijzerdraad om bijv een uitlaat weer vast te zetten.is vooral bedoelt om zaken die losraken en tijdens het rijden warm worden vast te zetten
ok super. doe ik !
Can Am Renegade 800R 2014
Gebruikersavatar
lcamaro
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: za 25 sep, 2010 11:45
Locatie: Gent

Re: Even Voorstellen

Bericht door lcamaro »

Donderdag de Can Am gaan halen in Poperinge met dank aan mijn maat en zijn remorque! Heb dan ook met spoed een nummerplaat aangevraagd de vrijdag (gelukkig was de douane aanwezig in de voormiddag) en deze nummerplaat om 20u15 (!!) nog ontvangen. Gelukkig want ik wou er zo graag dit weekend al mee rijden.

Ik moet zeggen: wat een machine! ontzettend tevreden van. Af en toe al eens op een onverzachte berg gereden en dit ding is er echt wel voor gemaakt!

Prachtige sound, ongelooflijk koppel. het was wel wat aanpassen met het "afremmen op motor". Vooral als hij koud staat merk je dit. Maar het is allemaal een beetje wennen uiteraard.
Al het hele weekend gereden (korte ritjes natuurlijk) en ik denk dat de rodage er snel zal opzitten :)

Afbeelding
Afbeelding

De andere Can am op foto is de 2dehands die te koop stond. 4500km / +100uren ET. ik ben vrij zeker dat ik er beter aan gedaan heb om een nieuwe te kopen.

Ik ben niet van plan enige veranderingen aan te brengen voor de rit in Marokko, maar ik dacht of het misschien wel handig zou zijn om er spoorverbreders op te zetten? dit enkel om de stabiliteit (vooral op de baan) te bevorderen? of is dit totaal niet nodig?


grjs
Can Am Renegade 800R 2014
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jason McCoy »

Dat afremmen op de motor moet je zoveel mogelijk vermijden. Je riem krijgt hier flink mee op zn donder. Dus als je remt dan remmen op de wielen en niet op de motor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jazzy »

Jason McCoy schreef:Dat afremmen op de motor moet je zoveel mogelijk vermijden. Je riem krijgt hier flink mee op zn donder. Dus als je remt dan remmen op de wielen en niet op de motor
Dat is onzin, de kracht van het afremmen op de motor is niet te vergelijken met de kracht die op de riem komt te staan als je gas geeft. Je kunt door het afremmen op de motor juist je remblokjes sparen, met name als je in zand of modder zit.

En hoe moet je afremmen op de wielen zonder af te remmen op de motor? :)

Maar daarover gesproken, het went vanzelf en na een tijdje laat je automatisch je gas geleidelijk los, afhankelijk van de omstandigheden.

Spoorverbreders rondom is in ieder geval verstandig, daar wordt je quad een stuk stabieler van. Daar heb je nu op de weg al profijt van en al helemaal als het terrein zwaarder wordt. Verder moet je dus een riem op reserve hebben en zorgen dat je die onderweg kunt wisselen. Als het goed is kun je alle bouten van je kap verwijderen zonder dat er plastic los hoeft, maar het kan wel zijn dat je een "knietje" of een verlengstukje voor je rateltje nodig hebt. Verder is volledige aluminium bescherming voor de bodem en je draagarmen aan te raden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
lcamaro
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: za 25 sep, 2010 11:45
Locatie: Gent

Re: Even Voorstellen

Bericht door lcamaro »

Het afremmen op motor went inderdaad.

Ik heb al eens opgezocht hoe je de riem moet vervangen. en dit kan zonder verdere plastiek te verwijderen. En inderdaad een verlengstuk is nodig. Ik neem er sowieso 2 reserve mee op reis. Ook reserve remblokjes.

De garagist zei ook dat het zeer belangrijk is om de smeernipples van de cardan dagelijks/2dagelijks in te vetten en hoogstwaarschijnlijk zal de renegade om een onderhoud vragen daar te plekke. dan was het aangewezen om de olie te verversen. Ook de luchtfilter proper houden is belangrijk.

Het enige waar ik me wat zorgen om maak is het verbruik van de quad. naar schatting van de afgelopen ritten kan ik zo een 145km doen met de tank, sportief gereden. Ik zal dan ook zorgen voor en extra bidon van ongeveer 15L aangezien er een paar ritten van 400km bij zitten en je moet toch ongeveer 250km kunnen rijden zonder te tanken..

Ik had nog een vraagje: 1 van de 2 xenon lampjes kan tijdens het rijden verschillen van sterkte/kleur en is zeer irritant voor de bestuurder voor mij. Zou dit lampje kapot zijn? of is dit een kwestie van afstellen?

grt
Can Am Renegade 800R 2014
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Even Voorstellen

Bericht door AC67 »

.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lcamaro
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: za 25 sep, 2010 11:45
Locatie: Gent

Re: Even Voorstellen

Bericht door lcamaro »

dutchmoose schreef:ik gebruik voor extra brandstof de fuelpacks van kolpin,heb er 2 junior op zitten,bijna 11 liter(1 gallon per stuk) extra,er bestaan ook grotere uitvoering die je lekker plat op je rack kan monteren.lekker laag zwaartepunt en een makkelijke non drip vulsysteem.wat veilig is met een warme motor. een jerrycan van 15 liter is een heel gewicht als het 1 can is,deze liters beter verdelen over meerdere kleine,is ook wat makkelijk met tanken,een volle 15ltr can hou je niet zo makkelijk boven je tank.Bovendien is het makkelijker en lichter van gewicht als je eens een stuk moet lopen om te tanken.Samen met mijn tank heb ik dan bijna 28 liter bij me.(bijna 375km onroad)Een snaar vervangen is goed zelf te doen met de juiste tools. maar belangrijk is het verwijderen van de resten van de vorige,zorg dat het zo clean mogelijk is,oefen een keer in je garage,dan weet je hoe het werkt,hoef je dat niet in het veld uit te vogelen.Ik heb een sleutelmatje(1m2) bij me,is wel zo lekker om je tools op te leggen of als er iets valt ben je het niet meteen kwijt,of als ondergrond in een kamp waar je soms een zeil onder je blok moet leggen ivm eventuele lekken in de ondergrond.
voor de rest:goed bezig,denk alles goed over dan komt het wel goed.
daar heb je wel een punt. die van Kolpin zien er ook wat robuuster uit. Ik moet enkel rekening houden met het feit dat het rekje van can am maar max 16kg kan dragen. Wetende dat het een zware rit wordt zal ik dit best niet overschrijden.
Misschien kan ik een grote kolpin pack + kleine erop monteren. goed voor +-14L denk ik + de 20.5L van de renegade zelf. Dit moet wel voldoende zijn volgens mij..
Ik ga me ook informeren om eventueel wat versteviging aan het rekje te brengen.

De riem ga ik ook eens proberen vervangen zodra ik die special "pin" heb om hem er af te kunnen halen.

Ivm de banden repairkit. Ik zie net dat Kolpin deze ook heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? zijn dit goede kits?

grt
Can Am Renegade 800R 2014
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Even Voorstellen

Bericht door AC67 »

.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 14:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lcamaro
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: za 25 sep, 2010 11:45
Locatie: Gent

Re: Even Voorstellen

Bericht door lcamaro »

dutchmoose schreef: co2 patronen
Dit stond nog niet op mijn lijstje!! :idea:

ik bekijk de websites eens!

thx
Can Am Renegade 800R 2014
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jazzy »

De garagist zei ook dat het zeer belangrijk is om de smeernipples van de cardan dagelijks/2dagelijks in te vetten en hoogstwaarschijnlijk zal de renegade om een onderhoud vragen daar te plekke. dan was het aangewezen om de olie te verversen.
Bedoel je de 10-uur beurt? Ik zou je toch aanraden om die achter de rug te hebben voordat je een rally gaat rijden, al was het alleen al ivm. het inrijden van de motor en dergelijke in de eerste periode.

Voor het vervangen van de riem heb je geen speciaal gereedschap nodig, je kunt de achterste koppeling 'ontspannen' door een bout in het gat met schroefdraad te draaien.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jazzy »

dutchmoose schreef:ik gebruik voor extra brandstof de fuelpacks van kolpin,heb er 2 junior op zitten,bijna 11 liter(1 gallon per stuk) extra,er bestaan ook grotere uitvoering die je lekker plat op je rack kan monteren.lekker laag zwaartepunt en een makkelijke non drip vulsysteem.wat veilig is met een warme motor. een jerrycan van 15 liter is een heel gewicht als het 1 can is,deze liters beter verdelen over meerdere kleine,is ook wat makkelijk met tanken,een volle 15ltr can hou je niet zo makkelijk boven je tank.Bovendien is het makkelijker en lichter van gewicht als je eens een stuk moet lopen om te tanken.Samen met mijn tank heb ik dan bijna 28 liter bij me.(bijna 375km onroad)Een snaar vervangen is goed zelf te doen met de juiste tools. maar belangrijk is het verwijderen van de resten van de vorige,zorg dat het zo clean mogelijk is,oefen een keer in je garage,dan weet je hoe het werkt,hoef je dat niet in het veld uit te vogelen.Ik heb een sleutelmatje(1m2) bij me,is wel zo lekker om je tools op te leggen of als er iets valt ben je het niet meteen kwijt,of als ondergrond in een kamp waar je soms een zeil onder je blok moet leggen ivm eventuele lekken in de ondergrond.
voor de rest:goed bezig,denk alles goed over dan komt het wel goed.
Wil je proberen om een spatie na een leesteken te typen en af en toe een nieuwe alinea (twee keer enter) te beginnen? Je geeft prima adviezen maar het is af en toe compleet onleesbaar door je schrijfstijl. Bedankt. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Even Voorstellen

Bericht door AC67 »

.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie