Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Beste iedereen,
Ik heb de handleiding bekeken zo ook youtube filmpjes van hoe je een rebelblok kleppen stelt.
In de handleiding staat align the T-mark , dit probeer ik te doen maar ik kan die hele T mark niet vinden. Het enige wat ik kan vinden is een streepje en dit lijkt wel het enige streepje die er te vinden is. Als ccw draai kan ik dus alleen het streepje gelijk zetten en verder niets. Hoe moet ik dan weten welke cilinder ik de kleppen moet stellen ? Ik begrijp er helemaal niets meer van. Hoop dat iemand hier mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik dit moet doen.
Alvast bedankt
Marc
Ik heb de handleiding bekeken zo ook youtube filmpjes van hoe je een rebelblok kleppen stelt.
In de handleiding staat align the T-mark , dit probeer ik te doen maar ik kan die hele T mark niet vinden. Het enige wat ik kan vinden is een streepje en dit lijkt wel het enige streepje die er te vinden is. Als ccw draai kan ik dus alleen het streepje gelijk zetten en verder niets. Hoe moet ik dan weten welke cilinder ik de kleppen moet stellen ? Ik begrijp er helemaal niets meer van. Hoop dat iemand hier mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik dit moet doen.
Alvast bedankt
Marc
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Je kan dan dé kleppen stellen van de cilinder waar de zuiger op het bdp staat
never drive faster then your angel can fly
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
En hoe weet je dat deze bdp staat ? Dacht dat dit tdc was overigens
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
BDP is NL
TDC is Engels
dus het zelfde maar een andere taal
TDC is Engels
dus het zelfde maar een andere taal
never drive faster then your angel can fly
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Bedankt iedereen het is volgens mij gelukt.
Nu alleen het volgend probleem als ik het blokje warm laat draaien begint hij weer te tikken heb het idee dat rechts uit het blok komt maar weet het niet zeker. Koude motor tikt dus niet en klinkt goed. Iemand enig idee ?
Nu alleen het volgend probleem als ik het blokje warm laat draaien begint hij weer te tikken heb het idee dat rechts uit het blok komt maar weet het niet zeker. Koude motor tikt dus niet en klinkt goed. Iemand enig idee ?
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Kantelend zuigertje?
Mocht het blokje kapot blijken zet er dan gelijk een Honda blok in. Dan ben je voor de eeuwigheid klaar. Een Rebel blokje of een CB 250N blok past 1 op 1 en zijn vaak voor 100-250 Euro wel te vinden.
Mocht het blokje kapot blijken zet er dan gelijk een Honda blok in. Dan ben je voor de eeuwigheid klaar. Een Rebel blokje of een CB 250N blok past 1 op 1 en zijn vaak voor 100-250 Euro wel te vinden.
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Ik heb geen idee loopt verder wel rustig en rijdt goed, trekt ook goed. Lijkt me dan toch niet dat ik het blokje als verloren kan beschouwen ?
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Niemand die hier ervaring mee heeft ? Zoals ik al zei blok loopt verder goed. Kan het zijn dat de kleppen niet goed gesteld zijn? Teveel speling misschien?
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
er zijn al een paar tips gegeven ook aangaande je tik.
Ik zou die eerst nalopen en als je er geen verstand van hebt het blok laten maken,indien je dit wilt.En weet je zeker dat je je kleppen goed gesteld hebt?
Soms is id. een nieuw blok de beste oplossing.
Ook als hij loopt kan hij defect zijn,wachten op de problemen is dan vaak wat gebeurt.
Ik lees uit je reactie dat je bijna wanhopig per mail/forum geholpen wil worden,dat gaat helaas niet altijd.
Soms moet je zaken gewoon wegbrengen voor reparatie m.n. als je ergens geen kaas van hebt gegeten,dat is niet erg want je kan tenslotte niet alles weten.
Het is lastig om een geluid te omschrijven op een forum en uit die beschrijving de fout te halen.Ook al heeft iemand er verstand van.
Ik zou die eerst nalopen en als je er geen verstand van hebt het blok laten maken,indien je dit wilt.En weet je zeker dat je je kleppen goed gesteld hebt?
Soms is id. een nieuw blok de beste oplossing.
Ook als hij loopt kan hij defect zijn,wachten op de problemen is dan vaak wat gebeurt.
Ik lees uit je reactie dat je bijna wanhopig per mail/forum geholpen wil worden,dat gaat helaas niet altijd.
Soms moet je zaken gewoon wegbrengen voor reparatie m.n. als je ergens geen kaas van hebt gegeten,dat is niet erg want je kan tenslotte niet alles weten.
Het is lastig om een geluid te omschrijven op een forum en uit die beschrijving de fout te halen.Ook al heeft iemand er verstand van.
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Barossa blokken zijn oerbetrouwbaar, hebben bijna geen onderhoud nodig en hebben zelden problemen. Ik zou niet weten waarom je die zou vervangen door een gebruikte Honda-blok. Als je die toevallig hebt liggen dan is het handig maar om dat zomaar te adviseren...Paul Snip schreef:Mocht het blokje kapot blijken zet er dan gelijk een Honda blok in. Dan ben je voor de eeuwigheid klaar. Een Rebel blokje of een CB 250N blok past 1 op 1 en zijn vaak voor 100-250 Euro wel te vinden.
Daar komt nog bij dat die motorfietsen meestal enkele tienduizenden kilometers op de teller hebben staan.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
teveel ruimte tussen je afstel schroef en je klepen
ik heb ze ook zelf gedaan volgens de handlijding en had de zelfde geluid
ik heb ze opnieuw afgesteld op 0.2 ipv 0.8 en klaar
http://youtu.be/FYDIi6iAq14" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb ze ook zelf gedaan volgens de handlijding en had de zelfde geluid
ik heb ze opnieuw afgesteld op 0.2 ipv 0.8 en klaar
http://youtu.be/FYDIi6iAq14" onclick="window.open(this.href);return false;
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Dat zou mooi zijn. Toch wel een flink verschil van 0,08 naar 0,02 heb je dit op alle kleppen gedaan ?
Re: Ik snap het niet, kleppenstellen Barossa 250
Ja
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland