Raptor 660 stuur trilt
-
- Toeschouwer
Raptor 660 stuur trilt
Ik ben hier nieuw!
Ik heb een yamaha raptor 660 waar een probleem mee is
Mijn stuur trilt redelijk erg!
Als ik stil sta en ik speel beetje met mijn stuur.
Zit er gelijk een beetje speling op.
Kan dit van dat zijn of wat kan het nog zijn.
Hoe kan in dit oplossen
Thx
Ik heb een yamaha raptor 660 waar een probleem mee is
Mijn stuur trilt redelijk erg!
Als ik stil sta en ik speel beetje met mijn stuur.
Zit er gelijk een beetje speling op.
Kan dit van dat zijn of wat kan het nog zijn.
Hoe kan in dit oplossen
Thx
Re: Raptor 660 stuur trilt
Rubbers er tussen, heb dat momenteel ook.
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
er kan over de gehele stuurinrichting met de tijd spelling inkomen door slijtage,dus in de verbindingen en koppelingen.ik zou de gehele inrichting nakijken van wiel naar stuur.Bij twijfel vervangen,niks is vervelender dan halverwege je rit een los stuur in handen hebben of naar links sturen en onverwacht rechts de berm induiken.
-
- Toeschouwer
Zal ik maar eens beginnen zeker!
Keer alles bekijken.
Alvast bedankt voor de reacties
Keer alles bekijken.
Alvast bedankt voor de reacties
- yamahakoppel
- Quad GOD
wielen uitbalanceren helpt ook veel tegen trillingen, wat voor banden heb je op liggen als je met cross banden op de weg rijd heb je ook meer trillingen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
de TS geeft aan dat hij al met stilstaan speling heeft dus dan heeft balanceren vooralsnog geen zijn,yamahakoppel schreef:wielen uitbalanceren helpt ook veel tegen trillingen, wat voor banden heb je op liggen als je met cross banden op de weg rijd heb je ook meer trillingen
er zit ergens tussen stuur en banden speling,als dat weg is kun je pas aan balanceren gaan denken als hij dan nog trilt.
-
- Toeschouwer
Was dus een dom probleem!! stuurstang stond krom. Nieuwe stuurstang en opgelost! Maar nu het volgend probleem. Dus de quad heeft 2 dagen stil gestaan in 2 versnelling blijkbaar. Nu als ik hem wil straten in eerste met de koppeling ingehouden Geeft hij nog altijd de snok vooruit. Ook als ik stil sta en hij ligt in versnelling. Hou de koppeling in wil hem dan duwen ( doen bollen ) voel ik weerstand! Gelijk hij in versnelling zit maar kan hem wel vooruit en achteruit duwen met veel weerstand dan. Iemand idee wat het kan zijn. Zit er nu al heel de dag naar te kijken en te zoeken. Pff. Help!!
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ja dat is goed zo. Niks aan doen. Dat betekend dat de koppeling (als je de hendel niet inknijpt) goed oppakt. Starten in versnelling met koude motor geeft altijd meer weerstand omdat de olie dan plakt. Olie moet op bedrijfstemperatuur zijn om zn werk goed te doen. Quad behoor je dus ook gewoon in zn vrij te parkeren
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
Oké dus als in daar effe ga mee rijden zou het weg moeten zijn? Omdat de olie dan warmer ga zijn en minder ga kleven.Jason McCoy schreef:Ja dat is goed zo. Niks aan doen. Dat betekend dat de koppeling (als je de hendel niet inknijpt) goed oppakt. Starten in versnelling met koude motor geeft altijd meer weerstand omdat de olie dan plakt. Olie moet op bedrijfstemperatuur zijn om zn werk goed te doen. Quad behoor je dus ook gewoon in zn vrij te parkeren
- Jason McCoy
- Quad GOD
Klopt. Maar een quad die in de versnelling staat en je knijpt de koppeling is zal altijd zwaarder duwen dan een quad die in de vrij staat.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland