Maar even ontopic, is het normaal?
Kan dan natuurlijk zo zijn dat m'n sensor verrot is..
Rijtemperatuur
Re: Rijtemperatuur
Shineray Stixe 250
Re: Rijtemperatuur
ik denk dat die dingen niet zo duur zijn dus uitwisselen is misschien een goed idee.Weet je in ieder geval dat die werkt,misschien kan je dan meteen de koelvloeistof vervangen.daar word een quad over het algemeen wel vrolijk van en is vaak van positieve invloed op de temparatuur.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Rijtemperatuur
Volgens mij hoor je die temperatuur ook niet te meten in de radiatorslang maar in de cilinderkop. Door de onderste slang gaat water dat al is afgekoeld door de radiator. Dus deze meting zal altijd lager uitvallen. Door de bovenste slang gaat pas warm water op het moment dat de thermostaat opent. Ik denk dat je meting dus niet echt betrouwbaar is.
Als ie niet gaat koken, en hij loopt verder goed, dan zou ik me er niet druk om maken.
Als ie niet gaat koken, en hij loopt verder goed, dan zou ik me er niet druk om maken.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
- Locatie: MWB
Re: Rijtemperatuur
Mijn sensor zat boven het bagagerek net onder de radiateur die ik boven op geplaatst had, hoezo laag in temperatuur??
XMR 1000
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Rijtemperatuur
Standaard wordt de temperatuur eigenlijk nooit gemeten in de radiatorslangen. Zeker de uitgaande slang van de radiateur zal altijd een lagere waarde geven. Anders zou de radiateur immers niet werken. De slang naar de radiateur toe moet wel een redelijke waarde opleveren, mits de thermostaat geopend is.
De daadwerkelijke motortemperatuur meet je het beste in de cilinderkop. En die zou tussen de 80 en 100 graden moeten liggen.
De daadwerkelijke motortemperatuur meet je het beste in de cilinderkop. En die zou tussen de 80 en 100 graden moeten liggen.
Re: Rijtemperatuur
Hij zal vast meten in de cilinderkop, maar nu hoorde ik dat het voor kleine motortjes normaal is.
Sommige lopen blijkbaar zelfs op 55 graden (Dat is weinig...)
Ohja en met rijwind komt hij niet boven de 64 graden op het moment, lekker!
Sommige lopen blijkbaar zelfs op 55 graden (Dat is weinig...)
Ohja en met rijwind komt hij niet boven de 64 graden op het moment, lekker!
Shineray Stixe 250