Kfx400 of raptor 660
Kfx400 of raptor 660
Hallo , ik ben van plan een quad te kopen ...
Meestal om op de weg te rijden en n het weekend eens in de modder te rijden ..
Nu twijfel ik tussen een kxf 400 of een raptor 660
Heeft de kfx veel minder vermogen ? Dan de raptor ?
Welke heeft het meest onderhoud nodig ?
Is dit beide mogelijk met een gewoon rijbewijs B ? In België?
Dank bij voorbaat
Meestal om op de weg te rijden en n het weekend eens in de modder te rijden ..
Nu twijfel ik tussen een kxf 400 of een raptor 660
Heeft de kfx veel minder vermogen ? Dan de raptor ?
Welke heeft het meest onderhoud nodig ?
Is dit beide mogelijk met een gewoon rijbewijs B ? In België?
Dank bij voorbaat
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Kfx400 of raptor 660
ik zou zelf voor een kfx gaan die vind ik net iets lekkerder rijden als een 660
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kfx400 of raptor 660
Wat Jason ook gaat zeggen, koop geen 660.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kfx400 of raptor 660
Haha, ik heb mijn mening al gegeven Jazzy, je bent te laat gozer.
Overigens blijft de 660 geen slechte quad. In t vergelijk doet een KFX of een LTZ t beter. Daar ben ik van overtuigd, maar een 660 die van een echte liefhebber is geweest KAN een goeie quad zijn.
De minpunten van een 660 tov een LTZ of KFX op een rij:
- hoger zwaartepunt en dus eerder geneigd te kantelen
- minder goeie vering (standaard) dit zijn de zogenaamde pogostick veren en zijn nouwelijks af te stellen (er zijn ook KFX en LTZ modellen die deze hebben)
- het zijn al oudere quad met verouderde techniek
- olie verbruik is soms hoog
- doordat het oudere quads zijn zijn er meer onderdelen versleten, te denken aan starterkransen, start koppeling etc.
- echt nette zijn zeer schaars, vaak zijn ze afgetrapt en hangen ze met ty-raps aan elkaar
- achterwiel lagers zijn constant stuk, bij cross gebruik ieder half jaar te vervangen
- spannen van de ketting is waardeloos
- thermostaatjes van de koeling willen weleens stuk gaan
Het minpunt van de 400:
- veel lager koppel als een 660
- minder ruimte voor je knieen
- benzine kraan werkt met vacuum, werkt vaak niet
Het verschil in pk's is er nouwelijks, een andere uitlaat onder een 400 scheelt erg veel (mits goed afgesteld)
Overigens blijft de 660 geen slechte quad. In t vergelijk doet een KFX of een LTZ t beter. Daar ben ik van overtuigd, maar een 660 die van een echte liefhebber is geweest KAN een goeie quad zijn.
De minpunten van een 660 tov een LTZ of KFX op een rij:
- hoger zwaartepunt en dus eerder geneigd te kantelen
- minder goeie vering (standaard) dit zijn de zogenaamde pogostick veren en zijn nouwelijks af te stellen (er zijn ook KFX en LTZ modellen die deze hebben)
- het zijn al oudere quad met verouderde techniek
- olie verbruik is soms hoog
- doordat het oudere quads zijn zijn er meer onderdelen versleten, te denken aan starterkransen, start koppeling etc.
- echt nette zijn zeer schaars, vaak zijn ze afgetrapt en hangen ze met ty-raps aan elkaar
- achterwiel lagers zijn constant stuk, bij cross gebruik ieder half jaar te vervangen
- spannen van de ketting is waardeloos
- thermostaatjes van de koeling willen weleens stuk gaan
Het minpunt van de 400:
- veel lager koppel als een 660
- minder ruimte voor je knieen
- benzine kraan werkt met vacuum, werkt vaak niet
Het verschil in pk's is er nouwelijks, een andere uitlaat onder een 400 scheelt erg veel (mits goed afgesteld)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Kfx400 of raptor 660
Een 660 is perfect voor een 4cylinder ombouw, voor de rest vind ik het zelf een quad waar je constant moet hopen dat je motorblok niet opblaast.
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Re: Kfx400 of raptor 660
ik ben 1,85m en heb nog heel veel ruimte over, zelfs als we er met 2 opzitten. als je 2 meter bent kan ik me dit wel voorstellenJason McCoy schreef: Het minpunt van de 400:
- minder ruimte voor je knieen
geen last van, neem er eentje met injectie ipv een oude met carbuJason McCoy schreef: - benzine kraan werkt met vacuum, werkt vaak niet
Re: Kfx400 of raptor 660
Darkzero schreef:ik ben 1,85m en heb nog heel veel ruimte over, zelfs als we er met 2 opzitten. als je 2 meter bent kan ik me dit wel voorstellenJason McCoy schreef: Het minpunt van de 400:
- minder ruimte voor je knieengeen last van, neem er eentje met injectie ipv een oude met carbuJason McCoy schreef: - benzine kraan werkt met vacuum, werkt vaak niet
Dus als ik alles hier leer neem ik het best de kxf 400 ipv de raptor ?
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Kfx400 of raptor 660
yep dat zou ik doen
Re: Kfx400 of raptor 660
Shit.Jason McCoy schreef:Haha, ik heb mijn mening al gegeven Jazzy, je bent te laat gozer.
Ben het eens met je opsomming, goed verhaal!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700