Hoe mijn quad te verlagen, help!
Hoe mijn quad te verlagen, help!
Hoi allemaal, ik heb sinds gisteren een quad, een Bashan ATV 200s-7. Dus 200 cc.
Ik ben een meid van 22 jaar met niet veel quad ervaring, maar het gaat aardig goed, kan zelfs al soepel schakelen haha. (vroeger als kind wel eens op 50cc's gecrosst). Ik vind dat mijn quad best wel groot is, en dan vooral hoog. Ik heb zelf het idee dat het door de lange veringen komt, maar dat weet ik niet zeker. Hij zou voor mij iets handzamer zijn als hij wat lager was. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de quad dus een soort van te verlagen. En of dat veel werk is. Dit is een algemeen plaatje van de quad die ik heb: http://www.stoewer-quad.de/WebRoot/Stor ... 7_Gelb.jpg
Ik hoor het graag!!! Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetje, Shanna
Ik ben een meid van 22 jaar met niet veel quad ervaring, maar het gaat aardig goed, kan zelfs al soepel schakelen haha. (vroeger als kind wel eens op 50cc's gecrosst). Ik vind dat mijn quad best wel groot is, en dan vooral hoog. Ik heb zelf het idee dat het door de lange veringen komt, maar dat weet ik niet zeker. Hij zou voor mij iets handzamer zijn als hij wat lager was. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de quad dus een soort van te verlagen. En of dat veel werk is. Dit is een algemeen plaatje van de quad die ik heb: http://www.stoewer-quad.de/WebRoot/Stor ... 7_Gelb.jpg
Ik hoor het graag!!! Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetje, Shanna
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Welkom op het forum!
Er zit hier niet superveel kennis van Chinese quads dus ik moest zelf ook even zoeken. Kwam onder andere dit tegen:
http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=6&t=10" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=569" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zit hier niet superveel kennis van Chinese quads dus ik moest zelf ook even zoeken. Kwam onder andere dit tegen:
http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=6&t=10" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=569" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Bedankt voor je selle reactie, ik ga even op chinaquads kijken!!!
- Paul Snip
- Quad Master

- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Met zo'n quad ben ik ooit begonnen! Voor een Chinees niet zo heel verkeerd. Best plezier van gehad.
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-ZE3FZOIJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Verlagen kan met blokjes of kortere veren. Op chinaquad.nl zul je veel meer informatie vinden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-ZE3FZOIJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Verlagen kan met blokjes of kortere veren. Op chinaquad.nl zul je veel meer informatie vinden.
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Hoi Paul! Bedankt voor je reactie. Ja als ik kortere veringen heb zal hij al een stuk lager zijn. Weet jij waar ik die het beste kan kopen? Ik denk dat mijn vader ze er dan wel op krijgt. En wat bedoel je met blokjes?? Jouwe is goed bemodderd zie ik op de foto haha! Gr Shanna
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Ik heb net ergens gelezen dat ik ook de veerspanning voor en achter kan veranderen zodat hij al een heel stuk verlaagd, klopt dit? Zoja, hoe moet dit
Bedankt!
Bedankt!
- Jason McCoy
- Quad GOD

- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Kun je niet zelf, heb je speciale tools voor nodig en werkt overigens totaal niet
Waar kom je vandaan? Ik heb behoorlijk wat ervaring met dit type quads. Zoals het behoorlijk levensgevaarlijke stuurgedrag van die dingen.
Verlagen is een koud kunstje maar wat je je af moet vragen hoeveel geld je er in wilt steken of hoe handig je bent. Je kunt hem voor een paar tientjes helemaal laag leggen. Dan is het stuurgedrag meteen al een stuk beter. Ook andere veren, bijv. van Yamaha geven de quad een totaal ander karakter. De vering die er standaard onder zit is in 1 woord waardeloos te noemen. Afstelmogelijken hebben ze niet, feitelijk is het enkel een veer die je harder of zachter kunt zetten door de druk van binnen te veranderen. Er van uitgaande dat je niet zo pomp hebt kun je er dus niks mee.
Qua uitlaat past de demper van een KTM 125cc 2 takt er redelijk goed onder. Het geluid is dan echt geniaal. Misschien heb ik hier of daar nog wel wat tuningsspulletjes liggen als je interesse hebt. Ik heb ook nog 3 250cc met kenteken en 1 zonder staan. Dat zijn overigens allemaal gloednieuwe quads nog.
Waar kom je vandaan? Ik heb behoorlijk wat ervaring met dit type quads. Zoals het behoorlijk levensgevaarlijke stuurgedrag van die dingen.
Verlagen is een koud kunstje maar wat je je af moet vragen hoeveel geld je er in wilt steken of hoe handig je bent. Je kunt hem voor een paar tientjes helemaal laag leggen. Dan is het stuurgedrag meteen al een stuk beter. Ook andere veren, bijv. van Yamaha geven de quad een totaal ander karakter. De vering die er standaard onder zit is in 1 woord waardeloos te noemen. Afstelmogelijken hebben ze niet, feitelijk is het enkel een veer die je harder of zachter kunt zetten door de druk van binnen te veranderen. Er van uitgaande dat je niet zo pomp hebt kun je er dus niks mee.
Qua uitlaat past de demper van een KTM 125cc 2 takt er redelijk goed onder. Het geluid is dan echt geniaal. Misschien heb ik hier of daar nog wel wat tuningsspulletjes liggen als je interesse hebt. Ik heb ook nog 3 250cc met kenteken en 1 zonder staan. Dat zijn overigens allemaal gloednieuwe quads nog.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Hoi Jason,
Ik woon in een klein dorpje in de buurt van Tiel. Ik werk fulltime in de verpleging en heb een Mini Cooper als auto. Ik woon nog thuis en wilde altijd al graag een quad, en nu stond deze bijna niet gebruikt bij een jongen een dorpje verderop. Ik wil er echt geen duizenden euro's aan uitgeven omdat ik het leuk vind om zo af en toe te crossen maar verder ga ik er geen lange afstanden mee maken. Wat ik aan de quad wil veranderen is het volgende:
-ik wil dat hij lager op de weg ligt zodat hij voor mij (55 kg en 1.68 cm) handzamer is
-ik wil de kappen zwart (laten) maken en dus een bijbehorend zwart zadel
-ik wil kijken of het stuur wat lager kan, en inderdaad hij stuurt heel "eng" vooral als je wat harder rijdt.....ik dacht dat dat een kwestie van wennen was?
-en eventueel wil ik dat hij minder herrie maakt. Ik hou zoals jullie jongens niet van dat keiharde geknetter, als ik er nu mee rij hoort iedereen me van verre aankomen.
Verder heb ik de volgende extraatjes al gekocht op Ebay (ben ervaren Ebay gebruiker):
-roze 'monster energy' handvatten
-zwarte handkappen
-roze stickers van 'monster energy'
-roze versnellingspookrubber
Ook keek ik naar zo'n crossbar waar een stuurrolletje op kan, maar dat past niet met mijn 'kilometerteller'
Dat is wat ik eigenlijk wil dus ik hoop dat het mogelijk is! Tips en advies is heel erg welkom! (In een niet te moeilijke taal! haha)
Groetjes Shanna
Ik woon in een klein dorpje in de buurt van Tiel. Ik werk fulltime in de verpleging en heb een Mini Cooper als auto. Ik woon nog thuis en wilde altijd al graag een quad, en nu stond deze bijna niet gebruikt bij een jongen een dorpje verderop. Ik wil er echt geen duizenden euro's aan uitgeven omdat ik het leuk vind om zo af en toe te crossen maar verder ga ik er geen lange afstanden mee maken. Wat ik aan de quad wil veranderen is het volgende:
-ik wil dat hij lager op de weg ligt zodat hij voor mij (55 kg en 1.68 cm) handzamer is
-ik wil de kappen zwart (laten) maken en dus een bijbehorend zwart zadel
-ik wil kijken of het stuur wat lager kan, en inderdaad hij stuurt heel "eng" vooral als je wat harder rijdt.....ik dacht dat dat een kwestie van wennen was?
-en eventueel wil ik dat hij minder herrie maakt. Ik hou zoals jullie jongens niet van dat keiharde geknetter, als ik er nu mee rij hoort iedereen me van verre aankomen.
Verder heb ik de volgende extraatjes al gekocht op Ebay (ben ervaren Ebay gebruiker):
-roze 'monster energy' handvatten
-zwarte handkappen
-roze stickers van 'monster energy'
-roze versnellingspookrubber
Ook keek ik naar zo'n crossbar waar een stuurrolletje op kan, maar dat past niet met mijn 'kilometerteller'
Dat is wat ik eigenlijk wil dus ik hoop dat het mogelijk is! Tips en advies is heel erg welkom! (In een niet te moeilijke taal! haha)
Groetjes Shanna
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Die blokjes gaan het meest budget vriendelijke zijn....Uw bevestigingen komen meer naar buiten, waardoor de quad lager ligt.
Uw a-armen komen min of meer horizontaal te staan. Verlaag achteraan ook! Anders gaat hij nerveus rijden
Dit is zo een verlaag blokje...

