Uitlaat Yamaha Blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
pimblaster200
Toeschouwer
Toeschouwer

Uitlaat Yamaha Blaster

Bericht door pimblaster200 »

Ik weet het de Blaster word oud.. Ik rij tegenwoordig alleen maar tussen de Raptor's 250.. Maarja dat zegt natuurlijk niet dat ik niet mee kom met de rest.
Meestal rij in wedstrijden rond de 3e plek, en dan vaak van de 25 ofso. Best goed vind ik, maar om toch wat meer naar voren te komen was ik van plan om een nog wat snellere uitlaat te nemen.
Er zit nu een VanHasselt uitlaat onder, als VH voor vanhasselt staat dan, met Rino demper.
En nou heeft een maat van me sinds kort een blaster gekocht, nou ik proefrit gedaan en alles, en blijkt dat (als ik erop rij) hij toch wel echt sneller is dan mijn eigen blaster, nou weet hij niet wat voor pijp dat is, ik ook niet. Maar dat bracht me wel op het idee om ook is een wat betere uitlaat eronder te zetten.

De vraag, wat is de snelste uitlaat voor een yamaha blaster?
Remmen is angst. ✊
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Re: Uitlaat Yamaha Blaster

Bericht door JdmhatchR »

Misschien heeft hij nog andere mods he...Denk aan membramen, andere cilinderkop,...

Maar om op uw vraag te antwoorden:
Het heeft echt te maken waar ge de power verwacht...Als ge een VH hebt, hebt ge de power onderaan en vooral in het midden van de powerband. Dit zijn zeer goede uitlaten voor korte, bochtige trails,...Niet voor lange, "open" banen...
Misschien is de blaster van uw maat beter afgesteld (ja dat maakt veel), heeft die hogere compressie (door nieuwe piston, ringen,...) Kortom het is van veel te veel factoren afhankelijk.

Waar wilt gij de power hebben? Onderaan, midden, of bovenaan de powerband?
Een blaster is makkelijk en goedkoop te "tunen" door enkel bolt-ons...

Afbeelding
pimblaster200
Toeschouwer
Toeschouwer

Bij hem is enkel de lucht filter en membraam niet orgineel, en uitlaat dan zover ik het kan zien. Dus vandaar dat ik dacht dat ie sneller was door de uitlaat. Want bij mij is het: prox zuiger & drijfstang, gehoonde cilinder, v-force 3 membraam, andere luchtinlaat. Dus dan moet het volgens mij wel aan de uitlaat liggen. En hij klinkt ook nog wel iets anders.
Heb de power het liefst midden en bovenin, de vanhasselt doet eigelijk nu ook niet heel veel onderin.
Remmen is angst. ✊
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

VH is beetje onderin maar vooral int midden...
Betere uitlaten zijn:
Vito's fat bastard
Bill's pipes
Dynoport
LRD

Alles wat ge in BE of NL vindt zijn meestal uitlaten voor het middentoeren gebied...
pimblaster200
Toeschouwer
Toeschouwer

Bedankt!
Die vind je waarschijnlijk niet zomaar tweedehands of wel? In nederland
Remmen is angst. ✊
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Wat hierboven gezegd word is wel echt een feit. Jij kunt denken dat je quad goed staat afgesteld terwijl dat in de praktijk veel beter kan. Bij een 2 takt kun je niet zomaar van uitlaat wisselen. Je moet dan direct gaan rommelen met sproeiers, inlaat etc. De einddemper bij een 2 takt doet niet heel veel, het is voornamelijk de bocht die t vermogen levert. De mate van verdikking en vooral de verdunning bepalen t rijgedrag.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Nee die vindt ge hier niet...De meesten hebben er zelfs nog nooit van gehoord. 2dehands bestellen uit de US is ook niet zo gek duur hoor :wink:
Mats
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Mats »

Ik rij met een CT uitlaat, zeeeer te spreken over! Maakte verschrikkelijk verschil.
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.

Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
pimblaster200
Toeschouwer
Toeschouwer

@mats Sneller dan Toomey denk je? Als ik zo op het forum rondkijk kom ik als snelste vaak de toomey b1 tegen.
Remmen is angst. ✊
pimblaster200
Toeschouwer
Toeschouwer

@jason McCoy ik snap dat je dan met sproeiers en luchtfilters aan de gang moet, hoe weet je of je quad goed is afgesteld? Ik reed vandaag tegen een w-tec ktm 540, en met het starten was ik toch tot 2 meter eerste haha niet dat dat wat zegt hoor maarja
Remmen is angst. ✊
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Een 2 takt afstellen is werk voor experts. Het zou mij niet verbazen als je uit jou quad nog een pk of 4-5 kunt halen door hem goed te tunen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
pimblaster200
Toeschouwer
Toeschouwer

Ik weet het natuurlijk niet, vorige eigenaar zei er niks over, de boel afstellen laat ik doen bij Jacobs revisie en motortuning.
Ik weet niet hoe ik hem nog verder kan tunen ik heb helaas ook niet al het geld van de wereld.
Remmen is angst. ✊
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

De toomey trekt inderdaad iets verder door als bv FMF, maar blijft vooral de power ook geven in het midden.
Wat ge nog kunt doen:
-ontsteking vervroegen
-cilinderkop laten "shaven"
-vliegwiel laten afdraaien (als ge de eigenschappen daarvan wilt)
-cilinder laten bewerken (bv stage 1 is echt niet zo duur)

Dit zijn vrij goedkope aanpassingen eigenlijk...Ik denk dat ge zelfs met uw mods die ge al hebt naar een 28mm vlakschuif carb kunt gaan, dit zal ook wel wat opleveren :wink:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Heeft Wout hem al afgesteld?? Dat is namelijk wel echt een expert in het max uit een blokje halen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
pimblaster200
Toeschouwer
Toeschouwer

Hij heeft nog niks afgesteld, maar wel me blokje helemaal gereviseerd.
Als hij niet goed afgesteld zou zijn dan zou ik dat toch merken? Dat ie een keer te veel benzine krijgt of soms te weinig, nou dat heb ik dus echt nog nooit gehad. En ik rij er vrij veel mee dus het lijkt me dat ik dat dan had gemerkt, ook op banen als lelystad berghem geldermalsen heerde enz.
Remmen is angst. ✊
Plaats reactie