Yamaha Warrior probleem
Re: Yamaha Warrior probleem
Pff radeloos.
Vandaag na 2 weken eindelijk mijn bestelling gekregen van quadshop. Ik dadelijk nieuwe luchtfilter en batterij aangekoppeld. Resultaat: geeft niets.
Terug de oude batterij aangehangen, als ik op de starter duw geeft hij één klikje, ongeacht hoelang ik hem induw. Bij meerdere keren duwen doet hij dit klikje wel elke keer....
Dan aan de auto gehangen en klikt hij wel bij de nieuwe batterij, maar geeft nog steeds niets... Help?!
Vandaag na 2 weken eindelijk mijn bestelling gekregen van quadshop. Ik dadelijk nieuwe luchtfilter en batterij aangekoppeld. Resultaat: geeft niets.
Terug de oude batterij aangehangen, als ik op de starter duw geeft hij één klikje, ongeacht hoelang ik hem induw. Bij meerdere keren duwen doet hij dit klikje wel elke keer....
Dan aan de auto gehangen en klikt hij wel bij de nieuwe batterij, maar geeft nog steeds niets... Help?!
Re: Yamaha Warrior probleem
start motor apart proberen rechstreeks op 12 volt,zit die waarschijnlijk vast.
of de spanning vanaf het relais komt niet aan bij de motor,die verbindingen controleren.
of de spanning vanaf het relais komt niet aan bij de motor,die verbindingen controleren.
Re: Yamaha Warrior probleem
Het startrelais kan ook stuk zijn. Ik zou eerst even gaan meten of de startmotor wel spanning krijgt als je op het knopje drukt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Yamaha Warrior probleem
Waar zit die startmotor ergens? Klikje komt van in het midden.
Re: Yamaha Warrior probleem
Maar hoe verklaren jullie dan dat hij bij de oude batterij nog een klikje geeft, maar bij de nieuwe niet...? Heb de nieuwe batterij net aan de druppelaar gehangen en die geeft even een rood lampje, dan een groen en vervolgens niks meer...wil dit zeggen dat de batterij vol is?
Re: Yamaha Warrior probleem
Geen idee, dat moet in de handleiding van je lader staan. Maar meet eerst eens was de spannig op de polen van je nieuwe accu is.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Yamaha Warrior probleem
Als ik nu nog zo een meettoestel had hè
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Yamaha Warrior probleem
Kost iets van een tientje ofzo, moet je gewoon even bij de Action halen.Mattehh schreef:Als ik nu nog zo een meettoestel had hè
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Yamaha Warrior probleem
Idd. Jason. Batterij is dus wss nog ok... Hebben jullie misschien een foto van wat ik juist moet meten...
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Yamaha Warrior probleem
Geen foto maar t is niet zo heel moeilijk.
- accuspaanning (moet +/- 13,6V zijn)
- spanning op de startmotor als je de startknop indrukt. De startmotor vind je bovenop je blok onder de carburateur. Het is een cilindervormig ding met doorgaans een paar lange bouten langs de zijkant) Bovenop de startmotor zit de + aansluiting (versnellingspook zijde) aan de andere kant vind je de - (dit kan ook het frame zijn)
- accuspaanning (moet +/- 13,6V zijn)
- spanning op de startmotor als je de startknop indrukt. De startmotor vind je bovenop je blok onder de carburateur. Het is een cilindervormig ding met doorgaans een paar lange bouten langs de zijkant) Bovenop de startmotor zit de + aansluiting (versnellingspook zijde) aan de andere kant vind je de - (dit kan ook het frame zijn)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Yamaha Warrior probleem
starter van een warrior zit voorkant, je hebt de aansluiting van uitlaat aan de cilinder en dan omlaag kijken
moet eerst weten of je starter stroom krijgt zo ja dan kan het zijn dat je starter kapot is, ik heb ooit ene gehad waar de dichting van kapot was hierdoor kwam er olie in de starter en waren de koolborstels vuil deze gereinigd en starte hij terug maar na enkele dagen was het weer het zelfde heb toen een nieuwe dichting op de uitgaande as gezet en probleem was weg
maar ik heb PB contact gehad met de TS en probeer dit weekend even binnen te springen
moet eerst weten of je starter stroom krijgt zo ja dan kan het zijn dat je starter kapot is, ik heb ooit ene gehad waar de dichting van kapot was hierdoor kwam er olie in de starter en waren de koolborstels vuil deze gereinigd en starte hij terug maar na enkele dagen was het weer het zelfde heb toen een nieuwe dichting op de uitgaande as gezet en probleem was weg
maar ik heb PB contact gehad met de TS en probeer dit weekend even binnen te springen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Yamaha Warrior probleem
Van avond langs geweest
Probeer te starten klik klik, meet oude batterij 12,6 onder belasting zakt hem naar 10,6.
Hij neemt zijn nieuwe batterij van de druppellader meet die 0 volt ik denk alle heb toch goed contact meet nog eens 0 V Krijg ik die battterij in het oog kurk droog, zeg hem alle nu zijn ze die vergeten te vullen of wat ja maar heb hier nog 1L zuur staan ik dacht dat ze die als reserve mee gegeven hadden dan moet je uwe lach in houden
Batterij gevult gemeten 12,3 volt, ik had mijne hulp starter mee voor zekerheid dus deze direct erbij gehangen nog ssteeds klik klik.
Gemeten aan starter kreeg 12,6 volt aan de starter, dus starter gedemonteerd rechtstreeks stroom op de starter gezet niks geen beweging. Starter open gedaan de verbrande geur kwam mij al te gemoed. Nu blijkt koolborstels volledig op en de koperdraad in de anker gebrand, klaar voor vuilbak.
Nu had ik mijne oude starter mee probeer die los draaide mooi rond monteer die. Probeer te starten niks, was ook een reden waarom ik die ooit vervangen heb dus is ook niet zeker of deze werkt onder belasting. Dan maar in gang duwen, vanachter in de weide te weinig grip slipte constant door met kale banden dus wij de straat op. Was gelukkig bergaf in 1 richting. Hij schiet even in gang een viel terug uit. Krijg ik het in het oog handrem hendel hing los dus ontsteking viel weg bij het minste gas. Hendel vast gebonden nog eens geprobeert weer even en uit kijk ik naftank leeg was volgens die gast benzine in maar toch 1L bij gedaan. Probeer nog eens rijd 5m en terug uit nu blijkt carburator ook nog vuil want overloop drupt en ze hebben blijkbaar het darmpje gewoon op een vrij buisje gestoken waardoor die benzine gewoon daarin drupt. Het was al laat op de avond en niet het nodige licht en materiaal. Hij ging het morgen bij een kameraad bekijken in het licht
Kortweg een quad waar eigenlijk veel prullen aan zijn maar met wat zorg en aandacht komt het wel goed eerst carburator goed proper maken, als we hem draaiend krijgen. Starter vernieuwen en wat andere prul
Probeer te starten klik klik, meet oude batterij 12,6 onder belasting zakt hem naar 10,6.
Hij neemt zijn nieuwe batterij van de druppellader meet die 0 volt ik denk alle heb toch goed contact meet nog eens 0 V Krijg ik die battterij in het oog kurk droog, zeg hem alle nu zijn ze die vergeten te vullen of wat ja maar heb hier nog 1L zuur staan ik dacht dat ze die als reserve mee gegeven hadden dan moet je uwe lach in houden
Batterij gevult gemeten 12,3 volt, ik had mijne hulp starter mee voor zekerheid dus deze direct erbij gehangen nog ssteeds klik klik.
Gemeten aan starter kreeg 12,6 volt aan de starter, dus starter gedemonteerd rechtstreeks stroom op de starter gezet niks geen beweging. Starter open gedaan de verbrande geur kwam mij al te gemoed. Nu blijkt koolborstels volledig op en de koperdraad in de anker gebrand, klaar voor vuilbak.
Nu had ik mijne oude starter mee probeer die los draaide mooi rond monteer die. Probeer te starten niks, was ook een reden waarom ik die ooit vervangen heb dus is ook niet zeker of deze werkt onder belasting. Dan maar in gang duwen, vanachter in de weide te weinig grip slipte constant door met kale banden dus wij de straat op. Was gelukkig bergaf in 1 richting. Hij schiet even in gang een viel terug uit. Krijg ik het in het oog handrem hendel hing los dus ontsteking viel weg bij het minste gas. Hendel vast gebonden nog eens geprobeert weer even en uit kijk ik naftank leeg was volgens die gast benzine in maar toch 1L bij gedaan. Probeer nog eens rijd 5m en terug uit nu blijkt carburator ook nog vuil want overloop drupt en ze hebben blijkbaar het darmpje gewoon op een vrij buisje gestoken waardoor die benzine gewoon daarin drupt. Het was al laat op de avond en niet het nodige licht en materiaal. Hij ging het morgen bij een kameraad bekijken in het licht
Kortweg een quad waar eigenlijk veel prullen aan zijn maar met wat zorg en aandacht komt het wel goed eerst carburator goed proper maken, als we hem draaiend krijgen. Starter vernieuwen en wat andere prul
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Yamaha Warrior probleem
Ach ja.anders zit je maar in de kroeg.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Yamaha Warrior probleem
Eigenlijk veel problemen die door onwetendheid ontstaan zijn
door dat de handrem hendel los hing viel die constant stil en stotteren, dus constant quad terug starten waardoor de starter meer af ziet, dan hebben ze daar als een paar buinhazen van alles zitten aan prullen waardoor ze meer kapot gedaan hebben dan goed. Ze hebben zelfs het naftkraantje open gehad en de helft kwijt gedaan, dan maar terug in elkaar geduwt. Waardoor alles potvast zit en nog enkel reserve over hebt,
Bougie zal ook wel slecht zijn als de ontsteking constant weg valt en knallen geeft maar die had hem al liggen zei hem
carburator heb ik niet open gehad maar choke hendel ging heel zwaar en overloop darmpje hadden ze op een ander buisje geduwd als je terug los maakte drupte de overloop. Nu heb ik thuis zitten kijken normaal hangt overloop darmpje gewoon omlaag dat wist ik maar wat met het andere darmpje wist ik niet zeker. Daar hangt normaal gewoon een darmpje aan wat omhoog loopt tot onder de nafttankkap is dus gewoon een verluchting volgens mij.
Carburator moet dus goed zuiver gemaakt worden
naftkraantje vervangen zodat dit terug werkt
starter vervangen
banden zijn kaal
contact slot is kapot gebruiken schroevendraaier om aan en uit te zetten
quad is het niet echt waard meer om zware kosten aan te doen want papieren had hem er ook niet meer van, quad is klaar voor sloop
Of goedkoop oplappen en wat fun in het veld tot hem kompleet afgebroken is
door dat de handrem hendel los hing viel die constant stil en stotteren, dus constant quad terug starten waardoor de starter meer af ziet, dan hebben ze daar als een paar buinhazen van alles zitten aan prullen waardoor ze meer kapot gedaan hebben dan goed. Ze hebben zelfs het naftkraantje open gehad en de helft kwijt gedaan, dan maar terug in elkaar geduwt. Waardoor alles potvast zit en nog enkel reserve over hebt,
Bougie zal ook wel slecht zijn als de ontsteking constant weg valt en knallen geeft maar die had hem al liggen zei hem
carburator heb ik niet open gehad maar choke hendel ging heel zwaar en overloop darmpje hadden ze op een ander buisje geduwd als je terug los maakte drupte de overloop. Nu heb ik thuis zitten kijken normaal hangt overloop darmpje gewoon omlaag dat wist ik maar wat met het andere darmpje wist ik niet zeker. Daar hangt normaal gewoon een darmpje aan wat omhoog loopt tot onder de nafttankkap is dus gewoon een verluchting volgens mij.
Carburator moet dus goed zuiver gemaakt worden
naftkraantje vervangen zodat dit terug werkt
starter vervangen
banden zijn kaal
contact slot is kapot gebruiken schroevendraaier om aan en uit te zetten
quad is het niet echt waard meer om zware kosten aan te doen want papieren had hem er ook niet meer van, quad is klaar voor sloop
Of goedkoop oplappen en wat fun in het veld tot hem kompleet afgebroken is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !