Hai ,
Mijn blaster had nog originele vering en gezien dat ik regelmatig op geldermalsen rij en iedere keer 2dagen niet kon lopen van de spierpijn heb ik andere veren geplaatst...
Achter heb ik een 125 cc crossmotor van een suzuki rm , voor een setje veren van een trx geheel nieuw
Wat heb ik gedaan gezien dat de veren om de schokdempers niet geschikt waren voor mijn gewicht van de quad met mij er bovenop , heb ik de originele veren van de stock vering gehaald en deze met een spacer op de andere veren gezet
Voor de achterveer was dit gelijk de oplossing maar voor heb ik toch nog wat issues op te lossen
De trx veren waren lang waardoor ik of de a armen moest aanpassen of de veermontage punten boven verder omhoog te plaatsen . Na wat meten bleek het omhoog plaatsen van ophanging het simpelste , dus dat is nu uitgevoerd en veert prima en heb meer veerweg gekregen merk ik. De demping /compressie was nog wel te hard bij knippen maar voor een sprong prima
Na een middag crossen op de baan heb ik toch de conclusie moeten trekken dat het nog te moeilijk was om het stuur vast te blijven houden. Ik heb gebeld met HK suspensies en die hebben we meer wijzer gemaakt op vering gebied
De compressie en rebound worden bepaalt door de shims in de zuiger van je schokdemper , deze kun je ombouwen werd me verteld door de groote shims die getrapt geplaatst zijn tot kleinere shims , te verwijderen en er kleinere shims voor terug te leggen in de trapgewijse gestapelde shms . De dikke shms buigen om en laten olie door de gaten van de zuiger vloeien waardoor de zuiger kan bewegen . Deze shims bepalen de compressie/ingaande slag maar het andere stapeltje zorgt voor de rebound/terugaande slag . De bovenste 2grote shims van de compressie en de rebound heb ik verwijderd en deze vervangen voor kleinere en deze onderop de stapel gelegd . Veren weer in elkaar en olie vaccuum getrokken en lucht tot 10 bar op de potjes gezet Resultaat : een heerlijk verende voorkant , zacht voor knippen maar bij landen van een sprong geen harde klappen meer beter dus
Mij vraag is of iemand weet hoe je een vering perfect af kan tellen voor cross gebruik , waar te meten en vooral hoe te doen?
Iemand ervaring
Ps het gaat om een achterveer met een single set met gasbus aan slang , voorveer met een double set met een vast gas busje
Als alles werkend is ga ik e gasbussen lten vullen met het juiste stikstof gas als goed is met 12bar
Wie weet meer?
Vering blaster
Vering blaster
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Vering blaster
32 keer bekeken en niemand hier ervaring in opgedaan ?
Schop
Schop
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
- pimblaster200
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 20 mei, 2014 15:21
- Locatie: barneveld
Re: Vering blaster
Ik weet niet of dit nog steeds uw probleem is, maar als het goed is zit bij de meeste veren, behalve orginelen, onder een bout. Die kan je met de hand zo een paar klikjes los of vast draaien. Dan stel je af hoe snel de vering terug onhoog komt.
Zo ziet dat er bij de meeste uit:


Zo ziet dat er bij de meeste uit:

Remmen is angst. 
Re: Vering blaster
Inmiddels al een jaar of zo een vering gemonteerd van een crossmotor , nu dus wel settings , orrigineel heb je geen settings
Beste laat maar word wel gewaardeerd
Beste laat maar word wel gewaardeerd

Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk