Hallo iedereen,
Bij laatste ritje blijkbaar mijn achterste remschijf geraakt; zit een slag in.
Nu wil ik de schijf erafhalen om proberen te rechten of om ze te vervangen. De achterrem heb ik al losgekregen, de schijf ook. Maar hoe haal ik de schijf het beste van de quad? Door het verwijderen van de wheelhub (en dan schijf over de as schuiven)? Of andere manier?
Ik heb de moer van de wheelhub al is proberen te lossen (na verwijderen van de borging), maar geen beweging in te krijgen.
Wie kan mij helpen?
alvast bedankt,
grtn,
Flor
Remschijf achteraan vervangen
Remschijf achteraan vervangen
"Ne quad is voor janetten!"
Re: Remschijf achteraan vervangen
Schijf over de as schuiven lijkt me de enige oplossing ja.
Wheelhub moer zou toch moeten loskomen..Slagmoersleutel, sleutel met pijp erop,..?
Ik zet men quad altijd tegen de muur aan bij zoiets, dan kan hij niet wegrollen als ge die moer lost.
Ge weet toevallig niet of die moer met schroefdraad borging vast zit? Bij bv sommige soorten locktite moet ge
verhitten eer ge er beweging in krijgt...
Wheelhub moer zou toch moeten loskomen..Slagmoersleutel, sleutel met pijp erop,..?
Ik zet men quad altijd tegen de muur aan bij zoiets, dan kan hij niet wegrollen als ge die moer lost.
Ge weet toevallig niet of die moer met schroefdraad borging vast zit? Bij bv sommige soorten locktite moet ge
verhitten eer ge er beweging in krijgt...
Ik vrees dat ik iets verkeerd doe, ofwel durf ik niet genoeg kracht op de moer zetten.
Heb dus de veiligheidspin verwijderd, en ik probeer dus volgende bout te lossen:
Dit is toch geen omgekeerde draad of zo? Of wordt deze soms vastgezet met loctite?
Heb dus de veiligheidspin verwijderd, en ik probeer dus volgende bout te lossen:
Dit is toch geen omgekeerde draad of zo? Of wordt deze soms vastgezet met loctite?
Gisteren samen met Ricardo27 zijn wielhubs eraf gehaald. Was met de ratel met dop 24 geen beweging erin te krijgen. Uiteindelijk wel los gekregen met een lange ringsleutel 24 en even verlengd met nog een sleutel. Dus in principe doe je niks verkeerd.
Heb het eindelijk losgekregen, samen met de hulp van mijn buurman. Bedankt voor de info.