images upload
Uw a-armen komen min of meer horizontaal te staan. Verlaag achteraan ook! Anders gaat hij nerveus rijden
Dit is zo een verlaag blokje...

images upload
- Paul Snip
- Quad Master

- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Originele uitlaat óf sportuitlaat hebben ze hier pasklaar:
http://www.algmotoparts.com/bs200s7-uit ... 0_144.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als alle andere standaardonderdelen:
http://www.algmotoparts.com/bashan-bs20 ... 4_260.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De kappen kunnen vrij eenvoudig zwart gemaakt worden. Even schuren met Scotch Brite en plastic primer gebruiken. Ik heb dat zelf al heel vaak gedaan.
Het enge stuurgedrag heeft te maken met een ontwerp fout in de voorwielophanging. Er zit geen "naloop" in. Ik heb dat bij die van mij destijds aangepast. Je moet dan wel een lasapparaat en slijptol gebruiken. Je kunt dit ook min of meer oplossen door de quad achter te verlagen zodat het hele frame weer achterover in plaats van voorover staat. Deze quads staan standaard voorover en dat is levensgevaarlijk qua stuurgedrag.
Maar goed, het is waarschijnlijk niet het antwoord wil je horen, investeer er niet teveel in want dat is weggegooid geld. Als je het echt een leuke hobby vindt dan wordt het al snel tijd voor wat anders. En dat hoeft niet gelijk vele duizenden euro's te kosten.
http://www.algmotoparts.com/bs200s7-uit ... 0_144.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als alle andere standaardonderdelen:
http://www.algmotoparts.com/bashan-bs20 ... 4_260.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De kappen kunnen vrij eenvoudig zwart gemaakt worden. Even schuren met Scotch Brite en plastic primer gebruiken. Ik heb dat zelf al heel vaak gedaan.
Het enge stuurgedrag heeft te maken met een ontwerp fout in de voorwielophanging. Er zit geen "naloop" in. Ik heb dat bij die van mij destijds aangepast. Je moet dan wel een lasapparaat en slijptol gebruiken. Je kunt dit ook min of meer oplossen door de quad achter te verlagen zodat het hele frame weer achterover in plaats van voorover staat. Deze quads staan standaard voorover en dat is levensgevaarlijk qua stuurgedrag.
Maar goed, het is waarschijnlijk niet het antwoord wil je horen, investeer er niet teveel in want dat is weggegooid geld. Als je het echt een leuke hobby vindt dan wordt het al snel tijd voor wat anders. En dat hoeft niet gelijk vele duizenden euro's te kosten.
- Jason McCoy
- Quad GOD

- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Je kunt ook de bovenste ball-joints vervangen, je hebt een model waar hij wat meer naloop krijgt.
Ik kom uit Lunteren, dat is een uurtje tokkelen. Als je keer deze kant op komt kunnen we wel even kijken of we de quad wat beter kunnen laten rijden.
Ik kom uit Lunteren, dat is een uurtje tokkelen. Als je keer deze kant op komt kunnen we wel even kijken of we de quad wat beter kunnen laten rijden.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Hoi allemaal!
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn Bashan quad van de week verkocht (met winst haha), omdat ik hem toch te groot vond en het sturen was eng. Ik ga zometeen bij een Barossa Cheetah 250cc kijken, dus ik ben benieuwd of dat eem beter formaat voor mij is. Een vriend van me heeft aangegeven waar ik allemaal op moet letten, want hij heeft ook een Barossa Cheetah gehad.
Deze is ook al zwart dus scheelt spuiten, wat ik met de Bashan wilde doen.
Deze heeft handgas ipv duimgas, volgens mij is dat veel fijner, maar ik zal het zometeen ontdekken!
Zal een berichtje plaatsen of ik hem heb gekocht!
Groetjes, Shanna
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn Bashan quad van de week verkocht (met winst haha), omdat ik hem toch te groot vond en het sturen was eng. Ik ga zometeen bij een Barossa Cheetah 250cc kijken, dus ik ben benieuwd of dat eem beter formaat voor mij is. Een vriend van me heeft aangegeven waar ik allemaal op moet letten, want hij heeft ook een Barossa Cheetah gehad.
Deze is ook al zwart dus scheelt spuiten, wat ik met de Bashan wilde doen.
Deze heeft handgas ipv duimgas, volgens mij is dat veel fijner, maar ik zal het zometeen ontdekken!
Zal een berichtje plaatsen of ik hem heb gekocht!
Groetjes, Shanna
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
handgas ipv duimgas?
ik ben er geen fan van,vooral niet op een quad.
Als je het nodig hebt omdat je wat aan je hand of functie daarvan hebt ok maar niet als handig om mee te rijden.
ik wens je uiteraard veel veilige KM toe met je toekomstige quad maar ik zou nog maar eens overdenken of je dat handgas gaat houden,
vooral offroad moet dat toch echt niet hebben,hang je eens lekker aan je stuur dan gaat het vaak snel mis daarmee.
Rij je alleen maar echte lijnen kan het werken maar soms kom je een bocht of rotonde tegen en dan moet je op een quad wel gaan werken om die te nemen en dan is handgas niet handig.
Maar goed,we horen wel wat je er van gaat vinden.
ik ben er geen fan van,vooral niet op een quad.
Als je het nodig hebt omdat je wat aan je hand of functie daarvan hebt ok maar niet als handig om mee te rijden.
ik wens je uiteraard veel veilige KM toe met je toekomstige quad maar ik zou nog maar eens overdenken of je dat handgas gaat houden,
vooral offroad moet dat toch echt niet hebben,hang je eens lekker aan je stuur dan gaat het vaak snel mis daarmee.
Rij je alleen maar echte lijnen kan het werken maar soms kom je een bocht of rotonde tegen en dan moet je op een quad wel gaan werken om die te nemen en dan is handgas niet handig.
Maar goed,we horen wel wat je er van gaat vinden.
- Paul Snip
- Quad Master

- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Een Barossa is een fijne quad om mee te beginnen!
Zeker de 250cc 2 cilinder.
Veel succes
Zeker de 250cc 2 cilinder.
Veel succes
- Paul Snip
- Quad Master

- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Mocht je geen geschikte Barossa kunnen vinden dan kun je ook nog zoeken naar een CPI of Derbi. Deze zijn technisch hetzelfde.



