Mijn naam is Peter Wagemans ben 34 jaar en ik heb mij gisteren geregistreerd als lid van dit forum.
Ik ben een paar jaar geleden eens begonnen met het bouwen van een "Offroad Buggy" nadat ik het boek "Build Your Own Offroad Buggy for as little as £100,-" van Ron Champion had gekregen. Door de geboorte van mijn kinderen, en wat verbouwingen was dit project naar een hoek van de schuur verbannen. Sinds een paar weken heb ik de buggy weer uit de hoek van de schuur gehaald om hem eens af te maken.
Bij mijn zoektocht naar een ideale aandrijfbron voor de buggy/skelter heb ik destijds via internet een motorblok incl. bekabeling van een Barossa 250cc quad met achteruitversnelling op de kop weten te tikken.
Een ideale krachtbron voor mijn project, echter heb ik wel ondervonden dat de informatie m.b.t. deze machines schaars is en heb mij daarom op dit forum aangemeld. Hopend dat iemand mij kan helpen bij de vragen die ik heb over deze machines.
Ik heb een technische achtergrond en hoop ook met mijn kennis anderen te kunnen helpen, en zal dit ook zeker niet nalaten. Echter mijn kennis met betrekking tot quads is (nog) vrij beperkt.
Hieronder enkele foto's van het project tot dusver. Ik zal proberen (indien iemand geïnteresseerd is) wat foto's te blijven plaatsen van de voortgang.

Met vriendelijke groet Peter Wagemans